Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te-toimisto laittoi karenssin - rahat ovat loppu

Vierailija

Jouduin irtisanoutumaan työstäni lokakuussa. Syinä olivat mm. maksamattomat palkat, lepoaikojen ja vapaiden noudattamatta jättäminen työnantajan puolelta sekä työpaikkakiusaaminen. Näistä asioista on olemassa lausunto luottamusmieheltä ja lisäksi lääkäriltä. Nämä eivät kuitenkaan te-toimistolle riittäneet perusteluiksi, vaan sain päätöksen, että olen itse aiheuttanut työn päättymisen ja sain 3 kk karenssia. Ajattelin pärjääväni tämän ajan firmasta saadulla lopputilillä, mutta sitä ei ole maksettu vieläkään. Rahat loppuivat jo, enkä saa ostettua ruokaa tai maksettua vuokraa. Auttaisiko sossu tällaisessa tilanteessa vai mitä ihmettä teen?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Tottakai valitat Te-toimiston päätöksestä, sinulla on oikeus siihen. Kannattaa palkata juristi, ota yhteys alkuun oikeusaputoimistoon. Toinen yhteydenotto sosiaalitoimistoon. Lääkärinlausunnot pitää ottaa huomioon, itse olen taistellut saman asian kanssa. Karenssi kumottiin lääkärintodistuksen avulla. Älä anna periksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäis auttaa ja toi karenssi tulee käytännössä ihan aina, ihan sama mistä syystä loppui työt.

Tulee juu mutta sen ei pitäisi olla noin pitkä. Eli jos olisin ap, tekisin valituksen työkkärin päätöksestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sossu + paikallinen seurakunta myös. Ei tarvii kuuluu kirkkoon.

Kuulun kirkkoon ja mieluusti en rahoittaisi  kirkkoon kuulumattomien elämää.

Tuntuu omituiselta että sitten kirkon apu  kuitenkin kelpaa, kun muuten ollaan jyrkästi kirkkoa vastaan.

Vierailija

Saamatta jääneitä palkkoja vartenkin tarvitset oikeusapua.

Siis:a) toimeentulotukihakemus (liitteet kuntoon) ja selvitys tilanteesta (sama mitä kirjoitit yllä) b) oikaisuvaatimus työttömyyspäivärahapäätöksestä (ohje päätöksessä) liitteeksi kaikki työsuhteeseen liittyneet lausunnot ja palkkakuitit todisteeksi maksamattomista palkoista c) oikeusaputoimistoon ja palkkavaade (korkoineen) vireille lisäksi yhteys ammattijärjestöösi d) seurakuntaan pyytämään tarvittaessa kiireellistä ruoka/muuta apua.

Olen itse hyvin toimeentuleva, mutta aivan raivoissani siitä, miten ihmisiä, erityisesti vähäosaisempia saa nyky-Suomessa kohdella. Toivotan sulle ap jaksamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis auttaa ja toi karenssi tulee käytännössä ihan aina, ihan sama mistä syystä loppui työt.

Tulee juu mutta sen ei pitäisi olla noin pitkä. Eli jos olisin ap, tekisin valituksen työkkärin päätöksestä.

Väistämättä tuleekin mielen onko ap hoitanut muut velvollisuudet mitä työttömyyskorvauksen saaminen edellyyttää...

Voimassa oleva työhaku, työ ja koulus paikkoihin hakemiset yms...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuntuu omituiselta että sitten kirkon apu  kuitenkin kelpaa, kun muuten ollaan jyrkästi kirkkoa vastaan.

Muakin ärsyttää loiset, jotka ramppaavat seurakunnan konserteissa, äiti-lapsi -piireissä, sen jälkeen kersat seurakunnan kerhoissa, maksuttomissa juhlissa ym. 

Mutta kirkon linjaus tämä... ovat päättäneet, että toimintaan on vapaa pääsy ilman jäsenyyttä. Vielä toiminnan ehkä jotenkin ymmärtää, mutta että sitten syydetään rahaakin vielä seurakuntaan kuulumattomille. 

Vierailija

Palkkaturvan kautta palkkoja on aiemmin haettu Te-keskusten kautta. Maksajan kiistäessä saatavan perusteen, on hakijan vietävä asia oikeuteen ja tällöin ammattiliitto on hoitanut asian.

En tiedä kuinka nykyään menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei toi 3kk karenssi tule muuten, kuin omalla irtisanoutumisella.

Jos työnantaja irtisanoo, niin siinä on vaan muutama "omavastuupäivä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muakin ärsyttää loiset, jotka ramppaavat seurakunnan konserteissa, äiti-lapsi -piireissä, sen jälkeen kersat seurakunnan kerhoissa, maksuttomissa juhlissa ym. 

Mutta kirkon linjaus tämä... ovat päättäneet, että toimintaan on vapaa pääsy ilman jäsenyyttä. Vielä toiminnan ehkä jotenkin ymmärtää, mutta että sitten syydetään rahaakin vielä seurakuntaan kuulumattomille. 

Miksi te olette noin kateellisia. Moni joutuu taistelemaan väärän päätöksen kanssa. Rahat loppuvat, vuokraan ei riitä rahaa. Olen pistänyt itse kovan kovaa vastaan ja oman sitkeyteni vuoksi olen tähän asti voittanut Te-toimiston. Päätös on helppo saada kumotuksi. Lääkärinlausunto riittää. Ruokaan ja kattoon pään päällä on jokaisella oikeus, MYÖS SUOMALAISELLA.

Varokaa, ettette itse ole vastaavassa tilanteessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottakai valitat Te-toimiston päätöksestä, sinulla on oikeus siihen. Kannattaa palkata juristi, ota yhteys alkuun oikeusaputoimistoon. Toinen yhteydenotto sosiaalitoimistoon. Lääkärinlausunnot pitää ottaa huomioon, itse olen taistellut saman asian kanssa. Karenssi kumottiin lääkärintodistuksen avulla. Älä anna periksi.

Valitettavasti tähän on mahdollisuus vain rikkailla.

Vierailija

Pitääkin hakea kirkollisverosta vapautusta kun nuo tulot on aika lailla  alentuneet  ja ei oikein pysty enää rahoittamaan kirkon siivelläeläjille tarjoamia palveluja.

Kirkollisverosta vapautumista haetaan ilmeisesti siitä seurakunnasta minkä jäsen on. Ei löydy netistä hakulomakkeista :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No onpas tiukkapipoinen näkemys kirkon jäsenellä.

Eikös Jeesus aikoinaan sanonut "antakaa kaikkien lasten tulla luokseni", tai jotain sellaista?

Miten se kirkkoon kuulumaton "käännytetään", jos kirkko alkaa esiintyä suljettuna salaseurana?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään "linjaus" ole, kyse on lähimmäisen rakkaudesta ja muiden pyytteettömästä auttamisesta johon kristillinen sanoma perustuu, kannattaa ehkä lukea niitä Jeesuksen höpinöitä uudestaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat