Humaltuminen alkoholijuomien nauttimisen tarkoitus?
Minulle on sanottu, että jos juo esim. olutta, on juotava humalaan asti, koska se on sen tarkoitus. Eli jos juo vain yhden oluen, se on sama kuin joisi yhden limpparin. Miten niin muka? Käytetäänhän olutta myös ruokajuomanakin.
Kommentit (39)
Kun otetaan huomioon alkoholin syöpävaarallisuus niin ihmettelen miksi kaikki eivät juo vettä.
Voihan sitä käyttää tietysti myös ruokajuomana tai ihan janojuomanakin. Ei mikään laki määrää, että jos ottaa yhden, pitää ottaa 5 tai 10 perään ja tulla humalaan.
Itse juon olutta nimenomaan noin, että joskus yksi kuumana kesäpäivänä tai tietynlaisen ruoan kanssa. Tykkään minä joskus känneistäkin, mutta niitä en hanki oluella, koska saan noin miedosta juomasta sellaisen tympeän, väsähtäneen jurrin vaan, joten mieluummin juon humaltumistarkoituksessa väkeviä.
Minkälaisia ihmisiä sinulla on ympärilläsi? Kuulostaa todella junttimeiningiltä. Itse en teinikokeilujen jälkeen koskaan ole juonut alkoholia humaltumistarkoituksella, eikä kukaan sukulaisistani, ystävistä tai työkavereista tee niin tai toitota sellaista totuutena. Olut tai viini on aina ruoka- tai seurustelujuoma eikä sitä juoda kuten mehua tai vettä lasitolkulla.
Suotta minä kantelisin maltaita ja vettä, enempi saa lystiä kun ottaa vahvempaa.
Kai siinä jonkin asteinen humaltuminen, rentoutuminen, on tarkoituksena. Harvemmin aikuiset limsaa ja mehua sihauttaa auki ajettuaan esim. kolme tuntia mökille.
Vierailija kirjoitti:
Kai siinä jonkin asteinen humaltuminen, rentoutuminen, on tarkoituksena. Harvemmin aikuiset limsaa ja mehua sihauttaa auki ajettuaan esim. kolme tuntia mökille.
No tuo limppari oli lähinnä vain vertaus. Miksi pitäisi rentoutua oluella? Eikö voisi pitkän ajomatkan jälkeen mennä vähäksi aikaa pitkäkseen?
Vierailija kirjoitti:
Tai entä sitten jos ei ole tehnyt mitään erityisen raskasta ennen oluen nauttimista?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ihmisiä sinulla on ympärilläsi? Kuulostaa todella junttimeiningiltä. Itse en teinikokeilujen jälkeen koskaan ole juonut alkoholia humaltumistarkoituksella, eikä kukaan sukulaisistani, ystävistä tai työkavereista tee niin tai toitota sellaista totuutena. Olut tai viini on aina ruoka- tai seurustelujuoma eikä sitä juoda kuten mehua tai vettä lasitolkulla.
Sellainen tämä sanoja sitten kai on. Ei tämä mikään tuore juttu ole kun hän tuon sanoi, mutta silloin se tympäisi minua vähän liiankin paljon. Ei pitäisi väheksyä toista sen takia, että ei käytä niin paljon alkoholia kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo limppari oli lähinnä vain vertaus. Miksi pitäisi rentoutua oluella? Eikö voisi pitkän ajomatkan jälkeen mennä vähäksi aikaa pitkäkseen?
No kyllähän jotkut meneekin pitkäkseen. Mutta sitten on meitä, jotka tarvitsee rentoutumiseen esim. alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Joopa, joo melkein uskon. Suku, ystävät ja työkaverit kaikki ottaa korkeintaan sen ruoka ja pari seurustelujuomaa. Kummasti juoma maistuu suomalaisille etenkin näin pikkujoulu aikaan. Harvalla se jää siihen muutamaan.
Itselleni alkoholijuomien nauttimisen tarkoitus on tulla hiprakkaan. Muuten joisin vettä tai muita alkoholittomia juomia.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni alkoholijuomien nauttimisen tarkoitus on tulla hiprakkaan. Muuten joisin vettä tai muita alkoholittomia juomia.
Mutta olisiko niin hirveää ottaa yksi olut vaikkapa jonain kuumana päivänä?
Minä en juo alkoholia yhtä tai kahta annosta. Ei se niin hyvää ole, että maun takia joisin - jos se olisi pelkästään mausta kiinni, voisi yhtä hyvin juoda alkoholitonta olutta.
Jos juon yhdenkin annoksen alkoholia illalla, en nuku kunnolla.
Siksi minulle on helppoa olla juomatta kokonaan.
JOS juon, juon humaltuakseni. En änkyrä-kaatokänniin, mutta humalaan kyllä. Humala on hauska olotila, joten joskus sitä tulee harrastettua hyvässä seurassa.
Mutta tämä on tietenkin ihan henkilökohtainen mielipide. Minulle on täysin evvk se, mitä muut juovat tai ovat juomatta. Onhan se terveydellekin parempi jättää juoma yhteen, nykytiedon mukaan naisella suotava päiväannos on hyvin vähän, suositus on laskenut viidestä yhteen!
http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1446610893541
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa, joo melkein uskon. Suku, ystävät ja työkaverit kaikki ottaa korkeintaan sen ruoka ja pari seurustelujuomaa. Kummasti juoma maistuu suomalaisille etenkin näin pikkujoulu aikaan. Harvalla se jää siihen muutamaan.
Ehkä teidän, enemmistön, kännääjien, on vaikea uskoa, että meikäläisiä on todellakin olemassa. Kohtuukäyttäjiä tai niitä, jotka ei juo ollenkaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teidän, enemmistön, kännääjien, on vaikea uskoa, että meikäläisiä on todellakin olemassa. Kohtuukäyttäjiä tai niitä, jotka ei juo ollenkaan alkoholia.
Tottakai tiedän että on kohtuukäyttäjiä, raittiita, absolutisteja ja vaikka raivona raittiita. Sitä vain on vaikea uskoa että kaikki sukulaiset ja tuttusi ovat vain pari lasia ottavia. Tai ehkä tosi pieni suku ja vähän tuttuja. Vähänkin laajempi piiri niin aina löytyy reippaasti ottavia. Kohtuukäyttökin on niin suhteellinen käsite.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se humaltuminen vain on oleellinen osa tuota seurustelujuomana nauttimistakin vaikka kuinka päin kääntelisi. Tuo on vain kaunisteleva kiertoilmaus.
Oi suuret älykkyyden mestarit ja kaikesta kaiken tietäjät. Tämä on varmaankin tarkoituksellista verrata olutta ja limpparia vieläpä niin että ei edes mietitä mitä muuta ne sisältävät kuin alkoholia ja sokeria. Onko millään suurpiirteisyydessänne mitään tarkempaa väliä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se humaltuminen vain on oleellinen osa tuota seurustelujuomana nauttimistakin vaikka kuinka päin kääntelisi. Tuo on vain kaunisteleva kiertoilmaus.
Eikä ole. Kun ikää tulee lisää niin juomaa osaa nauttia kohtuudella. Mieheni esimerkiksi tykkää erikoisoluista. Eikä tosiaan juo niitä useampaa kuin yhden tai pari. Siitä määrästä ei aikuinen mies tule känniin. Itse suosin kuohuviinejä, eikä tosiaan tule mitään kännejä siitä vedettyä. Usein pikkupullo perjantai-iltana riitää. Se ihminen joka vetää jotain halpiskaljaa tölkkitolkulla päästäkseen känniin, on alkoholistiongelmainen tai siksi kovaa kyytiä tulossa.
Hyvä neropatit vielä kun tietäisitte mitä olut on tai limppari. Niin tässä keskustelussa olisi ehkä joku pointtikin.
Jos juot vain olutta, niin silloin yhden oluen nauttiminen on sama kuin yhden limpparin. Ruokajuomana käyttäminen on eri asia.