Miksi jotkut ihmiset tarkoituksella hankkii lapsia tosi isoilla ikäeroilka?

Vierailija

Esim 7 vuoden välein neljä lasta. Ihan älytöntä että perheessä on samaan aikaan sitten vauva, ekaluokkalainen, yläastelainen ja nuori aikuinen, ja niiden tarpeet.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Ehkä juuri sen vuoksi, että jokainen saa lapsena riittävästi huomiota? Vaikka näistä sisaruksista ei ehkä leikkikavereita toisilleen tule, uskon että heille voi muodostua erilainen, tärkeä suhde. Se murrosiän kourissa kamppaileva voi ehkä helpommin jutella 7 vuotta vanhemmalle sisarukselle kuin vanhemmilleen. 

Uskoisin, että tuollaisessa perheessä lapset otetaan paremmin huomioon yksilöinä eikä heikä laiteta samaan nippuun. Jokaiselle on aikaa ja huomiota, eivät ole vain sellainen meluava lauma joka vie vanhempien hermot ja aiheuttaa kotona kaaoksen.

Vierailija

Minä en tullut raskaaksi. En luomusti, en lääkkeillä. Luultiin jo, ettei meille enempää suodakaan, kuin se yksi. Sitten tuli kuitenkin vielä kaksi, mutta 5v. ikäeroilla. Hyvin on pärjätty.

Vierailija

Onhan se kamalaa esim sille ekaluokkalaiselle jos äiti on koko sjan vain vauvassa kiinni, eikä voi tehdä mitään mitä 7- tai 14-vuotiaiden kanssa pitäisi voida tehdä.

Vierailija

Mä olen aina kuvitellut (olen keski-ikäinen), että se 4-5 vuotta on normaali ikäero ja hämmästellyt perheitä joissa lapset tehdään liukuhihnalla. Vasta palstan löydettyäni opin, että vuoden ikäero olisi tavoiteltava juttu. Alkuun jopa luulin jälkimmäisen olleen vahinko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa esim sille ekaluokkalaiselle jos äiti on koko sjan vain vauvassa kiinni, eikä voi tehdä mitään mitä 7- tai 14-vuotiaiden kanssa pitäisi voida tehdä.

Niin, tämä on tietenkin totta sellaisissa perheissä, joissa on vain yksi vanhempi, ei lainkaan tukiverkkoja ja vaativa, ehkä koliikista kärsivä vauva.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä lapsilla sitten ole isää, joka olisi välillä vauvassa kiinni tai tekisi isompien juttuja?

Enempi mua säälittää taaperot, joyka on itsekin ihan vauvoja vielä , mutta menettävät vanhemman huomion uudelle tulokkaalle.

Vierailija

Meidän lapsilla on isot ikäerot. En olisi jaksanut muuten, jokin vauva+taapero yhdistelmä olisi ollut mulle ihan liikaa. Saimme esikoisen nuorina, joten aikaakin oli. Olen tyytyväinen, että lapset on niin eri-ikäisiä. He ovat joka tapauksessa läheisiä toisilleen.

Vierailija

Meillä 2-3 vuoden välein..onpahan sitte tehty ja on seuraa toisilleen..en ymmärrä minäkään..ei niistä ole mitään seuraa toisilleen eivätkä ikinä tule olemaan läheisiä.

Vierailija

Minulla ja siskollani on 7 vuotta ikäeroa. Ja silti tai ehkä siksi olemme hyvin läheisiä.

En enää ollut niin äidistä kiinni, olin jo kouluun menossa ja oli omia juttuja ystävien kanssa. Ei siis tullut mitään sisaruskateutta vauvaa kohtaan. Kun sisko oli vauva, isä vei mua uimaan yms juttuja, joita aiemmin tein enemmän äidin kanssa. Ja eihän se vauva-aika ole kuin muutama kuukausi.

Me leikittiin tosi paljon yhdessä. Mulla leikkiminen jatkui siskon ansiosta pidempään, vielä 15-16-vuotiaana, mikä on vaan tosi hyvä juttu.

Nyt aikuisena me ollaan siskon kanssa varmaan läheisimmät ihmiset toisillemme henkisesti. Sama huumorintaju jne.

Kaverien lapsista ne, joilla vaan vuoden ikäero tappelee eniten keskenään teineinäkin.

Vierailija

Minä haluan lapset "suurella" ikäerolla 4+ vuotta. Ihan siksi että on helpompaa. Todella monet vanhemmat valittavat väsymystä ja unettomuutta kun lapsilla on 1-2 vuoden ikäero. Ei myöskään pikkulapsiaikana silloin voi tehdä juuri mitään jos kamala väsymys painaa päälle ja kumpikaan lapsista ei vielä ole omatoiminen. Meillä matkustetaan paljon ulkomailla ja tehdään muutenkin paljon asioita ja vauvan ja taaperon kanssa joutuisi varmasti karsimaan kaikesta. Minulle elämänlaatu ja kaikkien hyvinvointi on tärkeämpää kuin se, että lapsista on seuraa toisilleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä haluan lapset "suurella" ikäerolla 4+ vuotta. Ihan siksi että on helpompaa. Todella monet vanhemmat valittavat väsymystä ja unettomuutta kun lapsilla on 1-2 vuoden ikäero. Ei myöskään pikkulapsiaikana silloin voi tehdä juuri mitään jos kamala väsymys painaa päälle ja kumpikaan lapsista ei vielä ole omatoiminen. Meillä matkustetaan paljon ulkomailla ja tehdään muutenkin paljon asioita ja vauvan ja taaperon kanssa joutuisi varmasti karsimaan kaikesta. Minulle elämänlaatu ja kaikkien hyvinvointi on tärkeämpää kuin se, että lapsista on seuraa toisilleen.

Mä en oikeasti ymmärrä tätä, että lapsista ei olisi seuraa toisilleen. Mulla ja siskolla ainakin ollut paljon seuraa toisistamme aina.

Sen sijaan kummityttöni ja hänen veljensä, joilla on vaan vähän yli vuosi ikäeroa, ei ole koskaan voineet sietää toisiaan. Ihan kamalat riidat jo taaperoiässä ja nyt teininä vaan jatkuu kahta kauheampana.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat