Ite en haluais asua Helsingissä.
Tai pääkaupunkiseudulla.
Tiedän kyllä miksi ihmiset asuvat sielä:
Helpot kulkumahdollisuudet, lyhyet matkat, ihmisiä lähellä, paremmat palvelut jne.
+ Bilettävät pissikset joiden mielestä maaseudut on kauheita korpia ja mielessä on vain biletys.
Itse en haluais asua kaupungissa.
Rakastan kesäisiä iltoja tyynen järven rannalla saunan kuistilla kuunellessa kuikan ääniä ja taivas on punertava auringon laskiessa.
Ympärillä metsää ja maaseutua.
Myös on jotenkin herkistävää katsoa kun kesä on ohi ja taivas synkkä ja sama kesäinen paikka on täysin lehdetön ja ekat lumihiutaleet alkavat putoilla maahan.
Myös maaseudun talvi on ihana kunnollq on lunta ja pakkasta.
Ja kaikista parasta on kun huomaa kesän olevan taas tulossa ja koko ihana kesä on vasta edessä.
Tuo minun mielestä oikeaa elämää ja ihmisen pitäisi saada nauttia noista.
Toisin kuin talvisin harmaa helsinki jossa on 8 astetta lämmintä ja sataa vettä.
Toki saatte asua missä haluatte. Mutta minusta ihminen ansaitsee parempaa.
Kommentit (47)
Ainoat huuhkajat olen nähnyt Helsingissä, vaikka maalla asuneena ja luontokerholaisena metsissä tul vietettyä aikaa.. Huuhkaja poikineen ystävällisesti tuli viere isen talon katolle, joten ylemmän kerroksen ikkunasta niitä oli mukava tarkkailla. Tosin häiritsi vahvasti työntekoa. Myös ekan mäyrän näin Keskuspuistossa varhain aamulla, ja kauriita näkyy pk- seudulla usein. Lisäksi mun lähin kantarellipaikka on viiden minuutin kävelymatkan päässä, paremmile apajille on pyörällä kolmisen kilometriä. Ja täällä on vanhaa, rauhoitettua metsää, ei motolla pilalle ajettua ryteikköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kehuu maalla asumisessa lähinnä luontoa. Kuitenkin Helsingissä on 11 järveä, Vantaalla 10 ja Espoossa 72. Merenrantaa ja saaristoa riittää Helsingillä ja Espoolla. Pelkästään Helsingissä on 52 luonnonsuojelualuetta. Villieläimiä näkee täällä paljon, koska osa sopeutuu hyvin kaupunkiympäristöön. Lisäksi sitten on luonnonalueiden eläimistö ja jos eksoottisempaa eläintä haluaa nähdä, voi poiketa Korkeasaareen, SeaLifeen tai sitenn vaikkapa jollekin maatilalle. Niitäkin täällä on.
Asun n. 20 minuutin bussimatkan päässä keskustasta, mutta meidänkin pihalla loikkii rusakot, ja takapihan kautta on hiipinyt kettu. Lähipuissa asustaa pikkutikka. Pääkaupunkiseutu on kuuluisa myös lepakkokannastaan ja citysiileistään. Noin 15 minuutin kävelymatkan päässä on koski, jossa olen nauttien seurannut tukkakoskelon kalastuspuuhia. Lähettyvillä on kalastuspaikka ihmisillekin, sieltä nousee mm. lohta ja kuhaa.
Täälläkin on sää, vuodenajat ja jopa auringonlaskuja.
Stadissa on kaikkea mitä maaseudulla, mutta sen lisäksi kulttuuri, sivistys ja viihde, joka kuuluu kansainväliseen pääkaupunkiin.
Huvittuneena seuraan joidenkin jyväjemmarien höpöttelyä Helsingistä. Teidän jutuistanne päätellen ainoa asia, jota stadissa ei ole yhtä paljon kuin maalla, on tietämättömyys. Sitä teillä näyttää olevan roppa kaupalla siellä landella.
Olen oikeastaan samaa mieltä, mutta jotenkin menee överiksi nuo jyväjemmarit, landet ja pöndet. Ihan kuin siellä Helsingissä ei ymmärrettäisi, että kehä kolmosen ulkopuolella on muutakin kuin maatiloja.
Kai siellä jotain kouluja on kun osa teistä on oppinut lukemaan. Sivistystä ei ole ja serkkuja ja lehmiä nussivia jyväjemmareitahan siellä silti taitaa enimmäkseen olla.
Olen kotoisin Helsingistä ja asunut sittemmin pikkukaupungissa, maaseudulla kirkonkylässä ja nyt taas pikkukaupungin laitamilla. Kukaan tuntemani ei ole nussinut serkkuja tai lehmiä, ei Helsingissä eikä sen ulkopuolellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kehuu maalla asumisessa lähinnä luontoa. Kuitenkin Helsingissä on 11 järveä, Vantaalla 10 ja Espoossa 72. Merenrantaa ja saaristoa riittää Helsingillä ja Espoolla. Pelkästään Helsingissä on 52 luonnonsuojelualuetta. Villieläimiä näkee täällä paljon, koska osa sopeutuu hyvin kaupunkiympäristöön. Lisäksi sitten on luonnonalueiden eläimistö ja jos eksoottisempaa eläintä haluaa nähdä, voi poiketa Korkeasaareen, SeaLifeen tai sitenn vaikkapa jollekin maatilalle. Niitäkin täällä on.
Asun n. 20 minuutin bussimatkan päässä keskustasta, mutta meidänkin pihalla loikkii rusakot, ja takapihan kautta on hiipinyt kettu. Lähipuissa asustaa pikkutikka. Pääkaupunkiseutu on kuuluisa myös lepakkokannastaan ja citysiileistään. Noin 15 minuutin kävelymatkan päässä on koski, jossa olen nauttien seurannut tukkakoskelon kalastuspuuhia. Lähettyvillä on kalastuspaikka ihmisillekin, sieltä nousee mm. lohta ja kuhaa.
Stadissa on kaikkea mitä maaseudulla, mutta sen lisäksi kulttuuri, sivistys ja viihde, joka kuuluu kansainväliseen pääkaupunkiin.
Huvittuneena seuraan joidenkin jyväjemmarien höpöttelyä Helsingistä. Teidän jutuistanne päätellen ainoa asia, jota stadissa ei ole yhtä paljon kuin maalla, on tietämättömyys. Sitä teillä näyttää olevan roppa kaupalla siellä landella.
Olen oikeastaan samaa mieltä, mutta jotenkin menee överiksi nuo jyväjemmarit, landet ja pöndet. Ihan kuin siellä Helsingissä ei ymmärrettäisi, että kehä kolmosen ulkopuolella on muutakin kuin maatiloja.
Kai siellä jotain kouluja on kun osa teistä on oppinut lukemaan. Sivistystä ei ole ja serkkuja ja lehmiä nussivia jyväjemmareitahan siellä silti taitaa enimmäkseen olla.
Pälä pälä. Voikko yrittää olla. Vai tarviiko tirvasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun mieluummin Vantaalla kuin Helsingissä.
Hyi helvetti Vantaa. Mielummin asuisin jopa pöndellä kuin Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla nenäänsähonottava ässänsuhauttelijapissis Snadista.
Nää maalta kaupunkiin muuttajat haluavat ensin väen vängällä osoitteeksi Mannerheimintien, ja siitä se poru sitten alkaa kun ei oo niinku kotona, ei saa äidin tekemää karjalanpaistia ja ei oo navettoja ja kakkanhajua.
Pari vuotta ja nää lähtee maitojunalla kotiin :-D.