Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet hullaantuvat suhteen alussa liikaa!

Vierailija

Kukaan törmännyt samaan ongelmaan? Olen viettänyt muutaman vuoden sinkkuna, ja tapaillut useita miehiä. Olen yllättynyt siitä miten usein juuri miehet vajoavat ihastuessaan ihmeellisiin vaaleanpunaisiin pilvilinnoihin: kehuja ja imartelua suorastaan sataa, yhtäkään sekuntia ei haluttaisi olla erossa ja jos on oltava, niin viesteille ja puheluille ei tule loppua. Jatkuvasti saa kuulla kuinka ihana ja täydellinen onkaan, miten kukaan ei ikinä voisi olla yhtä ihana, ja mitään ongelmia ei varmastikaan voi koskaan suhteessa ilmetä.

Minulle tuollainen ajattelu on todella vierasta. En kai ole sitten hullaantuvaa tyyppiä, mutta olen mieluummin realisti. Ihastun kyllä helposti, voimakkaastikin, mutta se ei sumenna ajatteluani. Kesti tapailu sitten kuukauden, puoli vuotta tai pidempään, niin tiedostan kyllä kumppanini huonotkin puolet, samalla kun arvostan niitä hyviä puolia. Hyväksyn sen, että kukaan ei ole täydellinen, jokainen hetki suhteessa ei ole täydellinen, ja riitoja, ongelmia ja kyllästymistäkin voi ilmetä. Miksen ole koskaan törmännyt mieheen, joka ajattelisi samoin kuin minä?

Olen ollut suhteessa, jossa luulen miehen pettyneen siihen että olinkin vain ihminen enkä mikään enkeli. Kun leijailee siellä pilvissä, voi pudotus olla kova kun tulee ensimmäinen riita tai muuta kurjaa, joskin normaalia. Minua mikään tuollainen ei yllätä eikä hätkähdytä, sillä en muuta odotakaan. Minulle tulee ikävä olo, kun odotetaan liikoja. Eikä edes tajuta, että ollaan alkuhuumassa.

Tällä hetkellä seurustelen ihanan miehen kanssa, takana pian vuosi. Hän on aika järkevä näissäkin asioissa, mutta saattaa välillä sanoa että olen ihanin ja täydellisin ihminen maailmassa, ja että hän ei usko meidän koskaan esimerkiksi riitelevän pahasti tai kohtaavan suuria ongelmia. Minä en pysty kuuntelemaan tuollaista puhetta. En mielestäni maalaa piruja seinille, minä vain tiedän, että pitkässä suhteessa toinen ei aina tunnu niin täydelliseltä!

Olenkohan minä vain epäromanttinen? Nautin sylikkäin istumisesta, käsi kädessä kävelemisestä, kauniista eleistä ja kauniista sanoista, mutta inhoan epärealistisuutta. En voisi sanoa kenellekään vakavalla naamalla mitään sellaista, mikä ei pidä paikkaansa.

Miksiköhän kirjoitin tämän aloituksen, en tiedä. Aloin tänään vain ajattelemaan sitä omituista tosiasiaa, että oikeastaan kaikki tapailemani miehet ovat olleet tapailun/suhteen alussa ihan pihalla todellisuudesta! En minä halua edustaa kenellekään täydellisyyttä, sillä en ole sitä. Enkä oleta kenenkään olevan sitä minun silmissäni, koska täydellistä ei vain ole olemassa.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Omat kokemukset miehistä täysin päinvastaisia :( Ihan utopistista lukea tuota aloitusta... Tapailemisen olen lopettanut, koska miehet eivät ihastu vaan saan kuulla jatkuvasti kommentteja siitä miten huono olen kaikin puolin. En tosiaan ymmärrä miten naisten kokemukset voivat näin erota toisistaan.

Vierailija

Samaan olen törmännyt ja miksi sanotaan että miehet on realisteja ja naiset hömpänpömpänromanttisia? Osa miehistä muuttuvat todellisiksi kuspäiksi kun nainen osoittautuukin inhimilliseksi virheineen kaikkineen (ompa yllättävää??!) ja kehut muuttuvat haukkumisiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset miehistä täysin päinvastaisia :( Ihan utopistista lukea tuota aloitusta... Tapailemisen olen lopettanut, koska miehet eivät ihastu vaan saan kuulla jatkuvasti kommentteja siitä miten huono olen kaikin puolin. En tosiaan ymmärrä miten naisten kokemukset voivat näin erota toisistaan.

Ap on hyvännäköinen nainen. Sinä (ja minä) emme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin se taitaa olla :(

Itkettää miten paska voikaan naisena olla kun en koskaan tule olemaan samassa tilanteessa ap:n kanssa, vain ja ainoastaan kasvojen kauneuden puutteen takia :''''(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisen näköinen olen, vähän turhan pyöreäkin jos minulta kysytään. Luulen, että yksi tekijä saattaa olla yleinen iloisuuteni ja sosiaalisuuteni, olen helposti lähestyttävä. Mutta sitten myöhemmin tuleekin se kauhea pettymys, kun en olekaan täydellinen unelmien nainen, syystä tai toisesta. En pysty käsittämään miten joku voi pitää yllä niin valtaisia odotuksia toista ihmistä kohtaan.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itkettää miten paska voikaan naisena olla kun en koskaan tule olemaan samassa tilanteessa ap:n kanssa, vain ja ainoastaan kasvojen kauneuden puutteen takia :''''(

Ei kauniina naisenakaan helppoa ole, jos haluaisi kumppanin, joka rakastaa omaa persoonallisuutta ulkonäön sijaan. Useimmat miehet eivät kuvan nähtyään näe enää mitään muuta, vaan ns. kaikki käy. Ei siltä pohjalta voi rakentaa kestävää parisuhdetta.

t. Ilman kuvaa nettideittaileva nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskity pelimiehiin. Ne ovat enemmän samalla aaltopituudella sinun kanssasi. 

Hehe, ei taida ap:n rahkeet riittää tai sitten ei tosiasiassa kestäisi sellaista miestä, vaan kaipaa kuitenkin tuota ihastumista. 

Muuta syytä en keksi, miksi kukaan tapailisi ihmistä, josta ei pidä. Eikö se ole hiukan outoa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kauniina naisenakaan helppoa ole, jos haluaisi kumppanin, joka rakastaa omaa persoonallisuutta ulkonäön sijaan. Useimmat miehet eivät kuvan nähtyään näe enää mitään muuta, vaan ns. kaikki käy. Ei siltä pohjalta voi rakentaa kestävää parisuhdetta.

t. Ilman kuvaa nettideittaileva nainen

Kauniina naisena saa sentään suhteen.

Tavallisena naisena ei sitäkään. Aikani yritin, mutta viimeisimmillä treffeillä mies alkoi haukkua ulkonäköäni vaikka kyseessä oli ensimmäinen tapaaminen - yleensä kritiikki on alkanut vasta vähän myöhemmin. Sinä hetkenä päätin ettei oma kunnioitukseni enää tällaista paskaa kestä vaan tyydyn sinkkuuteeni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity pelimiehiin. Ne ovat enemmän samalla aaltopituudella sinun kanssasi. 

Hehe, ei taida ap:n rahkeet riittää tai sitten ei tosiasiassa kestäisi sellaista miestä, vaan kaipaa kuitenkin tuota ihastumista. 

Muuta syytä en keksi, miksi kukaan tapailisi ihmistä, josta ei pidä. Eikö se ole hiukan outoa...

Tietenkin toivon tapailukumppanini ihastuvan itseeni, jos itsekin ihastun...? On vain ihan eri asia menettää ote todellisuudesta, ja haihatella täydellisen kumppanin löytämisestä. Jokaiselle voi siis löytyä se itselle täydellinen kumppani, mutta ihminen se kumppanikin silti on. En esimerkiksi minä jaksa aina olla iloinen hassuttelija, vaikka se perusluonteeseeni kuuluukin. Ja joskus toinen ihminen vain ärsyttää syystä tai toisesta, se on normaalia. 

En ihan pääse kärryille tuosta ajatuksesta, että tapailisi ihmistä, josta ei pidä? 

Ap

Vierailija

Ap on melko tunteettoman oloinen. Arkisen oloinen. Ei elämää pidä ottaa noin vakavasti. Kyllä pitää olla hömppää ja ihanaa välillä. Ap vaikuttaa järki-ihmiseltä tosikolta.
Minä osaan nauraa ja olla leikkisä😊
Meitä on moneksi, onneksi.

Vierailija

Minäkin tapaan vain kahdenlaisia miehiä, sitoutumiskammoisia, ja niitä toisenlaisia ketkä haluaa muuttaa yhteen ja mennä kihloihin viikon tuntemisen jälkeen.
Haluaisin tavata jonkun kenen kanssa ensin tutustutaan ja sitten vasta sitoudutaan, mutta ei sellaisia taida ollakaan. Sitoutumiskammoiset ei halua edetä vielä parin vuodenkaan jälkeen, ja ne ripustautuvat eivät malta odottaa että tutustuttaisiin rauhassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkin tapaan vain kahdenlaisia miehiä, sitoutumiskammoisia, ja niitä toisenlaisia ketkä haluaa muuttaa yhteen ja mennä kihloihin viikon tuntemisen jälkeen.
Haluaisin tavata jonkun kenen kanssa ensin tutustutaan ja sitten vasta sitoudutaan, mutta ei sellaisia taida ollakaan. Sitoutumiskammoiset ei halua edetä vielä parin vuodenkaan jälkeen, ja ne ripustautuvat eivät malta odottaa että tutustuttaisiin rauhassa.

Niitä ripustautuvia on sattunut minunkin tielleni turhankin monia :) En ymmärrä mikä hirveä kiire heillä on! Melkein kuin haluttaisiin sitoutua syvästi ennen kuin se huuma menee ohi, ja minusta se on älytön ajatus. Miksei voisi sitoutua vasta sitten, kun ollaan jo ajan kanssa todettu, että yhteinen tulevaisuus on edessä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itsellä ap:n kanssa sama ongelma. Väittäisin kuitenkin ettei kyse ole ulkonäöstä (minunlaisia löytyy 13 tusinassa) vaan siitä millaisia miehiä valitsee. Jos mies kertoisi minulle suhteen alussa olevan jollakin tavalla huono, suhde päättyisi siihen. Päättyisi myöhemmin jos ulkonäköä arvostelisi.

Eri asia sitten suhteessa kritisoida huonoja tapoja, esim. epäsiisteyttä. Niitä saakin vähän arvostella :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat