Humaltuminen alkoholijuomien nauttimisen tarkoitus?

Vierailija

Minulle on sanottu, että jos juo esim. olutta, on juotava humalaan asti, koska se on sen tarkoitus. Eli jos juo vain yhden oluen, se on sama kuin joisi yhden limpparin. Miten niin muka? Käytetäänhän olutta myös ruokajuomanakin.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Voihan sitä käyttää tietysti myös ruokajuomana tai ihan janojuomanakin. Ei mikään laki määrää, että jos ottaa yhden, pitää ottaa 5 tai 10 perään ja tulla humalaan. 

Itse juon olutta nimenomaan noin, että joskus yksi kuumana kesäpäivänä tai tietynlaisen ruoan kanssa. Tykkään minä joskus känneistäkin, mutta niitä en hanki oluella, koska saan noin miedosta juomasta sellaisen tympeän, väsähtäneen jurrin vaan, joten mieluummin juon humaltumistarkoituksessa väkeviä.

Vierailija

Minkälaisia ihmisiä sinulla on ympärilläsi? Kuulostaa todella junttimeiningiltä. Itse en teinikokeilujen jälkeen koskaan ole juonut alkoholia humaltumistarkoituksella, eikä kukaan sukulaisistani, ystävistä tai työkavereista tee niin tai toitota sellaista totuutena. Olut tai viini on aina ruoka- tai seurustelujuoma eikä sitä juoda kuten mehua tai vettä lasitolkulla.

Vierailija

Kai siinä jonkin asteinen humaltuminen, rentoutuminen, on tarkoituksena. Harvemmin aikuiset limsaa ja mehua sihauttaa auki ajettuaan esim. kolme tuntia mökille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai siinä jonkin asteinen humaltuminen, rentoutuminen, on tarkoituksena. Harvemmin aikuiset limsaa ja mehua sihauttaa auki ajettuaan esim. kolme tuntia mökille.
No tuo limppari oli lähinnä vain vertaus. Miksi pitäisi rentoutua oluella? Eikö voisi pitkän ajomatkan jälkeen mennä vähäksi aikaa pitkäkseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tai entä sitten jos ei ole tehnyt mitään erityisen raskasta ennen oluen nauttimista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ihmisiä sinulla on ympärilläsi? Kuulostaa todella junttimeiningiltä. Itse en teinikokeilujen jälkeen koskaan ole juonut alkoholia humaltumistarkoituksella, eikä kukaan sukulaisistani, ystävistä tai työkavereista tee niin tai toitota sellaista totuutena. Olut tai viini on aina ruoka- tai seurustelujuoma eikä sitä juoda kuten mehua tai vettä lasitolkulla.
Sellainen tämä sanoja sitten kai on. Ei tämä mikään tuore juttu ole kun hän tuon sanoi, mutta silloin se tympäisi minua vähän liiankin paljon. Ei pitäisi väheksyä toista sen takia, että ei käytä niin paljon alkoholia kuin itse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo limppari oli lähinnä vain vertaus. Miksi pitäisi rentoutua oluella? Eikö voisi pitkän ajomatkan jälkeen mennä vähäksi aikaa pitkäkseen?

No kyllähän jotkut meneekin pitkäkseen. Mutta sitten on meitä, jotka tarvitsee rentoutumiseen esim. alkoholia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joopa, joo melkein uskon. Suku, ystävät ja työkaverit kaikki ottaa korkeintaan sen ruoka ja pari seurustelujuomaa. Kummasti juoma maistuu suomalaisille etenkin näin pikkujoulu aikaan. Harvalla se jää siihen muutamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselleni alkoholijuomien nauttimisen tarkoitus on tulla hiprakkaan. Muuten joisin vettä tai muita alkoholittomia juomia.
Mutta olisiko niin hirveää ottaa yksi olut vaikkapa jonain kuumana päivänä?

Vierailija

Minä en juo alkoholia yhtä tai kahta annosta. Ei se niin hyvää ole, että maun takia joisin - jos se olisi pelkästään mausta kiinni, voisi yhtä hyvin juoda alkoholitonta olutta.

Jos juon yhdenkin annoksen alkoholia illalla, en nuku kunnolla.

Siksi minulle on helppoa olla juomatta kokonaan.

JOS juon, juon humaltuakseni. En änkyrä-kaatokänniin, mutta humalaan kyllä. Humala on hauska olotila, joten joskus sitä tulee harrastettua hyvässä seurassa.

Mutta tämä on tietenkin ihan henkilökohtainen mielipide. Minulle on täysin evvk se, mitä muut juovat tai ovat juomatta. Onhan se terveydellekin parempi jättää juoma yhteen, nykytiedon mukaan naisella suotava päiväannos on hyvin vähän, suositus on laskenut viidestä yhteen!

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1446610893541

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joopa, joo melkein uskon. Suku, ystävät ja työkaverit kaikki ottaa korkeintaan sen ruoka ja pari seurustelujuomaa. Kummasti juoma maistuu suomalaisille etenkin näin pikkujoulu aikaan. Harvalla se jää siihen muutamaan.

Ehkä teidän, enemmistön, kännääjien, on vaikea uskoa, että meikäläisiä on todellakin olemassa. Kohtuukäyttäjiä tai niitä, jotka ei juo ollenkaan alkoholia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat