Tradenomin tutkinnolla maisteriksi?

Vierailija

Tiedän, että tradenomeja haukutaan ihan avoimesti, mutta toivon että ette nyt takerru kuinka p*ska koulutus se on. Toivoisin todella apua/vinkkejä tilanteeseeni.

Olen asunut pari vuotta lukion jälkeen ulkomailla, mutta palasin kesällä Suomeen. Haluan ehdottomasti palata kyseiseen maahan, ja haluan sinne opiskelemaan. Mulla on nyt sellainen tilanne, että äitini on ollut kesästä lähtien sairas, eikä ulkomaille lähteminen käy tällä hetkellä. Äitini on todella rakas mulle, ja haluan olla täällä äidin ja sisarusten kanssa vielä kun voin.

Ajattelinkin hakea amk:hon opiskelemaan liiketaloutta, ja muutaman vuoden päästä niillä papereilla ulkomaille opiskelemaan maisteria. Onko kellään kokemusta, miten amk:n papereilla pääsee opiskelemaan maisteria ulkomaille? Katsotaanko se ihan "normaalina" bba-tutkintona? Kauppakorkea on tietysti vaihtoehto myös, mutta tällä hetkellä en usko jaksavani hakuprosessia. Lukiosta mulla on aika perus M/E paperit.

Anteeksi pitkä selitys, pointtina vaan, että nyt kun olen Suomessa, haluaisin kovasti opiskella jotain josta olisi hyötyä myöhemmin ulkomaille haettaessa.

Kiitos jos jaksatte auttaa! :)

Kommentit (3)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset tee yliopistossa kandia?

Silmä käteen, juurihan aloittaja sanoi ettei jaksa hakuprosessia. Ja ulkomailla todellakin arvostetaan enemmän tradenomin tutkintoa kuin KTM kandia, ei noita kahta voi edes verrata keskenään.

Vierailija

Mistä noi kaikki alapeukut? Eihän kandi ole edes mikään tutkinto vaan kesken jäänyt, tradenomi on opintopisteiltään ja vaatimustasoltaankin vaativampi kuin KTM kandi. Tähän tulokseen tultu kun on kauppiksessa opiskelevien vertailtu kursseja. Eli sen kun vaan mietitte mielessänne että TRADENOMIN TUTKINTO ON PASKAAAAA niin näin se vaan menee irl:) työnhausta puhumattakaan, aivan satavarmasti palkataan mieluummin tradenomi kuin kandi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat