Koiraihmiset! Miksi annatte koirien juosta vapaana vaikka se on kiellettyä?
Esim. hiihtoladuilla tulee usein suoranaisia kauhunhetkiä kun lasket isoa mäkeä alas ja vastaan tulee juokseva koira. Siinä saa sitten parhaansa mukaan väistää ja pelätä kaatuuko vai ei. Samoin ulkoilualueilla joissa aivan selvästi merkitty että koirat kytkettävä tulee aina irtokoiria vastaan.
Omistaja kävelee sitten 50 metriä koiran perässä.
Jos on ihan pakko ulkoiluttaa irtokoiraa niin menisitte edes johonkin metsään jossa ei muita liiku.
Kerrankin olin pomimassa mansikoita ja siellä oli todella isokokoinen koira irti (omistajien) joka sitten nousi takajaloilleen ja nuoli sitten erään naisen olkapäitä. Itse en sinne ole sen jälkeen enää mennyt kun en halua jättiläiskoiran pilaavan vaatteitani.
Onko se todella niin vaikeaa pitää koirat kiinni??????
annetaan joku yksi EU-direktiivi niin joka mummo kyttää, että naapuritkin elää sen mukaan. Ja tämä koirien kiinnipitokäsky on yksi surullisimmista hullutuksista. Asuin monta vuotta Tanskassa, Köpiksen ydinkeskustassa ja en montaa kertaa sattunut näkemään kytkettyä koiraa. ne kaikki kulkivat nätisti vapaina. Olivat tottuneet pikkupennusta asti kulkemaan, joten ei ollut ongelmia sosiaalisuuden ja vastaantulijoiden kanssa (kuin näillä tynnyrissä ok-talon takapihalla häkissä kasvaneilla suomalaiskoirilla???)
Tanskalaisista tulisi kyllä oikeesti ottaa oppia monessa asiassa. " Elää ja antaa muidenkin elää" Ja elävätkin rennolla otteella vanhoiksi rasvaa syöden ja stressaamatta mm. koiran ulkoiluttajista.
oman koiran pentuni annan olla aina vapaana kun lähistöllä ei näy ihmisiä. Nolottaa kyllä. Ulkoilutan monesti ilta myöhään puolen yön korvilla, jotta voin pitää vapaana. Vaikka suomalaiset ovatkin tästä vauhkoja, niin haluan, että koirastani tulee selväjärkinen ja että oppii seuraamaan minua nätisti.