Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ite en haluais asua Helsingissä.

Vierailija
03.12.2015 |

Tai pääkaupunkiseudulla.

Tiedän kyllä miksi ihmiset asuvat sielä:

Helpot kulkumahdollisuudet, lyhyet matkat, ihmisiä lähellä, paremmat palvelut jne.

+ Bilettävät pissikset joiden mielestä maaseudut on kauheita korpia ja mielessä on vain biletys.

Itse en haluais asua kaupungissa.

Rakastan kesäisiä iltoja tyynen järven rannalla saunan kuistilla kuunellessa kuikan ääniä ja taivas on punertava auringon laskiessa.

Ympärillä metsää ja maaseutua.

Myös on jotenkin herkistävää katsoa kun kesä on ohi ja taivas synkkä ja sama kesäinen paikka on täysin lehdetön ja ekat lumihiutaleet alkavat putoilla maahan.

Myös maaseudun talvi on ihana kunnollq on lunta ja pakkasta.

Ja kaikista parasta on kun huomaa kesän olevan taas tulossa ja koko ihana kesä on vasta edessä.

Tuo minun mielestä oikeaa elämää ja ihmisen pitäisi saada nauttia noista.

Toisin kuin talvisin harmaa helsinki jossa on 8 astetta lämmintä ja sataa vettä.

Toki saatte asua missä haluatte. Mutta minusta ihminen ansaitsee parempaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se talvi pilalla jo maaseudullakin. Kaupungissa ei sentään ole koirat heti tassuineen mulloksella kun ne lähtee ovesta ulos.

Kumpaankohan se koiran Tassu on eloluution myötä paremmin sopeutunut multaan vaiko asfalttiin?

Vierailija
22/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä ihmisiä, jotka kolme viikkoa Helsingissä asuneena alkavat selostaa kuinka statilaiset ei ole oikeita ihmisiä ja oikeat ihmiset asuu maalla ja ei mitenkään voisi asua Helsingissä. Jos ei kykene sopeutumaan kannattaisi pitää mölyt mahassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuisin mielummin Helsingissä kuin korvessa.

Nyt asun keskisuuren kaupungin keskustassa ja se on erittäin ok. Talvet olisi kyllä kiva asua etelän lämmössä.

Helsingissä ja korvessa käyn vain lomilla ;)

Vierailija
24/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, tuo harmaa kivierämaa joka jatkuu loputtomiin ankeana.

Ei luontoa, ei laulavia lintuja, ei rantaa, ei vehreyttä, ei kasveja. Niisk, täällä sitä joutuu asumaan. 

Maantiede hakusessa? Siis Helsingissä ei rantaa???

Vierailija
25/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan asua Helsingissä: on ravintoloita, baareja, konserttisaleja, kauppakeskuksia, aina paikkoja minne mennä. Luontoa löytyy tarvittaessa myös, juuri olin tänään Keskuspuistossa lenkkeilemässä. On meillä mökkikin, missä käydään,mutta yleensä kesäisin. Siellä sitten on järven ranta ja rantasauna jne. :) pidän sekä kaupungin vilskeestä että mökin rauhasta.

Vierailija
26/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luontoa, ei laulavia lintuja, ei rantaa, ei vehreyttä, ei kasveja. Niisk, täällä sitä joutuu asumaan. 

Ranta oli ainut mihin kiinnitit huomion?  ;)

Vierailija
27/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletit jotain muuta böndeltä? Vaikka varmaan kirkonkylänsä älykkäimpiä, kun on oppinut sekä lukemaan ja kirjoittamaan, ei se tarkoita että, mitään muuta oikeastaan osaisi.

Vierailija
28/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, sä viihdyt siellä, mä viihdyn Helsingissä. Kaikilla on hyvä mieli:).

Helsingissä on uskomattoman hienoja paikkoja meren rannoilla, saaristossa ja metsääkin löytyy. Mutta eihän näistä mitään tiedä kun koko elämänsä istuu vain oman kodin vieressä olevan järven rannalla. 

Suomen järvimaisemat ovat ihania (kesällä),  mutta aina yhtä ihanaa on tulla sieltä järven rannalta Hakaniemen torille kahville:).  Helsinki on ihana koti:). Olen maalta muuttanut tänne 26v sitten.

Vierailija
29/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun mieluummin Vantaalla kuin Helsingissä.

Vierailija
30/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun mieluummin Vantaalla kuin Helsingissä.

Köyhät asuu. 

Vierailija
31/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn itsekin Helsingissä, mutta ihmettelen miksi niin monet tuntuvat loukkaantuvat ap:n mielipiteestä :D Stadi tuntuu olevan pyhä lehmä täällä

Vierailija
32/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voisi asua sisämaassa. Tarviin ton meren tuohon viereen.

Kyllä järvi on mukavampi.

Ei mun mielestä. Mökillä se on ihan kiva, mutta meressä on luonnetta ja fiilistä enemmän, puhumattakaan meren tuoksusta. Me myös veneillään aika paljon, ja sekin on merellä kivempaa. Makuasioita toki.

Vierailija
33/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn itsekin Helsingissä, mutta ihmettelen miksi niin monet tuntuvat loukkaantuvat ap:n mielipiteestä :D Stadi tuntuu olevan pyhä lehmä täällä

En mä nyt kovin montaa loukkaantunutta viestiä nähnyt. Mutta helsinkiläisenä on kieltämättä aika tylsää kun omaa kotikaupunkia haukutaan vähän joka käänteessä. Jossain vaiheessa ihmiset tympääntyy siihen ja ehkä kärkkäästi  kommentoi. En näe yhtä paljon haukkumisketjuja vaikkapa Oulusta tai Rovaniemestä...

Vierailija
34/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kehuu maalla asumisessa lähinnä luontoa. Kuitenkin Helsingissä on 11 järveä, Vantaalla 10 ja Espoossa 72. Merenrantaa ja saaristoa riittää Helsingillä ja Espoolla. Pelkästään Helsingissä on 52 luonnonsuojelualuetta. Villieläimiä näkee täällä paljon, koska osa sopeutuu hyvin kaupunkiympäristöön. Lisäksi sitten on luonnonalueiden eläimistö ja jos eksoottisempaa eläintä haluaa nähdä, voi poiketa Korkeasaareen, SeaLifeen tai sitenn vaikkapa jollekin maatilalle. Niitäkin täällä on.

Asun n. 20 minuutin bussimatkan päässä keskustasta, mutta meidänkin pihalla loikkii rusakot, ja takapihan kautta on hiipinyt kettu. Lähipuissa asustaa pikkutikka. Pääkaupunkiseutu on kuuluisa myös lepakkokannastaan ja citysiileistään. Noin 15 minuutin kävelymatkan päässä on koski, jossa olen nauttien seurannut tukkakoskelon kalastuspuuhia. Lähettyvillä on kalastuspaikka ihmisillekin, sieltä nousee mm. lohta ja kuhaa.

Täälläkin on sää, vuodenajat ja jopa auringonlaskuja.

Stadissa on kaikkea mitä maaseudulla, mutta sen lisäksi kulttuuri, sivistys ja viihde, joka kuuluu kansainväliseen pääkaupunkiin.

Huvittuneena seuraan joidenkin jyväjemmarien höpöttelyä Helsingistä. Teidän jutuistanne päätellen ainoa asia, jota stadissa ei ole yhtä paljon kuin maalla, on tietämättömyys. Sitä teillä näyttää olevan roppa kaupalla siellä landella.

Vierailija
35/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa asua maalla, niin Helsinki ei ole hyvä valinta. Mutta kiinnostavin kaupunki Suomessa.

Vierailija
36/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönte? Lante? Elekee käyttäke noen vaekkeeta kieltä, snadilaiset.

Vierailija
37/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin istun mielelläni kesäiltana järven rannalla mökillä tai kaupungin upeissa puistoissa. Pitkä pimeä talvi työmatkoineen ei todellakaan houkuttele maalle. Vanhan kaupungin joulu on kaunis valoineen.

Vierailija
38/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pönte? Lante? Elekee käyttäke noen vaekkeeta kieltä, snadilaiset.

Netistä löytyy stadinkielen sanakirja, josta voi vieraat sivistyssanat tarkistaa:

http://urbaanisanakirja.com/word/bonde/

Esimerkkilause: "se on joku spede böndelt".

Vierailija
39/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kehuu maalla asumisessa lähinnä luontoa. Kuitenkin Helsingissä on 11 järveä, Vantaalla 10 ja Espoossa 72. Merenrantaa ja saaristoa riittää Helsingillä ja Espoolla. Pelkästään Helsingissä on 52 luonnonsuojelualuetta. Villieläimiä näkee täällä paljon, koska osa sopeutuu hyvin kaupunkiympäristöön. Lisäksi sitten on luonnonalueiden eläimistö ja jos eksoottisempaa eläintä haluaa nähdä, voi poiketa Korkeasaareen, SeaLifeen tai sitenn vaikkapa jollekin maatilalle. Niitäkin täällä on.

Asun n. 20 minuutin bussimatkan päässä keskustasta, mutta meidänkin pihalla loikkii rusakot, ja takapihan kautta on hiipinyt kettu. Lähipuissa asustaa pikkutikka. Pääkaupunkiseutu on kuuluisa myös lepakkokannastaan ja citysiileistään. Noin 15 minuutin kävelymatkan päässä on koski, jossa olen nauttien seurannut tukkakoskelon kalastuspuuhia. Lähettyvillä on kalastuspaikka ihmisillekin, sieltä nousee mm. lohta ja kuhaa.

Täälläkin on sää, vuodenajat ja jopa auringonlaskuja.

Stadissa on kaikkea mitä maaseudulla, mutta sen lisäksi kulttuuri, sivistys ja viihde, joka kuuluu kansainväliseen pääkaupunkiin.

Huvittuneena seuraan joidenkin jyväjemmarien höpöttelyä Helsingistä. Teidän jutuistanne päätellen ainoa asia, jota stadissa ei ole yhtä paljon kuin maalla, on tietämättömyys. Sitä teillä näyttää olevan roppa kaupalla siellä landella.

Olen oikeastaan samaa mieltä, mutta jotenkin menee överiksi nuo jyväjemmarit, landet ja pöndet. Ihan kuin siellä Helsingissä ei ymmärrettäisi, että kehä kolmosen ulkopuolella on muutakin kuin maatiloja.

Vierailija
40/47 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan niiiin 34:sta!

Jokainen saa asua ihan, missä lystää, mutta kyllä tämänkin ketjun aloittajasta huomaa, ettei Helsinkiin ole juuri tutustunut. Ehkä käynyt pyörähtämässä rautatieaseman ympäristössä.

Siis täällähän on todella paljon luontoa! Asuin "maalla" aikuiseksi asti, enkä muita luonnoneläimiä juuri nähnyt kuin oravia ja pikkulintuja, jonkun siilin. Niitäkään ei päässyt 20 metriä lähemmäksi, ennen kuin lähtivät karkuun. Loputtomasti metsää jonne piiloutua niiltä muutamilta ihmisiltä, jotka lähistöllä pyöri. Helsingissä olen nähnyt ketun kahdesti, jäniksiä, rusakoita ja kaneja lähes joka päivä. Linnut hyppii tien varsilla, eikä välitä ohikulkijoista juuri yhtään, koska ovat heihin tottuneita. Vesilintuja näkee kaikenlaisia ja jopa kosketusetäisyydeltä. Esim. sinisorsia, haapanoita, taveja, kanadanhanhia, valkoposkihanhia, koskeloita, silkkiuikkuja, joutsenia, nokikanoja ym. Olen ollut kasvokkain myös merimetson kanssa ihan Helsingissä. Luonnoneläimet ovat täällä paljon kesympiä ja ihmisiin tottuneita. Kaunista rantaa ja luonnonsuojelualueita on pilvin pimein! Alkusyksystä sirkat ja hepokatit sirittää joka lenkkipolun varrella. Ruska on myös upea, koska täällä on paljon isolehtisiä lehtipuita.

Tämän kaiken lisäksi sitten ne palvelut, toimiva joukkoliikenne, kulttuuri ja kaunis arkkitehtuuri. Ei voi valittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän