Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään tamponi vetänyt kierukkaa ulos?

Vierailija

Erittäin runsaan vuodon takia en pärjää pelkillä siteillä kuukautisten aikaan. Jokainen tamponin poisto kuitenkin pelottaa hurjasti, sillä en tiedä mitä tapahtuu jos kierukan lanka oikeasti tarttuu siihen kiinni. Onko jollain tamponu vetänyt kierukkaa ulos? Sattuuko se aivan järjettömän paljon? Ja voiko kierukka jäädä kohdunsuulle jotenkin jumiin? Kierukan asennus sattui niin hirveästi etten usko selviäväni hengissä, jos se liikkuisi jotenkin puoliväliin ja jumittuisi siihen...

Kommentit (7)

Vierailija

Jos sulla on kuparikierukka niin vaihda hormonikierukkaan. Vuodot niukkenee ja joillakin jää kokonaan pois. Tamponia kierukan kanssa ei suositella juuri tuosta syystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kuparikierukka niin vaihda hormonikierukkaan. Vuodot niukkenee ja joillakin jää kokonaan pois. Tamponia kierukan kanssa ei suositella juuri tuosta syystä.

En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä. Kuparikierukka on lisännyt vuodon määrää huikeasti, enkä pärjää ilman tamponia. Tiedostan riskin että kierukka irtoaa tämän takia, mutta haluaisin tietää miten paha tilanne se irtoaminen on...

Ap

Vierailija

Ai eikö kierukan kans sais käyttää tamponia? Neljäs kierukka menossa enkä ole moista kuullutkaan. Eikä ole ollut mitään ongelmia tamponia poistaessa

Vierailija

Vaihda kuukuppiin.

Vähän ohi aiheen, mutta jos oot vasta ottanut kierukan on mahdollista, että kuukautiset pikku hiljaa tasoittuu siihen mitä ne oli ennen. Mulla tasoittui alle vuodessa.

Vierailija

Ei saa käyttää tamponia eikä kuukuppia kierukan kanssa! Tamponin huokoinen pinta voi napata lankaan kiinni, kuukupissa taas alipaine vetää kierukan ulos. Siitä huolimatta moni näitä suojia käyttää ongelmitta. Itse tunnen erään jolta kierukka lähti tamponin takia, en tosin tiedä oliko kokemus kivulias.

Vierailija

Olen käyttänyt tamponia hormonikierukan kanssa menestyksekkäästi 15 vuotta. Ei koskaan ole tarttunut mikään mihikään, vaikka tamponi olisi ollut kuivakin.

N45

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat