Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aviomieheni puhuu näin minulle..

Vierailija
03.12.2015 |

Olen omasta ja muidenkin mielestä kaunis vaimo. Mieheni on vuosia lytännyt sanomisillaan minun itsetuntoa alas. En tiedä miksi tekee näin, halveksien naurahtaen puhuu ja sanoo ettei kukaan minusta tykkäisi jos tietäisi millainen olen. Olen nykyään todella yksin ja alakuloinen, ajattelen pikku hiljaa itsestäni kuten sanotaan. Enää en jaksa vastaan sanoa:( miksi näin tapahtuu en tule ymmärtämään. Muuten hyvä mies ja isä lapsille on.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinä sallit hänen puhua. Piste.

Vierailija
2/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä saa ihmisen toimimaan näin? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sua itsestäänselvyytenä.

Vierailija
4/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä vaihtoehtoja on kolme:  

1) Miehesi on luonnevikainen kusipää. 

2) Sinä olet luonnevikainen kusipää ja miehesi on vittuuntunut siihen. 

3) Miehesi haluaa painaa itsetuntosi niin alas ettet kuvittelisi löytäväsi ketään parempaakaan. 

Vierailija
5/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaa ja hallitsee. Minun exä teki vähän samaa. Lyttäsi tarkoituksella itsetuntoni.

Vierailija
6/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassikko: miksi koira nuole muniaan. - Koska se voi.

Sama juttu sinun ja miehesi suhteessa. Mies voi olla vaikka millainen idootti ja tietää, että sinä miellyttämishaluisena vain roikut suhteessa.

Vierailija
7/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sua itsestäänselvyytenä.

Tätä vähän pelkäsinkin. En voi ymmärtää miksi. Hän itsekin tietää että jos haluaisin niin saisin itselleni miehen kuin miehen. En silti muita haluaisi, haluaisin elää hänen kanssaan lopun elämääni. AP

Vierailija
8/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on vuosia lytännyt sanomisillaan minun itsetuntoa alas. [...] halveksien naurahtaen puhuu ja sanoo ettei kukaan minusta tykkäisi jos tietäisi millainen olen. [...] Muuten hyvä mies

"Muuten hyvä mies" ei puhu koskaan vaimostaan halveksivasti.

Millainen ihminen sitten olet omasta mielestäsi - muuta kuin kaunis?

Vierailija
9/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on vuosia lytännyt sanomisillaan minun itsetuntoa alas. [...] halveksien naurahtaen puhuu ja sanoo ettei kukaan minusta tykkäisi jos tietäisi millainen olen. [...] Muuten hyvä mies

Ennen olin iloinen ja positiivinen. Nykyään en enää pysty. Nämä sanomiset saaneet minut pikku hiljaa sulkeutumaan:( AP

Vierailija
10/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.Aloitetaas nyt siitä että älä tee naisten perusmokaa ja ala analysoimaan,että "mikä on perimmäinen syy mieheni törkeyteen".Ihan turhaa ja kukaan mieskään ei analysoisi,vaan toimisi.Tee sinäkin niin ihan suosiolla.1.Anna takaisin ja kärsi.2.Lähde ja etsi arvoisesi.Tsemppiä kaikkeen tulevaisuudessasi!

Vierailija
11/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kohtalo ap. Annoin kaiken anteeksi pari vuosikymmentä jopa. Kysyin, miksei koskaan kehu mua, niin sanoi, ettei nouse kusi päähän! Eristi mut kaikesta - opiskelusta, työstä, kavereista jne. Luulin rakastavani häntä, mutta ei se voinut olla rakkautta. Alisti mut jotenkin niin, että hajosin uskomaan, ettei mulla saakaan olla muuta kuin hän, vaikka itse petti ja löi esim. No, hajosin, myönnän ja nyt yritän eheytyä sen jälkeen kun hän huomasi mun olevan niin rikki, että siirtyi seuraavaan uhriinsa.

Vierailija
12/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin.Aloitetaas nyt siitä että älä tee naisten perusmokaa ja ala analysoimaan,että "mikä on perimmäinen syy mieheni törkeyteen".Ihan turhaa ja kukaan mieskään ei analysoisi,vaan toimisi.Tee sinäkin niin ihan suosiolla.1.Anna takaisin ja kärsi.2.Lähde ja etsi arvoisesi.Tsemppiä kaikkeen tulevaisuudessasi!

Tarkalleen näin.

Naisten on syytä päästä irti uhriutumisesta.

Vierailija
13/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaankin todellisuudessa luonteeltasi ikävä ihminen, vaikkakin omasta mielestäsi kaunis.

Tulee Tuksu mieleen.

Vierailija
14/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee kuten Sonera - koska mä voin. Tuollaisia miehiä on enemmän kuin laki sallii. Itse pysyttelen sinkkuna, mutta lähipiirissä näitä tapauksia kyllä riittää.

Vierailija
15/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että olet ulkonäöltäsi kaunis, tee sinusta kaunista! Sisäinen kauneus ratkaisee!

Vierailija
16/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras kaveri tekee mulle samaa mutta aiheena mun älykkyys. Hänellä hirveä tarve olla fiksu ja tunnettu siitä, joten polkee minua alas että näyttäisi itse paremmalta. Monta vuotta katsonut tätä mutta kohta räjähtää...

Vierailija
17/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen olin iloinen ja positiivinen. Nykyään en enää pysty. Nämä sanomiset saaneet minut pikku hiljaa sulkeutumaan:( AP

Ja sä kerrot, että sä haluaisit olla tämän latistamaan kanssa edelleen...

Olisi aika opetella uudet tavat. Toi latistaminen tosiaan vie sun itsetunnon. Niinkuin se on jo tehnyt.

Sun pitää vaan nousta sieltä.tai mitä sä haluat. Tuommosia suhteista on maailmassapaljon...alistavia ja alisetuvia ja alistettuja. Mitä sinä haluat omassa elämässäsi?

Siihen suuntaan rupeat menemään. Nyt tiedostat, että tämä oleva ei ole hyvä...rupeat tekemään toisenlaisia valintoja. Sellaista jitka tukevat sinua ja itsetuntoasi.

Ukolla on tosi huono itsetunto, koska latistaa sinut.

Tarvitset voimaa riuhtaistaksesi itsesi irti siitä itsestäänselvyyden roolista.

Olet myös tavallaan valinnut tuon alistuja roolin. Ei sinua tässä tasa-arvon maassa alista miehesi, jos sinä itse et anna. Sinä ilmaiset ja sanot, että tämä ei nyt enää käy...ei sovi. Uudenlaiset jutut peliin. Sinä haluat, että sinua kunnioitetaan. Tietenkin. Ilmaise se. Sano ukolle. Ja, kun sinä muutut, niin ympäristökin muuttuu...tai jos ei...niin sitten sinä vaan meet ja teet...hyviä asioita. Olet hieno ja arvokas. Sinä juuri.

Vierailija
18/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä kerrot, että sä haluaisit olla tämän latistamaan kanssa edelleen...

Olisi aika opetella uudet tavat. Toi latistaminen tosiaan vie sun itsetunnon. Niinkuin se on jo tehnyt.

Sun pitää vaan nousta sieltä.tai mitä sä haluat. Tuommosia suhteista on maailmassapaljon...alistavia ja alisetuvia ja alistettuja. Mitä sinä haluat omassa elämässäsi?

Siihen suuntaan rupeat menemään. Nyt tiedostat, että tämä oleva ei ole hyvä...rupeat tekemään toisenlaisia valintoja. Sellaista jitka tukevat sinua ja itsetuntoasi.

Ukolla on tosi huono itsetunto, koska latistaa sinut.

Tarvitset voimaa riuhtaistaksesi itsesi irti siitä itsestäänselvyyden roolista.

Olet myös tavallaan valinnut tuon alistuja roolin. Ei sinua tässä tasa-arvon maassa alista miehesi, jos sinä itse et anna. Sinä ilmaiset ja sanot, että tämä ei nyt enää käy...ei sovi. Uudenlaiset jutut peliin. Sinä haluat, että sinua kunnioitetaan. Tietenkin. Ilmaise se. Sano ukolle. Ja, kun sinä muutut, niin ympäristökin muuttuu...tai jos ei...niin sitten sinä vaan meet ja teet...hyviä asioita. Olet hieno ja arvokas. Sinä juuri.

Kiitos kaikista rohkaisevista kommenteista. Pitää minun pitää puoleni ja opetella taas rakastamaan myös itseäni. Ja arvostaa itseäni niin kuin ennenkin arvostin. Minä vielä nousen täältä ja olen onnellinen. AP

Vierailija
19/57 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP voi tietää, että saisi miehen kuin miehen, jos ei ole yhtään flirttaillut ja mennyt pidemmälle?

Ehkä miestäsi risoo tapasi kerjätä muilta miehiltä huomiota?

20/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen mies teki aivan samaa. Sen lisäksi haukkui kaikkea mitä tein tai en tehnyt. Sanatkaan ei aina riittänyt vaan teki myös selväksi väkivalloin että vastaan ei sanota. Eli sulla ei ihan näin kamala tilanne ole mutta tosi kurjalta tuntuu sun puolesta. Tollasessa tilanteessa on tosi vaikea ajatella et vika ei ole minussa vaan haukkujan päässä. Itse vuosien haukkumisen jälkeen uskoin kaiken ja olin jopa kiitollinen sille sairaalle kusipäälle että oli mun kanssa edes säälistä kun luulin etten ketään muuta voi saada. Kärsin siis tuossa suhteessa vuosia vain koska se oli ainut vaihtoehto. Lopulta elämä oli niin kurjaa että oli ihan sama vaikka kuolisin yksin nälkään ku ruokaakaan en osannut laittaa. Joten kuukausien rohkeuden keräämisen jälkeen lähdin ja kannoin käsissäni tavarat jotka mukaan otin. Se oli elämäni paras päätös. Erosta oli kulunut hyvin vähän aikaa kun tapasin nykyisen mieheni ja suhteen alku oli mulle tosi vaikea koska epäilin jokaista mieheni kaunista sanaa ja elettä. Pikkuhiljaa aloin luottaa mieheeni ja itseeni. Vasta tuon itseluottamuksen paranemisen jälkeen olen pystynyt miettimään syitä exän haukkumiseen ja alistamiseen. Mä olen tullut siihen tulokseen että sillä on jotain pahasti vialla päässä. Ei kukaan rakastava kumppani hauku toista vaan päinvastoin kehuu ja kannustaa. En edelleenkään usko että exä ikinä rakasti mua. Olin vain sairaan vallankäytön ja alistamisen uhri ja olin suhteen alussa liian sinisilmäinen nähdäkseni sen ylenpalttisen hemlottelun ja lahjomisen läpi. Toivottavasti et ikinä menetä täysin uskoa itseesi ja yritä pitää yllä ystävyyssuhteita joissa kuulet positiivisia asioita itsestäsi. Käskisin sinut jättämään tuon luuserin heti mutta yhteiset lapset tekevät asiasta monimutkaisemman. Eikä kukaan voi sitä sun puolesta päättää paljonko olet valmis kestämään. Sen voin kuitenkin luvata että jos lähdet suhteesta löydät vielä miljoona kertaa paremman kumppanin joka kertoo sulle kuinka kaunis, ihana ja ainutkertainen olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän