----- ABORTTI vai SYÖPÄHOIDON LOPETTAMINEN? ----- NÄIN hän valitsi...

Elämän valintoja

17-vuotias syöpäpotilas päätti pitää yllätysvauvan, vaikka se johti syöpähoidon keskeyttämiseen. Näin siinä sitten lopulta kävi:

http://www.vau.fi/Perhe/Perheessa/teinitytto-kuoli-lapsensa-tahden/

Kuoli siis 12 päivää synnytyksen jälkeen. Onneksi lapsi ehti nähdä äitinsä elossa ja äiti pääsi Taivaan kotiin lastaan ja tämän isää odottamaan. Siellä ei ole kipuja eikä murheita. :)

Ihanaa siis, vaikkakin niin haikeaa!

Kommentit (11)

Vierailija

Säälittävää ja kertakaikkisen typerää. Onnistui samalla kertaa munaamaan oikein kunnolla, teiniäitiys ja itsemurha samalla kertaa. Vaatiihan sekin toki jo taitoa, ei sillä. Voi kun olisi saanut kasvaa ja miettiä vielä uudelleen.

Vierailija

Toivottavasti lapsi saa hyvän äitipuolen!

Minulla on 2 ystävätärtä, joiden äiti kuoli pian toisen syntymän jälkeen. Lääkäri olivat varoittaneet, että ei kestä toista raskautta.

Heille tuli äitipuoli kuvaan tyttöjen ollessa liki 10v. Äitipuolen kasvatusmenetelmät ja odotuksen lapsilta olivat kovin erilaiset kuin mihin olivat tottuneet. Hänestä ei ikinä tullut oikeaa äitiä.

Oikean äidin kaipuun aistii heistä vielä aikuisenakin.

Vierailija

Ei meillä kellään ole oikeutta moittia nuoren päätöstä. Teki vaikean ratkaisun ja katsoi lapsellaan olla oikeuden elää ja toivoi itsekin vielä parantuvansa. Olihan ihme jo tapahtunut pelkässä raskaaksi tulemisessa, miksei olisi voinut olla myös mahdollisuus parantua? Monestako meistä olisi samaan?

Vierailija

"Syöpäkasvaimet olivat levinneet laajalti aivoihin ja selkärankaan. Sairaus ei jättänyt paljoakaan toivoa parantumisesta. Hoitojen kanssa lääkärit antoivat hänelle 30 prosentin mahdollisuuden elää seuraavat kaksi vuotta... syöpähoidot tekisivät hänet todennäköisesti steriiliksi..."

Armottoman surullista ja rankkaa ollut hänelle itselleen ja perheelleen. Itse todennäköisesti olisin kuitenkin valinnut aivan samoin, varsinkin kun ennuste olisi parhaimmillaankin kaksi vuotta elinaikaa ja sekin kituen hoidoissa (olen itse seurannut lähiomaisen kamppailua ja lopulta kuolemaa syövän takia, turha tulla kertomaan paranemisprosenteista ja lääkkeistä). Itse ainakin olisin kuvitellut että synnyttämällä lapsen perheelle ja rakkaille jää pysyvä muisto itsestä ja jollain tapaa jatkan itsekin elämää lapsessa, tuo tyttö on tehnyt päätöksensä aidon rakkauden takia.

Vierailija

Kamala päätös hänellä oli tehtävänä.

Hänelle ei luvattu hyviä elinajantoiveita, joten eikös.ollut järkevää pitää.lapsi. Se lohdutti häntä varmaan paljon, että sai synnyttää lapsen maailmaan. Hänestä jäi jotain tänne. Tosin aivan surullista on se, että hän lapsi saa äitipuolen. Äitipuoli saattaa häivyttää mustasukkaisuuttaan lapsen elämästä äidistä kertovat tarinat ja äidin suvun.

Vierailija

Enpä nyt itsemurhaksi sanoisi, kun elinaikaa ei muutenkaan ollut kuin hyvällä tuurilla kaksi vuotta. Ehkäpä halusi vielä kokea raskauden ja äitiyden, kun tiesi joka tapauksessa kuolevansa lähitulevaisuudessa. Omalta ja läheisten kannalta varmasti lohdullinen päätös, kun kuollut tyttö jää lapsensa kautta elämään. Lapsen kannalta en osaa sanoa, jonkun mielestä varmaan lapsella on oikeus äitiin, ja päätös oli siksi itsekäs. Toisaalta kasvaahan niitä tervepäisiä lapsia perinteisen biologisen ydinperhemallin ulkopuolellakin: yksinäiset naiset menevät hedelmöityshoitoihin, sateenkaariperheet kasvattavat lapsia, lapsia adoptoidaan jne. Tärkeintä lienee, että on turvallinen ja rakastava lähipiiri.

Vierailija

Käsittämätöntä. Tuo on ainoa tilanne, jossa itse tekisin abortin. Mielestäni se olisi jopa velvollisuuteni olemasaolevia lapsia kohtaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat