Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskallan väittää että EI IKINÄ voi olla 100-0 varma ettei oma kulta tai itse olisi uskoton...

Vierailija
12.02.2006 |

näin sanon vaikka olin xliitossa se joka petettiin, xmies kävi 2 kertaa vieraissa ja olen aina sanonut etten IKINÄ tekisi sitä toiselle ihmiselle sillä niin kipeetä se otti. Kuitenkin täsä on aikaa, elämä on opettanut jne - mulla ihana suhde uuden miehen kanssa enkä voisi kuvitellakaan että hän pettäisi enkä usko että itsekään pettäisi MUTTA mielestäni

ei voi kuitenkaan ihan varma olla minkälaisiin polkuihin elämä meidät vie, vaikka olisi kaikki hyvin, vaikka luottaisi täysin, olisi mahtava seksielämä jne jne, se on niin pienestä hetkestä kiinni mis voi mennä vikaan, väärä mieleiala, väärä hetki jne....että uskon että jokainen ihminen - oli hän sit mahtavassa suhteessa tai ei - voi päätyä väärään sänkyyn jos on ns väärä hetki/tilanne....Mitäs tästä sanotte?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on moraalista selkärankaa, ei petä.

Tottahan sitä voi rakastua ja ihastua ja olla humalassa pikkujouluissa, mutta moraalisella ihmisellä on silti se sisäinen ääni, joka estää tekemästä tuollaista.

Sinulla ap ei ilmeisesti sellaista ole, mutta älä yleistä sitä koskemaan KAIKKIA ihmisiä.

Jos minulla menisi avioliitossani huonosti, niin huonosti, että en enää rakastaisi miestäni, minä eroaisin. Ja sitten etsisin uutta. Mutta en yhtä aikaa ollessani avioliitossa.

Ja tiedän, mistä puhun. 19 vuoden liiton aikana on ollut lukuisia houkutuksia.

Vierailija
2/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepustus vähän hmm... sekavaa ja itse aamutuhnussa.

Mulla aviolitto, joka perustuu kristillisiin arvoihin ja lhtökohtana on, ette olemme kuolemaan asti naimisissa, jne. Luotan oikeasti 100%:sti mieheeni. Silti en halua tuudittautua ajatukseen, etteikö meille jommalle kummalle joskus tulisi joku pimeä hetki, jolloin lankeaisi esim. pettämään (tai lyömään tosta... tms. vastaavaa). Niin on ihminen kuitenkin arvaamaton.

Miten tuosta sitten selviäisi... Sitä en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja numero 3.

sattuu sitä " paremmissakin piireissä"

Vierailija
4/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tiedänkö? Niin... Todella sattuu. Sen olen nähnyt läheltä.

Vierailija
5/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kun järki menee se menee.

Vierailija
6/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla sitä moraalia niin kovaa etten todellakaan pettäisi MUTTA se olikin se pointti että ei voi ikinä siltä sanoa että EI IKINÄ, sillä elämä vie meidät eteenpäin vaikka kuinka olisi ns hienoissa piireissä (onhan sitäkin nähnyt mitä jopa pappi ruotsissa teki). 2:lle vielä: 19v ei silleen takaa mitään, tuntuu että et ole paljoa kuitenkaan nähnyt elämässä jos noin kulkee sun ajatusrata. Ystäväpiirissäni on pareja eronnut / pettänyt vaikka kukaan ei ikinä olisi uskonut heistä semmoista, uskovaisiakin. Et kyl mä ainakin allekirjoitan että ei voi ikinä olla 100-0 vaikka on moraaliakin. Kaverini aikoinaan oli miehen kans (kaveri silloin 20v ja tämä mies joka oli hänen työkaveri oli 43v) muutama kerta ja tämä mies oli ollut naimisissa 23v!! ja todella uskollinen, ihana vaimolleen, ihana isä lapsilleen, puoliuskovainen jne jne eikä kukaan olisi tämmöistä hänestä voinut kuvitellakaan. Jälkeenpäin hän on kaverilleni kertonut (vaikkei silloin enää ollut mitään säpinää) että ei tajunnut itse mitä hän teki, hän oli ollut kun pilvessä / aivan kun toisessa kehossa, et silleen....

Vierailija
7/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voi ikinä täysvarma olla ettei ikinä itse / partneri pettäisi - senhän voi sit vasta vanhainkodissa todeta että " meillä onnistui" ....

Vierailija
8/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto vuosia ei vielä noin paljon takana, mutta aivan samat aattet!

Vierailija
9/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liittoja, jotka ovat loppuun asti uskollisia. Se on hienoa se! Kuitenkin olen samaa mieltä ap:n kanssa, ettei KOSKAAN voi olla TÄYSIN varma ettei se sattuisi omalle kohdalle..

Vierailija
10/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MUTTA mielestäni

ei voi kuitenkaan ihan varma olla minkälaisiin polkuihin elämä meidät vie, vaikka olisi kaikki hyvin, vaikka luottaisi täysin, olisi mahtava seksielämä jne jne, se on niin pienestä hetkestä kiinni mis voi mennä vikaan, väärä mieleiala, väärä hetki jne....

Kas kun kyse ei ole siitä, mikä on seksielämän senhentkinen tilanne. Jos seksi ei toimi, eikä ponnisteluista huolimatta alakaan toimia, niin sitten erotaan eikä petetä.

Eikä se ole mielialasta tai tilaisuudestakaan kiinni. Mielialoja on ollut, houkutuksia ja tilaisuuksiakin, mutta en voi, en mitenkään voi. Eikä se ole edes kiinni siitä, saisiko mies tietää tms., vaan että en voisi elää sellaisen jälkeen oman itseni kanssa.

Siksi tiedän, että kaikille pettäminen ei ole edes hämärästi mahdollista.

Me tarkastelemme sitä moraalikysymyksenä eikä tilannekysymyksenä kuten sinä. Koko ajattelumaailmamme eroaa siinä asiassa.

En tietysti voi sanoa mieheni puolesta varmasti mitään, ainoastaan itseni. Siitä minä tässä olen puhunutkin, en muusta.

-2-

Vierailija
11/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde ei toimi, eroan. Mutta en petä, koska se on raukkamaista enkä siihen yksinkertaisesti suostu, oli tilanne mikä tahansa. vaihtoehtoja on aina, jos ei ole moraaliton ja itsekäs.

-2-

Vierailija
12/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihminen voi valita 100-varmasti olevansa pettämättä, olosuhteista viis. toisaalta jos antaa itselleen luvan katsoa tilanteen mukaan, kiusausta voi olla vaikea vastustaa...

Vierailija
13/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa, ei vaan jommastakummasta osapuolesta. Tosiesta ei ainakaan voi olla ikinä 100 varma, vaikka itsestään sitten olisikin.

Vierailija
14/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansa.

Vierailija:

ei voi kuitenkaan ihan varma olla minkälaisiin polkuihin elämä meidät vie, vaikka olisi kaikki hyvin, vaikka luottaisi täysin, olisi mahtava seksielämä jne jne, se on niin pienestä hetkestä kiinni mis voi mennä vikaan, väärä mieleiala, väärä hetki jne....että uskon että JOKAINEN IHMINEN - oli hän sit mahtavassa suhteessa tai ei - voi päätyä väärään sänkyyn jos on ns väärä hetki/tilanne....Mitäs tästä sanotte?

Bullshittia siis.

-2-

Vierailija
15/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia on 100% varmaa. Ja olen ap:n kanssa asiasta aika samaa mieltä.

MUTTA

Minä olen pettänyt ex-miestäni, ihan tietoisesti. Suhde meni päin peetä ja odotin vain hyvää hetkeä lempata miehen pihalle.

Nyt olen uudessa suhteessa ja itse asiassa minulla olisi ollut tänä viikonloppuna mahdollisuus pettää miestäni, enkä olisi siitä kiinni jäänyt. Mutta omatunto ja selkäranka ei antanut myöten.

En olisi voinut katsoa miestäni enää koskaan silmiin jos niin olisin tehnyt. Joten jätin pettämättä....

Vierailija
16/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallan väittää että EI IKINÄ voi olla 100-0 varma ettei oma kulta tai itse olisi uskoton...

Ihan selvästi tuossa viitataan molempiin mielestäni.

Vierailija
17/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan selvästi tuossa viitataan molempiin mielestäni.

ap sanoi siis näin:

Vierailija:

jokainen ihminen - oli hän sit mahtavassa suhteessa tai ei - voi päätyä väärään sänkyyn jos on ns väärä hetki/tilanne....Mitäs tästä sanotte? .

Vierailija
18/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu tässä nyt vähän myöntelemään.. En tainnut lukea tarpeeksi tarkkaan ap:n tekstiä..

Vierailija
19/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti samaa mieltä siinä, että kenenkään toisen moraalia ei voi varmuudella tietää, ainoastaan omansa.

Vierailija:

joutuu tässä nyt vähän myöntelemään.. En tainnut lukea tarpeeksi tarkkaan ap:n tekstiä..

-2-

Vierailija
20/20 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalaakaan mistään. Uskon ja toivon, että miehenikin selkäranka on yhtä vahva. Kun särö tulee liittoon, en usko että se korjaantuu ennalleen koskaan.