Kummitäti suuttui kun annoin syntymäpäivälahjaksi 15-vuotiaalle tytölleen älypuhelimen

Vierailija

Aina ollut näitä ns. vanhan kansan ihmisiä vaikka "vasta" 45-vuotias onkin. Sanoi että tytön elämää ei pilata millään nykynuorisoa pilaamilla vekottimilla ja puhelin annettiin takaisin minulle. Tyttö itse esitti toiveen minulle salassa. No en ihmettele kun äiti on tuollainen. Lapsuutensakin suurin huvi oli suunnilleen kummitädin omat vanhat muumi-videokasetit, muuten leikkivät pehmoeläimillä tai juoksivat ulkona keksimässä itselleen tekemistä. Vähän sääliksi käy.

Kommentit (13)

Vierailija

Mullakin on vielä Muumi-VHS:t jotka vanhemmat nauhoitti about vuotta ennen mun syntymää :) Mutta rehellisesti sanoen, pitää sitä muutakin virikettä tosiaan olla. M21

Vierailija

Ymmärtäisin, jos olisi kyseessä nuorempi. Vanhemmathan sen päättävät, mitä lapselle saa antaa ja mitä ei. Tosin 15- vuotias ei ole enöä mikään lapsi. Ehkäpä äiti on vain unohtanut sen. Tai siis ei ole tajunnut. Itse kasvoin lastenkodissa, jossai ei saanut edes alle 16-vuotiaat pitäö puhelimiaan. Paitsi koulussa yläasteesta lähtien. Ymmärrän kyllä, että onhan se huono asia olla koko ajan puheli kädessä, mutta kyllä se kohtuuskin pitää opetella.

Vierailija

Tosi törkeää antaa lahjaksi älypuhelinta.

Vanhemmat päättää siitä mitä vempaimia lapselleen antavat.

Jos antaa jollekin lahjaksi puhelimen niin lahjaan kuuluu tietysti sekin että lahjan antaja maksaa liittymän kulut.Vaikka niin että lasku tulee suoraan lahjan antajalle.

Vierailija

Puhelimesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta en kyllä säälisi lapsia, jotka ovat viettäneet lapsuutensa leikkien vanhanaikaisilla leluilla ja ulkoillen. Mitä olen nykytutkimuksia lukenut, tuollaisella tytöllä on luultavasti paremmat eväät m.m. älylliseen kehitykseen kuin tietoyhteiskunnan keskivertolapsella.

Vierailija

älypuhelin on kyllä paitsi kätevä niin jopa tarpeellinen ja teineillä varsinkin vähintään raajan ja elämän jatke.

mutta totta on että vanhemmat ne päättää mitä ja miten lapset kasvattaa. älypuhelinhan ei ole tarpeellinen ja sillä voi tehdä paljon tyhmyyksiäkin.

toinen homma on älypuhelimen vrs tavispuhelimen lasku joka saattaa tulla kalliiksi vanhemmille jotka laskun maksavat. vai annoitko liittymän kera, laskuosoitteena sinun kotisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle ei auennut mikä suhde ap:llä oli kummitätinsä lapseen. Ihan muuten vaan osti, onko edes sukua?

Käsitin että ap. osti kummilapselleen lahjaksi älypuhelimen. Kummilapsen äitiä hän kutsuu kummitädiksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
juoksivat ulkona keksimässä itselleen tekemistä. Vähän sääliksi käy.

Tästä nyt ei ainakaan pidä sääliä! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei auennut mikä suhde ap:llä oli kummitätinsä lapseen. Ihan muuten vaan osti, onko edes sukua?

Käsitin että ap. osti kummilapselleen lahjaksi älypuhelimen. Kummilapsen äitiä hän kutsuu kummitädiksi.

Tuntuisi hiukan omituiselta että kummitäti olisi  tosiaankin ap:n  kummi. Koska silloin ap. olisi varmaan paljon nuorempi. Samanikäinen kummitädin lapsen kanssa jolle osti älypuhelimen. Ei kovin uskottavaa.

Ehkä henkilö jota hän kutsuu kummmitädiksi on hänen oikea täti ja ap:n ollessa tädin lapsen kummi niin lapsen kautta (jonka kummi hän on) tulee tuo kummi ja täti tulee sukulaisuuden kautta.

Tai sitten ap. kutsuu kummilapsensa äitiä kumitädiksi sen takia että kuulostaa paremmalta kuin että kummiäiti, tai kummilapsen äiti= lyhennetty "kummitäti"

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat