Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aviomieheni puhuu näin minulle..

Vierailija
03.12.2015 |

Olen omasta ja muidenkin mielestä kaunis vaimo. Mieheni on vuosia lytännyt sanomisillaan minun itsetuntoa alas. En tiedä miksi tekee näin, halveksien naurahtaen puhuu ja sanoo ettei kukaan minusta tykkäisi jos tietäisi millainen olen. Olen nykyään todella yksin ja alakuloinen, ajattelen pikku hiljaa itsestäni kuten sanotaan. Enää en jaksa vastaan sanoa:( miksi näin tapahtuu en tule ymmärtämään. Muuten hyvä mies ja isä lapsille on.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis lapsille näyttäneet mallia, jossa isi saa puhua äidille niin rumasti kuin ikinä osaa ja viitsii, ja äiti vain luimistelee eikä sano mitään? Että sinä olet kurja selkärangaton nainen, jolla ei ole minkäänlaista ylpeyttä ja itsetuntoa ja tällaisia ne aikuiset naiset kuuluvat olla? Huhheijaa.. Minkä ikäisiä lapset ovat? Ovatko hekin jo sinun yläpuolellasi ja kohtelevat sinua isänsä tavoin? Ulkoinen kauneutesi on pintaa ja sisältä olet rikottu, tuosta on vaikea nousta jos olet noin kiinni miehessäsi. Paras siis olisi jos saisit heitettyä miehen pellolle, mutta tuskinpa sellaista teet vaan jäät kitumaan suhteeseen. Turha sinun on muuten miettiä, että saisit ulkonäölläsi kenet vain jos et tälle nykyiselle tilanteelle tee mitään.

22/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme=m-v]Mun entinen mies teki aivan samaa. Sen lisäksi haukkui kaikkea mitä tein tai en tehnyt. Sanatkaan ei aina riittänyt vaan teki myös selväksi väkivalloin että vastaan ei sanota. Eli sulla ei ihan näin kamala tilanne ole mutta tosi kurjalta tuntuu sun puolesta. Tollasessa tilanteessa on tosi vaikea ajatella et vika ei ole minussa vaan haukkujan päässä. Itse vuosien haukkumisen jälkeen uskoin kaiken ja olin jopa kiitollinen sille sairaalle kusipäälle että oli mun kanssa edes säälistä kun luulin etten ketään muuta voi saada. Kärsin siis tuossa suhteessa vuosia vain koska se oli ainut vaihtoehto. Lopulta elämä oli niin kurjaa että oli ihan sama vaikka kuolisin yksin nälkään ku ruokaakaan en osannut laittaa. Joten kuukausien rohkeuden keräämisen jälkeen lähdin ja kannoin käsissäni tavarat jotka mukaan otin. Se oli elämäni paras päätös. Erosta oli kulunut hyvin vähän aikaa kun tapasin nykyisen mieheni ja suhteen alku oli mulle tosi vaikea koska epäilin jokaista mieheni kaunista sanaa ja elettä. Pikkuhiljaa aloin luottaa mieheeni ja itseeni. Vasta tuon itseluottamuksen paranemisen jälkeen olen pystynyt miettimään syitä exän haukkumiseen ja alistamiseen. Mä olen tullut siihen tulokseen että sillä on jotain pahasti vialla päässä. Ei kukaan rakastava kumppani hauku toista vaan päinvastoin kehuu ja kannustaa. En edelleenkään usko että exä ikinä rakasti mua. Olin vain sairaan vallankäytön ja alistamisen uhri ja olin suhteen alussa liian sinisilmäinen nähdäkseni sen ylenpalttisen hemlottelun ja lahjomisen läpi. Toivottavasti et ikinä menetä täysin uskoa itseesi ja yritä pitää yllä ystävyyssuhteita joissa kuulet positiivisia asioita itsestäsi. Käskisin sinut jättämään tuon luuserin heti mutta yhteiset lapset tekevät asiasta monimutkaisemman. Eikä kukaan voi sitä sun puolesta päättää paljonko olet valmis kestämään. Sen voin kuitenkin luvata että jos lähdet suhteesta löydät vielä miljoona kertaa paremman kumppanin joka kertoo sulle kuinka kaunis, ihana ja ainutkertainen olet.[/quote]

Lisäystä vielä sen verran että on helppo sanoa et pistä vastaan ja tee sitä ja tätä ja älä missään tapauksessa kestä tollasta kohtelua. Todellisuudessa on vaan vaikea nousta ylös pohjalta ja rakentaa itseluottamus uudestaan tai edes päästä eroon alistavasta kumppanista vaikka päätöksen olisi tehnyt. Mulla oli eron jälkeen yli vuosi elämä täynnä pelkoa exän uhkailun takia. Jouduin myös pelkäämään kaikkien läheisteni puolesta koska uhkaili myös heitä. Yritti jopa pahoinpidellä nykyisen mieheni keskellä päivää julkisella paikalla. Muutimme lopulta pois paikkakunnalta ja onneksi uhkailu loppui siihen. Kun tuollainen vallasta ja hallitsemisesta nauttiva ihminen menettää otteensa voi tapahtua mitä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kommentoivat vaimokkeeni ulkonäköä ja.kehuvat kauniiksi. Onhan tuo kaunis, olen samaa mieltä, mutta luonteeltaan tyhmä ja vittumainen. Ehkä luonteenpiirteissä on jotain, mistä mies ei tykkää. Ensivaikutelma kun katoaa niin jopa miehelle kauneus ei ole se tärkein asia vaan kyllä henkinen yhteys saisi löytyä. Jos ei löydy niin ihan sama kuinka kaunis nainen on. M40

Vierailija
24/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää saada nainen säihkymään, näyttämään parhaat puolensa. Tukea kaikessa mahdollisessa. Se on oikeaa rakkautta se.

Vierailija
25/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kommentoivat vaimokkeeni ulkonäköä ja.kehuvat kauniiksi. Onhan tuo kaunis, olen samaa mieltä, mutta luonteeltaan tyhmä ja vittumainen. Ehkä luonteenpiirteissä on jotain, mistä mies ei tykkää. Ensivaikutelma kun katoaa niin jopa miehelle kauneus ei ole se tärkein asia vaan kyllä henkinen yhteys saisi löytyä. Jos ei löydy niin ihan sama kuinka kaunis nainen on. M40

Teetkö sinä hänelle sitten ihan samaa kuin Ap n mies? Eli haukut, mutta et ota kuitenkaan eroa? Uskotko että suhde tuolla tavalla jotenkin paranee? Että vaimosta tuolla tavalla tulee parempi?

Eiköhän siinä käy tasan toisin päin.

Vierailija
26/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä saa ihmisen toimimaan näin? AP

Esitä tämä kysymys miehellesi. Hän on ainoa, joka siihen tietää vastauksen.

Yksi syy voi olla se, että olet hänen mielestään liian ulkonäkökeskeinen tai muuten poikeuksellisen itserakas, kirjoitathan "saisin itselleni miehen kuin miehen" . Tämä on ehkä hänen ei-niin-hienovarainen tapa ilmaista, että vähempikin riittäisi.

Vierailija
28/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Elämäni todellakin menee koko ajan huonompaan suuntaan ja en enää edes mielessäni toivo tulevaisuudelta mitään. Nämä asiat joista sanoitte, saa minut säpsähtämään pelosta:( Mitä tämä elämä tekeekään minulle. Olen jo melkein unohtanut millainen ennen olin. Hetken aikaa mietin miten hyvin ennen voin. Häpeän sisimmässäni itseäni kun en tee mitään. Kukaan ulkopuolinen ei uskoisi että suostun tämmöistä kuuntelemaan. Tämä vaikuttaa kuitenkin jo niin että huomaan yhä vähemmän pitäväni keneenkään yhteyttä. Ja siitä vielä, kyllä nainen huomaa jos miehet katsovat. En sille mitään voi ja tiedän että näin oli jo nuorempana. Siltikään en ole ollut siitä koskaan mitenkään ylpeä. Enkä ole hyväksi käyttänyt kauneuttani koskaan missään tilanteessa. AP

Vierailija
29/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vähättely ja haukkuminen jatkuvaa, vai tekeekö mies sitä esim kun on itse stressaantunut tms.?

Vierailija
30/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vähättely ja haukkuminen jatkuvaa, vai tekeekö mies sitä esim kun on itse stressaantunut tms.?

Sekä että myös normaalissa arjessa. Väsyneenä enemmän. AP

Vierailija
31/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä vaihtoehtoja on kolme: 

1) Miehesi on luonnevikainen kusipää.

2) Sinä olet luonnevikainen kusipää ja miehesi on vittuuntunut siihen.

3) Miehesi haluaa painaa itsetuntosi niin alas ettet kuvittelisi löytäväsi ketään parempaakaan. 

En ole listan tekijä, mutta lisätään vielä 4) miehesi haluaa lopettaa suhteen, mutta ei osaa muulla tavalla, siksi vittuilu

Vierailija
32/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa pari kertaa terapeutin tai life coachin luona, jotta saat näkökulmaa asiaan. Tee sen jälkeen tarvittavat muutokset. Esimerkiksi eroat tai alat sanoa miehelle tiukasti, ettet suvaitse tuollaista käytöstä. Vaikeaa tuollaisen miehen käytöstä on muuttaa ja hän (siis mies) tarvitsisi itse terapiaa. Klassisesti toteaisin, että hänen lapsuudenkokemuksissaan on jotakin, joka saa hänet käyttäytymään noin. Turha sinun on kuitenkaan alkaa sitä analysoida, vaan tee omat johtopäätöksesi asiasta. Muista 1) et voi muuttaa toista ihmistä 2) voit muuttaa oma suhtautumistasi (vrt. tiukka asenne) 3) olet vastuussa itsellesi: ansaitset hyvän elämän.

Voimia!

Vierailija
33/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä vaihtoehtoja on kolme: 

1) Miehesi on luonnevikainen kusipää.

2) Sinä olet luonnevikainen kusipää ja miehesi on vittuuntunut siihen.

3) Miehesi haluaa painaa itsetuntosi niin alas ettet kuvittelisi löytäväsi ketään parempaakaan. 

En ole listan tekijä, mutta lisätään vielä 4) miehesi haluaa lopettaa suhteen, mutta ei osaa muulla tavalla, siksi vittuilu

Tätä myös pelkään pahoin:( miksei jätä minua jos ei rakasta? Mistä sen tietää vaikka uus katsottuna jo hänellä ja haluaisi lähteä tästä:( AP

Vierailija
34/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida miehesi sinusta paljoakaan välittää, koska kohtelee sinua noin huonosti.

Itse en olisi parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
35/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla yhteydessä esim naisten linjaan, miehesi kohtelee sinua huonosti ja tuolta voit saada keskusteluapua anonyymisti osaavilta henkilöiltä

Vierailija
36/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voinkin olla näin tyhmä. Olen syyttänyt kaikesta itseäni, vaikka tiedän että joku mättää tämän toisen ihmisen pään sisällä. Enää en alistu tähän. En varmasti! Jos annan yhtään enempää valtaa hänelle, olen lopulta kuollut sisältä. Tämä ei silti ole yhtään helppo tilanne:( vaikka ainoa oikea ratkaisu tähän vain on, ja kaikki te sen tiedättekin jo.AP

Vierailija
37/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mulkku mies sinusta eroaisi vaikka ei rakasta? Sinähän olet kuitenkin ilmainen kodinhoitaja ja vakipillu jonka niskaa voi vielä kaataa oman paskan olonsa ja epävarmuutensa.

Sisimmässään mies tietää ettet häntä enää katselisi jos olisit "normaali" eli siksi sinua haukkuu ja lyttää ja mollaa. Ja tämä paska tulee jatkumaan niin kauan kuin sinä annat sen jatkua.

Hae ammatti/keskusteluapua sillä olet eksyksissä ja luulet rakastavasi miestä joka on sinulle ilkeä mutta oikeasti rakastat haavekuvaa tästä miehestä/perheidyllistä.

Rakasta itseäsi ja hyväksy itsesi äläkä anna miehen paskapuheiden enää vaikuttaa itseesi vaan pidä puolesi ja muuta elämäsi suunta.

Olet itse aikuisena ihmisenä vastuussa omasta onnestasi! Nyt olet antanut vallan miehelle joka haluaa lytätä sinut ihmisenä ja naisena ja samalla mies saa kiksit ja egobuustin :(

Vierailija
38/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet mielessäsi että minä itse kyllä pidän itsestäni, ja voit sanoa sen ihan ääneenkin.

Sanot miehelle, että taidat kuitenkin tykätä minusta kun olet kanssani, rakkaudesta se hevonenkin potkii ja sitten paijaat väkisin.

Vietä aikaa sellaisessa seurassa missä sinut hyväksytään, ota vastaan toisten ihmisten kehut ja arvostus, mukavat kohtaamiset ja helli niitä mielessäsi usein.

Ajattele että olet kaikkien lytättyjen ja huonosti kohdeltujen asialla, puolustamassa heitä ja samalla itseäsi. Monesti toisten puolustaminen on helpompaa kuin itsensä.

Vierailija
39/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama tilanne ollut monta vuotta, sillä erotuksella että viime aikoina mies on alkanut jopa paikata ja pahoitella sanomisiaan ja yrittää välillä myös kehua jotenkin. Sanoilla on kuitenkin ollut sellainen vaikutus, etten enää pysty luottamaan mieheeni lainkaan ja haaveilen erosta koko ajan.

Vierailija
40/57 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huomannut että sulle voi noin tehdä siksi tekee.

Vastaava kysymys olisi miksi koira nuolee muniaan?

- no siksi koska pystyy siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä