Työnhaussa on kaikkein loukkaavinta se, ettei vaivauduta edes ilmoittamaan ei-valituille

Vierailija

Nytkin odotan vastauksia kahdesta paikasta. Oletettavasti en päässyt kumpaankaan, koska aikaa on jo kulunut sen verran. Ei olisi iso vaiva jonkun sihteerin tms copy&pastella laittaa ei-valituille jokin lyhyt sähköposti. Ärsyttää ja suututtaa kun tuollaisesta tulee sellainen olo että työnhakijana on aivan pohjasakkaa ja arvoton.

Kommentit (7)

Vierailija

Minä hain tänä syksynä yhteen työpaikkaan, jonka ilmoituksessa oikein mainostettiin, että he vastaavat aina saamiinsa viesteihin. Eipä  vastanneet. 

Vierailija

Mä kestän ehkä just ja just sen, ettei kaikille ilmoiteta. Enempi mua ärsyttää se, ettei haastattelussa olleille ilmoiteta (niitä on vähempi ja olleet parempia hakijoita). Osa vielä erikseen lupaa ilmoittaa haastattelun tuloksista ja kas kummaa, suurin osa niistäkin jättää ilmoittamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleinen käytäntö on että ei ilmoiteta. Useimmat kertoo sen jo työnhakuilmoituksessa.

No tähän. Ärsyttää, kun sitä ilmoitusta ei lueta kunnolla.

Vierailija

Antaa kyllä urpon kuvan työpaikasta/firmasta jos noin pientä asiaa ei viitsitä tehdä. Iso vaiva se ei ole, mutta antaa paljon paremman kuvan kun ilmoitetaan kohteliaasti ei-valituille kun valinta on tehty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleinen käytäntö on että ei ilmoiteta. Useimmat kertoo sen jo työnhakuilmoituksessa.

Ei ole ollut kerrottu ainoankaan hakemani paikan ilmoituksessa.

Vierailija

Minä kahdeksasta.

Tavallinen tapa on ainakin haastatelluille kertoa, että kaikille ilmoitetaan. Oman alani työpaikat ovat enimmäkseen julkisia virkoja, joten niistä on tehtävä valituskelpoinen päätös. Muistaakseni Kotka ja Imatra ovat ainakin sellaisia kaupunkeja, joista päätöstä ei ole tullut. Vastaavasti on joku pikkukaupunki, johon olen lähettänyt avoimen hakemuksen ja he ilmoittavat tunnollisesti jokaisen paikan, jossa minun hakemukseni on huomioitu.

Tarkistakaapa MOL:n sivujen työpaikkailmoitukset, monessako mainitaan, että ei ilmoiteta valinnasta muille kuin sille, joka otetaan töihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat