Voisitko imettää toisen naisen lasta?

Vierailija

Näet äidin, jolla on sylissään nälkäinen lapsi, mutta äiti ei saa maitoa tulemaan. Lapsi itkee lohduttomasti, eikä lähellä ole mahdollisuutta hankkia korvikkeita. Sinulla on imeväisikäinen lapsi, mutta maitoa riittäisi muillekin. Mitä teet? Imetätkö vieraan ihmisen lapsen, vai annatko sen huutaa ja katselet äitiä paheksuvasti?

Kommentit (15)

Vierailija

Totta kai voisin imettää, jos olisi hätätilanne. Itkevän vauvan paheksuva mulkoileminen on suunnilleen yhtä järkevää kuin pään seinään hakkaaminen.

Vierailija

Imettäisin toki. Juuri nyt enemmän kuin mielellään. Oma imeväinen on kotona ja olen toisen lapsen kanssa ollut sairaalassa. Alkaa olla kipeänä rinnat.

Vierailija

Imettäisin tietenkin, siis jos äiti sitä toivoo. Maitobaarinahan siinä ollaan, eikä lapsi saa nähdä nälkää vanhempien mulkoilujen vuoksi. Ihme ajattelua että ei voisi imettää.

Vierailija

Voisin imettää tsen lasta, mutta en antaisi omaani toiselle imetettäväksi. Tämän vuoksi en myöskään kyseisessä tilanteessa tarjoutuisi imettämään. En myöskään katselisi paheksuvasti, enkä säälivästi, enkä mitenkään, vaan hoitaisin omat asiani ja antaisin toiisten hoitaa omansa. Ihan rauhassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielumminkin kysyisin antaisitko toisen äidin imettää lastasi?

Antaisin tietenkin. Miksi en?

Imettäisin itse ruokaa tarvitsevaa lasta..jos siis todella hätä olisi mutta en antaisi ihan heti kenenkään imettää omaani..ihme dilemma mulla..

Vierailija

Voisin imettää, eikä minua myöskään häiritsisi antaa toisen äidin imettää lastani. Joidenkin imetykseen liittämät pelot "tartuntariskeistä" ovat lähinnä valistumattomien ja korvikkeita mainostavien keksintö. Jos nännin iho on ehjä (kuten se tuppaa olemaan aivan vastasyntyneitä vanhempien lasten äideillä), on rinnasta minkään tartunnan saaminen paljon vaikeampaa kuin bussista, ruokakaupasta tai työtoverin kättelystä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisin imettää, eikä minua myöskään häiritsisi antaa toisen äidin imettää lastani. Joidenkin imetykseen liittämät pelot "tartuntariskeistä" ovat lähinnä valistumattomien ja korvikkeita mainostavien keksintö. Jos nännin iho on ehjä (kuten se tuppaa olemaan aivan vastasyntyneitä vanhempien lasten äideillä), on rinnasta minkään tartunnan saaminen paljon vaikeampaa kuin bussista, ruokakaupasta tai työtoverin kättelystä.

Riippuu tartunnasta. Flunssan saa helpommin bussista, mutta hepatiitin tai hiv:n saa paljon helpommin imetyksestä. Tämä on oikeasti ongelma esim Afrikassa, minkä takia imetyspropaganda ja nestlen yms boikotnti ei siellä olekaan ihan yksiselitteinen juttu.

Vierailija

Mä voisin imettää. Voisin vaikka ryhtyä vapaaehtoiseksi imettäjäksi sellaisille lapsille, joiden äiti ei syystä tai toisesta pysty/halua imettää :) Harmittaa kun oman lapsen kanssa imetys jäi alle vuoden iässä, ei vain halunnut enää imeä. Maitoa tulee kuitenkin vielä runsaasti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat