Koiraihmiset! Miksi annatte koirien juosta vapaana vaikka se on kiellettyä?
Esim. hiihtoladuilla tulee usein suoranaisia kauhunhetkiä kun lasket isoa mäkeä alas ja vastaan tulee juokseva koira. Siinä saa sitten parhaansa mukaan väistää ja pelätä kaatuuko vai ei. Samoin ulkoilualueilla joissa aivan selvästi merkitty että koirat kytkettävä tulee aina irtokoiria vastaan.
Omistaja kävelee sitten 50 metriä koiran perässä.
Jos on ihan pakko ulkoiluttaa irtokoiraa niin menisitte edes johonkin metsään jossa ei muita liiku.
Kerrankin olin pomimassa mansikoita ja siellä oli todella isokokoinen koira irti (omistajien) joka sitten nousi takajaloilleen ja nuoli sitten erään naisen olkapäitä. Itse en sinne ole sen jälkeen enää mennyt kun en halua jättiläiskoiran pilaavan vaatteitani.
Onko se todella niin vaikeaa pitää koirat kiinni??????
Kommentit (61)
Kaikista ihaninta on kun ne saavat olla VAPAINA myös lapseni
ilahtuvat jos koira on vapaa ja taputtavat koiraa jos saavat luvan.
Sehän on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ pitää aina koira kiinni,onneksi monet
ymmärtävät tämän sanoi sitten laki mitä hyvänsä.
Ikäviä kokemuksia on vittumaisista ja hulluista ihmisistä jotka kulkevat
yleisillä paikoilla vapaina.Eikö nämä ihmiset voisi muuttaa jonnekin
hyvin kauas ja antaa meidän muiden olla rauhassa???
on tapahtunut kotona/tutun koiran kanssa?? Edes kuonokoppa ei estänyt sitä kuolemaan johtanutta onnettomuutta treella muutama vuosi sitten. Veikkaan, että nämä koirat ovat olleet muita kuin " normaaleita" koiria. Useissa tapauksissa koirilla on ollut jo aiemmin jotain viitteitä, että kaikki ei oo pääkopassa kohdallaan... Oiskohan näiden koirien kanssa pitänyt touhuta ja ulkoilla enemmän tai kenties lopettaa ne ajoissa. Vaikea sanoa, jälkiviisaus on aina helppoa.
edelleen seiska
Katsos, ei näitä lakeja turhaan laadita!!!!
t. Se pienen koiran omistaja
Olen todella koirapelkoinen ja minua se ei kyllä tippaakaan naurata. Pelkoni johtuu siitä, kun me nuorina tyttöinä pyöräiltiin ystäväni kanssa talon ohi missä koira oli vapaana. Koira hyökkäsi ystäväni kimppuun, raateli niskan, kaulan, naaman jne... Olin 8 vuotias ja en voinut tehdä mitään. Ystäväni kiljui ja veri lensi. Tyttö selvisi, koska isäni oli tullut pihalle haravoimaan ja juoksi haravan kanssa apuun. Koira lopetettiin, mutta ystävälläni on ikuiset arvet sekä kropassaan, että mielessään. Ja minulle tuli siitä koirapelko... Eikä se edes ole mielestäni ihme.
Niin ja tämä koira oli " erittäin kiltti" , mutta jokin vain naksahti silloin hänen päässään... On aivan turha vähätellä koirapelkoa, pitää sitä jopa hulluutena, kun ei tiedä toisen taustoja. Minua taas säälittää tyhmät tynnyrissä kasvaneet ääliöt, jotka ei paskaakaan kunnioita toista ihmistä.
Koirapelkooni olen saanut muuten apua, mutta koskaan en enää luota koiraan täydellisesti.. Kuten en myöskään muihin eläimiin. Kaiken tämän jälkeen pidän koirista ja haluaisin jopa itsekin ottaa sellaisen, mutten taida uskaltaa...
koira. Kissa nimittäin pääsee sinne puuhun tappamaan ne linnunpojat, koira vaan räkyttää puun juurella...
JA sinänsä olen samaa mieltä, että varsinkin isojen koirien omistajat ovat yleensä täysiä ääliöitä sen suhteen, etteivät yhtään tajua, että vaikka se oma koira olisi kuinka kiltti, niin sitä ei tarvitse päästää pelkäävän pikkukoiran luokse. Mua ihan suoraan sanottuna vitutti ihan suunattomasti aina, kun joku selitti, että " ei se mitään tee " ja neureskeli hyväntahtoisesti, kun mun ulkoiluttama pikkukoira yrittää hädissään päästä poakoon koiraa, jonka pää on yhtä iso kun se pikkukoira.
Yrittäkää nyt vähän edes ymmärtää muitakin kuin itseänne.
Eräs englantilainen ystäväni säälii suomalaisia koiria kun kerroin
ettei täällä koira saisi olla koskaan vapaana jos lakia noudatetaan.
Minulla taas on ihan oikea ihmispelko,yksi hullu mies hakkasi
ystäväni henkihieveriin ja arvaa mitä sitä ei edes lopetettu.
Muakaan ei yhtään naurata!
Ihanaa, että on myös sinun kaltaisiasi vastuuntuntoisia ja lakeja noudattavia koiranomistajia. On ikävää, että tuollaiset koiranomistajat joutuvat kärsimään piittaamattomien koiranomistajien tekosista.
Meillä on naapurustossa valitettavan monta välinpitämätöntä koiranomistajaa. Yksien labradorinnoutaja on useammankin kerran päässyt pihalle irti. Kerran tuo jättiläinen hyppi oman lapseni (2-vuotias) kumoon. Toisen kerran se seurasi yhtä säikähtänyttä ja pakoon juossutta lasta hänen kotiinsa. Tämä lapsi sai tapauksesta pahan koirakammon. Yhden naapurin koira kävi merkkaamassa ovenpielemme, yhden koira haukkui tuntikausia seinän takana aina, kun jäi yksin. Typerät omistajat kun eivät olleet osanneet opettaa koiraansa olemaan yksinään, mistä tämä koirakin kärsi paljon. Tällaiset koiranomistajat pilaavat kyllä tehokkaasti muidenkin koiranomistajien maineen.
pihassa leikkimässä yhdessä tuttavalapsemme ja hänen vanhempansa kanssa. Yhtäkkiä pihamme läpi oikoo - kieltokyltti on, mutta sitä ei noudateta, nuori nainen joka päästää pihamme perällä koiransa irti. Tämä tietysti juoksemaan kohti meitä ja lasten pieniä pihavaunuja.
Otan ja kysyn tältä naiseltä, että oletko talon ihmisiä...ei ole. No sitä suuremmalla syyllä pitäisi koiransa kiinni eikä päästäisi sitä nuuskimaan ja mahd. kusaisemaan lasten työntökärryjä....ei tullut pahoittelua vaan tämä nainen vielä ihmetteli miksi hermostun asiasta....koira kuulemma ei kuseskele ja vapaana saa olla...niinpä. No huikkasin hänelle, että älä toista kertaa oikaise pihamme kautta irti olevan koirasi kanssa!
Voi teitä ' ei niin fiksut koiraihmiset.' Kunnioittakaa yhteisiä pelisääntöjä ja sitä, että koirat pidetään kaupunkialueella kytkettyinä. Tutuksi tullut korttelipoliisi on todennut, että näitä ' kilttejä' koiria ja ' ei se tee mitään pahaa' koiria koiranomistajineen on heilläkin usein vastassaan. Pyysi minuakin ilmoittamaan vastedes kaikki lasten leikkipaikoilla tai pihoilla irtijuoksevat koirat; poliisi onneksi seuraa tilannetta meidän asuinalueella.
t: nimimerkki: itsekin ex-koiranomistaja.
vaikka selkeät kieltomerkit joka suuntaan, antaa välillä olla vapaanakin. Eipä ole minusta koiran paikka, kiva kaapia koiran eritteitä vaatteista saati pelätä mitä tekee pienille lapsille, vaikka kuinka kiltti koira. Koirat on ihania, mut kyllä omistajan pitää vähän miettiä minne niitä kuskaa...
Vierailija:
Minulla taas on ihan oikea ihmispelko,yksi hullu mies hakkasi
ystäväni henkihieveriin ja arvaa mitä sitä ei edes lopetettu.
Muakaan ei yhtään naurata!
Harmin paikka, ei naurattaisi muakaan... Siinäkin ois joku pahoinpitelijä taas voinut noudattaa lakia, mut minkäs teet, kun näitä löytyy..? Tää ketju kuitenkin oli koirista ja esimerkkiäsi ei voi millään soveltaa tähän.
Vai on koirapelko sairaus...? Yhtä lailla on sairaus inhimillistää koira ihmisen kaltaiseksi ja nyyhkyttää jos se ei saa elää kuten ihmiset.
Olen aina surrut sitä, että koiran saa ottaa kuka vaan. Tyhmästä omistajasta kärsii koko koira. Usein myös naapurit...
siinä yleisimmät ongelmat koirien kanssa
liikkuja pyyntöä tottele, niin aina voi soittaa poliisin paikalle. Näin neuvoi tapaamani virkavallan edustaja.
Itse ' vahvistan' uhkaustani sillä, että otan kuvan kännykkäkamerallani ja toimitan sen tarvittaessa poliisille. On meinaan muutama sitkeän röyhkeä koirien irtipitäjä, jolla usempi koira irrallaan, laittanut koiransa kiinni jo pelkästään minut havaittuaan....itselläni kun on matkassa 3 pientä lasta kun ulkoilemme. Totta totisesti pidän huolen ettei yksikään irtokoira pääse lasteni luo. He saavat itse päättää tutustuvatko koiriin vai ei eikä se tuttavuus ala koiran aloitteesta.
Ps. Koira on hieno eläin, mutta vaatii omistajakseen järkevän ihmisen. Onneksi näitä järki-ihmisiä on suurin osa hihnan päässä!
Vierailija:
Olen todella koirapelkoinen ja minua se ei kyllä tippaakaan naurata.
Ne kun tulevat ilman lupia haistelemaan meidän koiraa, joka ei hihnassa tykkää tutustua muihin koiriin. Oma koirani on tällaisen kohtaamisen jälkeen aina ihan vauhkona pari päivää kun lähdetään lenkille, kun se ei vähään aikaan luota minuun että muut koirat eivät tulisi luokse, Niin että joo, kaikki koira-ihmiset eivät todellakaan ole kovin isolla järjen kapasiteetilla varustettuja.... grrr...
autoa niin kyllä hän saa ajaa niin lujaa kuin autolla pääsee. Ketään ei ole vielä ajanut hengiltä... Niin on kiltti poika, ihana äidin mussukka.