Miten ratkaista erimielisyydet?

Vierailija

Anoppini asuu yksin ja kotipalvelu käy hänen luonaan päivittäin. Anopilla järki pelaa, liikkumisessa on vaikeuksia. Minulla on hyvät välit hänen kanssaan ja tullaan hyvin toimeen.
Mieheni käy hänelle kaupassa ruokaa ostamassa. Nyt on kuitenkin anoppi mulle kertonut, että mies ei tuo kaupasta sitä ruokaa, mitä hän haluaa, vaan sellaista mitä suositellaan. Esim. maito on vaihtunut rasvattomaan, voin tilalla on margariinia, juuston saaminen on kiven alla.
Olen miehelleni sanonut, että viet sitä ruokaa, mitä anoppi haluaa. Mies sanoo, että hoitajat suosittelee toisin. Hän uskoo hoitajia.
Miten mun kannattaisi toimia? Annanko olla vai vienkö anopille ruokaa?

Kommentit (6)

Vierailija

Kysy mieheltäsi, miksi hän haluaa äitinsä viimeiset elinvuodet tehdä mahdollisimman epämukavaksi. Kysy, miksi hänen äitinsä ei saisi enää nauttia elämästään. Kysy, miksi hän ei kunnioita äitinsä omia toiveita. Kysy, mitä iloa miehesi saa siitä, jos hänen äitinsä elää muutaman kuukauden pidempään, mutta äidin elämänlaatu on viimeiset vuodet heikkoa. Minusta ihminen, joka on jo siinä iässä ja siinä kunnossa, että kotipalvelu käy, voi vallan hyvin ottamaan iltaisin näkäräiset ja vaikka polttamaan sikarin, jos haluaa. 

Vierailija

Vie anopille sikarilaatikko ja viskipullo joululahjaksi. 

Pyydä myös jotain anopin vanhaa miestuttavaa käymään ja viihdyttämään ja mikä ettei jotain nuorempaakin pystyvää oria : )

Vierailija

Onneksi mun äidillä oli lääkäri, jonka mukaan niin vanhaa ihmistä on turha kiusata liiallisilla laihdutus- ja terveyssuosituksilla. Se ei siinä iässä enää paljon vaikuta ja ruoka on yksi harvoista iloista siinä vaiheessa. Lisäksi uudistukset voi stressata vanhusta, hiukan dementoineille se on ahdistavaa ja sekavoittavaa, ja muillekin tuoda vain pahaa mieltä. Ja vanhukset usein saa liian vähän energiaa ruuasta, tai ruokahalu vähenee. Ei pitäisi vanhuksen mieltä pahoittaa, kai vanhuksillakin on itsemääräämisoikeus.

Vierailija

Ryhdy tarjoamaan miehelle sitä mautonta terveysruokaa, jossa juusto on kuin pyyhekumi ja herkkuna syödään pakastepuolukoita ilman sokeria. Jos se on miehen mielestä OK äidilleen, on se OK hänellekin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat