Mistä kaikesta nyt sitten polisille pitää ilmoittaa?

Vierailija

Kävelin kymmenen aikaan eilisiltana Pitäjänmäen alueella, ihan ns. pieruverkkareissa olin vain lenkillä.

Seuraan punki kaksi afgaania. Sanoivat siis itse, että ovat sieltä. Vähän epämiellyttävä tunnelma, kun ei oikein ketään siinä näkynyt. Sitten toinen otti minua kädestä ja sanoi, että mennään sinun kotiin vaikka juomaan teetä.

Siinä vaiheessa otin välimatkaa rutkasti ja näinkin yhden koiranulkoiluttajan horisontissa. Sanoin jyrkän ein ja lähdin määrätietoisesti aivan toiseen suuntaan. Homma jäi tähän.

Koomista on, että olen 52-vuotias. Eli emme mekään saa olla rauhassa! Järjetöntä kai ilmoittaa poliisille kuitenkaan. Mitään väkivaltaahan en kohdannut.

Kommentit (12)

Vierailija

Ei ole tiedossa, missä vaiheessa pitää ilmoittaa. Asioista ei saa oikein keskustella. Mutta siinä vaiheessa ainakin saa ilmoittaa poliisille, kun on raiskattu.

Vierailija

Ei kannata ilmoittaa mistään. Ei ne uskalla tulla, jos ei ole kolmea partiota ja tässä kunnassahan ei ole yhtään ja naapurikunnassakin vain yksi.

Soita lähimmän varuskunnan päivystävälle upseerille ja pyydä pari pasillista sotakoiria paikalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole tiedossa, missä vaiheessa pitää ilmoittaa. Asioista ei saa oikein keskustella. Mutta siinä vaiheessa ainakin saa ilmoittaa poliisille, kun on raiskattu.

Kyllä varmasti ilmoitan, jos raiskataan. Nyt kuitenkin poliisinkin puolelta on tullut viestejä, että ahdistelusta pitää ilmoittaa. 

Missä sellainen "ahdistelun" raja oikein on, että ihan poliisille pitäisi ilmoittaa? Jos kyseessä olisivat olleet suomi-jätkät, niin ei tietenkään tässä tapauksessa. 

Pitääkö nyt jotenkin enemmän ilmoitella tapauksista?

Vierailija

En osaa sanoa. Tuntuu, että ulkomaalaiset ovat demonisoitu ja pelkkä katse riittää pelkoreaktion herättäjäksi. Tekisin kuitenkin ilmoituksen jos käytös olisi ollut jotenkin epäilyttävää. Eli jos nyt oli vähän liian innokas, seuraavalle voi olla jo vaativa ja sitten akottava. Kai poliisit seuloo ilmoituksia, mutta voivat käyttää hyväkseen jos jotain tapahtuu. Eli tekijä voi löytyä "liian innokkaiden" joukosta.

Vierailija

Suosittelen yksin lenkkeileville molossikoiraa kaveriksi, kyllä saa olla sitten rauhassa! Varsinkin laumanvartijat suojelevat omistajaansa vierailta. Tosin jos ei tiedä koirista mitään niin ehkä mieluummin hommaa toisen ihmisen lenkkikaveriksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmoita poliisille. Poliisi juuri sanoi, että nuo ahdistelijat lopulta raiskaavat, jonka vuoksi siihen on heti puututtava.

Netissä on nähty, miten muut ahdistetut naiset ovat tunnistaneet rikoksen tekijän jälkeenpäin, tyyliin että sama tyyppi.

Vierailija

Tänään Novalla haastateltiin (Helsingin?) poliisia näistä raiskauksista, ja poliisi sanoi, että on nollatoleranssa seksuaalisen ahdistelun suhteen.

Tekisin siis sinuna ilmoituksen. Sinuun kuitenkin koskettiinkin, kun kädestä otettiin. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat