Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko joillekin oikeasti yllätyksenä, että lihavienkin täytyy syödä pysyäkseen hengissä?

Vierailija
02.12.2015 |

Olin tuossa pari vuotta sitten silloisen poikaystävän ja hänen äitinsä kanssa syömässä. (Olemme kaikki normaalipainoisia) yhdessä pöydässä istui lihava nainen ja poikaystävä ja äitinsä alkoivat supista "No ei ihme että tuokin on tuon näköinen, ei taideta saada annoksiamme ollenkaan kun on varmaan syönyt paikan jo tyhjäksi" vaikka nainen söi salaattia :D

Ja nyt kun olin tutun kanssa (4v lapsemme ovat kavereita) kaupassa ja erään lihavan naisen korissa oli ihan normaalia ruokaa, jotain jauhelihaa ja maitoa sieltä erotin, en nyt jäänyt kyyläämään. Niin tuttu törkkäsi minua kylkeen, osoitti naista ja sanoi "No tuokin varmaan kiilaa kassajonossa eteen että pääsee äkkiä syömään"

Olin vähän kysymysmerkkinä ja sanoin että kai kaikenkokoisten ihmisten täytyy syödä pysyäkseen hengissä niin tuttu sanoin "No mutta noin paljon"

:D Korillinen ruokaa ja mistä hän sen voi tietää moniko siitä syö tai kuinka usein tämä henkilö käy kaupassa. Onko kukaan havainnut samaa?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihoakseen 10kg vuodessa tarvitsee noin 70 000 ylimääräistä kilokaloria. Päivälle tämä tekee alle 200kcal. 200kcal ylimääräistä energiaa saa esimerkiksi 1.5 purkillisesta jugurttia, yhdestä voi+juustosämpylästä, 100g jauhelihapihvistä, kahdesta pienestä lasillisesta mehua jne jne. Tai siitä, että pyöräilee puolentoista tunnin sijaan vain tunnin, eli muuttaa vaikka jokusen kilometrin lähemmäs työpaikkaansa tai alkaa kulkea puolen tunnin työmatkan autolla pyörän sijaan. Jokaisesta näistä siis yksin tulee se noin 200kcal! 

Vaadittu ruokamäärä lihomiseen ei siis todellakaan ole suuri, eikä vaadi mitään sipsien, pullan tai kebabin vetämistä kaksin käsin. Jos miettii että henkilö lihoisi 5kg/vuosi, niin siihen riittä se, että syö arkisin yhden jugurtin enemmän kuin ennen. Tätä sitten muutama vuosi, niin koossa onkin "helposti" 20 kiloa, ilman mitään mässäämistä... Lohdullista tässä toki on se, että myös hyvin pienellä muutoksella voi alkaa pikkuhiljaa laihtua, kunhan energiavaje on jatkuvaa.

Paino ei nouse 20 kiloa sillä, että syöt yhden jogurtin enemmän päivässä kuin ennen. Sitä mukaa kun paino nousee, niitä jogurtteja pitää syödä aina vain enemmän ja enemmän per päivä. :D

Voi tyhmyyden tyhmyys. Esim. tämän laskurin (http://www.sydan.fi/energiantarve) mukaan 10 kilon painon lisäys lisää peruskulutusta vain 100 kcal/vrk. Eli kyllä, periaatteessa energiankulutus kasvaa toki pikkuhiljaa, mutta NIIN VÄHÄN ettei siinä missään vaiheessa joudu kovin paljoa enempää syömään.

Pitäisi myös ymmärtää, että samalla kun se energiankulutus kasvaa, niin kasvaa myös ruokahalu. Samalla "näläntasolla" siis pitää syödä koko ajan enemmän ja enemmän, eli syötävän ruoan määrä varmasti pikku hiljaa kasvaa kun keho vaatii enemmän energiaa. Missään vaiheessa ei kuitenkaan vaadita sitä pikaruokaa ja limpparin vetämistä, kun koko ajan riittää että syö sen himpun verran enemmän kuin pitäisi.

Kun on lihonut sen 20 kiloa, niin alkutilanteeseen verrattuna riittää siis että syö aamulla sen jogurtin ja illalla lasin mehua enemmän kuin ennen. Kun on lihonut toisen 20 kiloa, riittää lihomisen jatkamiseen se, että tämän lisäksi ottaa lounaalla desin lisää ruokaa. Ja niin edelleen. Onko tämä sitä "mätetään hampparia aamusta iltaan ja huuhdellaan se cokiksella" mässäilyä, oikeasti?!

60 kilon lihomiseen kuudessa vuodessa kun tosiaan riittää tuo "yksi jogurtti, iso lasi mehua, vähän enemmän lounasruokaa" -satsi helposti, etenkin jos lihomisen myötä samalla liikunta vähenee.

Vierailija
42/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jonkunverran ylipainoinen ja syön saman verran kun kaikki muutkin. Jos en syö päivän aikana mitään näkyy tämä heikotuksena ja luulen, että liian kauan jos olisin syömättä niin johtaisi se vakaviin terveysongelmiin puutostiloina ja luultavasti pyörtyilyihin.

En siis syö yhtään enempää kuin laiha, minulle on vain päässyt kertymään ylimääräistä josta en ole päässyt eroon. En syö makeita, sipsejä, pizzaa tai roskaruokaa ollenkaan eli vaikka on ylipainoa ei se tarkoita että syön epäterveellisesti.

Tämä (sekä nro 21) kommentti on itsepetosta parhaimmillaan.

Jos söisin jatkuvasti muita enemmän lihoaisin myös tasaisen taulukon mukaan koko ajan, mutta minun paino on pysynyt vuosia samassa, en syö yhtään enempää kuin yksikään laiha tuttuni.

Ylläpitääkseen suurta painoa, on syötävä paljon paljon laihaa enemmän. Se on fysiikkaa.

Sinä et ymmärrä asiasta yhtään mitään,väitän että syön vähemmän tai samanverran kuin sinä ja lisäksi väitän että syön terveellisemmin kuin sinä. Silti osa kiloista on jäänyt, eikä se minua haittaa. Voit toki jatkaa itsellesi uskottelemista kuinka jokainen ei laiha ihminen syö kilokaupalla epäterveelistä ruokaa, siinähän uskottelet mitä haluat, kyllä minä tiedän kuinka paljon syön ja kuinka terveellisesti.

Itsehän tässä roskaruosta aloit puhumaan! Totesin faktan ja sinä kielsit sen. Se on voi voi, jos on sokea tekemisilleen.

Ei se ole fakta vaan fakta on se, että jos söisin koko ajan enemmän kuin muut painoni nousisi jatkuvasti. Mutta painoni on ollut vuosia sama ja en syö yhtään enempää kuin joku laiha ihminen. Onko vaikea myöntää tätä vai vieläkö haluat kuvitella kuinka kaikki ylipainoiset mättää joka päivä kilokaupalla ruokaa, jos he mättäisivät nousisi heidän paino myös koko ajan, ei se pysyisi samassa vuodesta toiseen.

Onko vaikea tajuta tätä?

Valitettavasti sitä ei ole vain vaikeaa tajuta, mutta myös mahdotonta, sillä se on täysin valheellista kuvitelmaa.

Yksinkertaista maalaisjärkeä ja matematiikkaa josta sinä tuskin tajuat mitään kommenteistasi päätellen. Ainoa valheellinen kuvitelma taitaa olla sinun oma uskosi että kykenet älylliseen päättelyyn. 

Vaikka sitten niin :'D

Kyllä se koville ottaa, kun tajuaa olevansa väärässä. Kirjoitat itsepetoksesta kovinkin nasevasti, mitä jos lopetat itsepetoksen aloittamalla itsestäsi tunnustamalla tosiasiat, varo ettei koko maailmankuvasi kaadu ja romahda jonka olet rakentanut itsepetoksen varaan.

Tai ehkä olet vain tyhmä kuin saapas etkä ymmärrä mitään koko keskustelusta, ei siinä mitään pahaa ole, jos on älyllisesti rajoittunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin olen lihava sika, koska syön yhden jogurtin liikaa päivässä. Uskotteko itse juttujanne? :D

Vierailija
44/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse lihava, ja kyllähän noita supinoita joskus kuulee esim. kassajonossa. Erityisesti keski-ikää vanhemmat naiset on hyvin ilkeitä. Itsehän olen alkoholin suurkuluttaja ja roskaruoalla eläjä, joten lihavuuteni on ihan itse aiheutettua, eikä minua kiinnosta pätkääkään niiden ämmien mielipiteet. Sen kun supisevat ja kauhistelevat, että voi taivas, tolla läskillä on six pack kaljaa ja pizzaa ostoksina. No niinpä on, ihan itse ostan rahoillani jotka olen työlläni tienannut, ja se on mun oikeus!

OIKEUS! Tärkein on OIKEUS!

No, yhteiskunta maksaa noikin nivelet ja muut vaivat. Ei, se että maksat veroja ei oikeuta mihinkään. Vasta kun olet nettomaksaja saat puhua siitä, ennen sitä siirrät vain tilapäisesti rahoja valtiolle nostaaksesi ne itsellesi takaisin.

No kyllä mä aika nettomaksaja olen, kun olen varsin hyvätuloinen joten veroja menee palkastani isolla prosentilla. Yhteiskunnan terveyspalveluja olen kuluttanut erittäin vähän elämässäni, aikuisiällä en yhtään. Näin nelikymppisenä ei ainakaan vielä vaivaa yhtään mikään sairaus eikä vaiva, edes näillä elämäntavoilla. Sitten jos vaivaa, hoidatan vaivani yksityislääkärillä omalla kustannuksellani, ihan jo siksi että en uskalla niihin arvauskeskuksiin mennä joissa lääkäritkin on lähinnä mamuja.

Vierailija
45/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha syö paljon ja reippaasti. Lihava kuin lintu pikkuinen. Tämä on totuus.

Vierailija
46/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse lihava, ja kyllähän noita supinoita joskus kuulee esim. kassajonossa. Erityisesti keski-ikää vanhemmat naiset on hyvin ilkeitä. Itsehän olen alkoholin suurkuluttaja ja roskaruoalla eläjä, joten lihavuuteni on ihan itse aiheutettua, eikä minua kiinnosta pätkääkään niiden ämmien mielipiteet. Sen kun supisevat ja kauhistelevat, että voi taivas, tolla läskillä on six pack kaljaa ja pizzaa ostoksina. No niinpä on, ihan itse ostan rahoillani jotka olen työlläni tienannut, ja se on mun oikeus!

OIKEUS! Tärkein on OIKEUS!

No, yhteiskunta maksaa noikin nivelet ja muut vaivat. Ei, se että maksat veroja ei oikeuta mihinkään. Vasta kun olet nettomaksaja saat puhua siitä, ennen sitä siirrät vain tilapäisesti rahoja valtiolle nostaaksesi ne itsellesi takaisin.

Eli olet sitä mieltä että yksilöllä on velvollisuus pitää itsensä hoikkana tuntemattomien ihmisten rahojen tähden. Minä taas tuumaisin, että yksilöllä on oikeus ostaa omilla rahoillaan sitä, mitä täysin laillisesti kaupasta löytää. Velvollisuus hoikkana pitämiseen olis enemmänkin valtion puolella sikäli, että verotuksella voidaan vaikuttaa lihottavien tuotteiden hinnoitteluun, jolloin niitä käyttävien terveyskustannukset pysyisi plus-miinus-nollassa. Ja elintarvikkeiden valmistajilla olisi mielestäni moraalinen velvollisuus olla tekemättä niin järjettömän energiapitoisia ruokia, esim. sipseihin lisätty maltodekstriini lisää energiamäärää huimasti ihan "turhan takia" (kuluttajan näkökulmasta, tuottajan näkökulmasta ei ole turhaa koska niitä suurikalorisia enemmän kaupaksi)

Vierailija
47/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava, koska olen jo 30-vuotias ja joka viikko syönyt yhden ylimääräisen jogurtin. Kyllä siitä ajan mittaan on kertynyt.

Vierailija
48/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin olen lihava sika, koska syön yhden jogurtin liikaa päivässä. Uskotteko itse juttujanne? :D

Sinusta tulee lihava sika, kuvottava laardikasa ja ties mitä muuta jos syöt jatkuvasti yli kulutuksesi.

Vierailija
49/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavahan ei syö mitään, on hento lintu pienoinen ja heiveröinen. Ehkä salaatinlehden tai juurikin sen jugurtin nautiskelee hitaasti. Voi lihavaa.

Laiha taas syö kermaa ja voita, roskaruokaa ja kebabia mättää ihra suupielissä kiiltäen!! Hyi!

Vierailija
50/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin paikka kun tuli otettua se ylimääräinen jukurtti!

Vierailija
51/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihava aina selityksen keksii!

Vierailija
52/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä ymmärrät mitään matematiikasta, tajuaisit aiempien kommentoijien esittämistä laskelmista että niin se teoriassa menee, että 200 ylimääräistä kaloria päivittäin riittää lihottamaan tai pitämään lihavana. Vaihtoehtoisesti voi syödä viikon 1400 ylimääräistä kaloria yhtenä päivänä, eli vaikka hesen mega-aterian kokiksella (n. 1500kcal), jos se tulee siis normaalin energiankulutuksen lisäksi. Siis YKSI herkkuateria viikossa. Ei mitään burgereita kaksin käsin joka päivä, niin kuin jotkut näyttää uskovan.

Vierailija
53/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta lopetan syömisen.

t. Normaalipainoinen, jolle tuli juuri jugurttifobia.

Vierailija
54/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ylipaino tule pikkuhiljaa monille ja siitä on vaikea päästä eroon. Varmasti on ihmisiä mitkä mättää roskaruokaa ja herkkuja tolkuttomia määriä koko ajan, mutta enemmistö näin ei tee. 

Ihmisistä on vain kiva luoda stereotyypeja ja karikatyyreja, monta kertaa se todellisuus ei vain ole niin simppeli ja yksinkertainen.

Ylipainoisten ihmisten kohdalla törmää tähän parempi ihminen ajatteluun myös, halutaan sitä omaa heikkoa ja mitätöntä itsetuntoa nostattaa koulukiusaaja asenteella haukkumalla muita ihmisiä.

Ihminen jolla on terve itsetunto ei tarvitse muiden syömisiä ja painoa miettiä tai nostattaa itsetuntoa haukkumalla muita.

Vierailija
55/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se yksittäinen 200kcal lisä hetkeen x tuo painoa loputtomiin, jossain vaiheessa ollaan tilanteessa, jossa peruskulutus vain ylläpitää painoa.

Siis esim. 160cm/60kg nainen jonka peruskulutus on esim 1700kcal syö joka päivä 1900kcal (eli sen 200kcal/pvä liikaa tuohon 1700kcal nähden) lihoo vaan niin kauan, että peruskulutus on tuon 1900kcal (olisko noin 70kiloisena, kaikki luvut ihan täysin tuulesta temmattuja). Sama toisinpäin, jos syö jatkuvasti -200kcal (eli 1500) niin laihtuu vain niin kauan, kun peruskulutus on sen 1500.

Jossain oli hyvä artikkeli siitä, kuinka paljon extrakaloreita ihmisen täytyy kesässä syödä pitääkseen yllä 10kg ylipainoa, mutta hitto kun en löydä sitä puhelimella. Joka tapauksessa homma menee niin, että jos syö jatkuvasti "yhtä paljon kuin muut" (normaalipainoiset/hoikat) niin jossain vaiheessa painaa saman verran (toki tämä voi varsinkin pienellä ylipainolla olla hidasta). Siis periaatteessa, toki aineenvaihdunnan ym erot joten harvoin kain se käytännössä niin on.

Tässä on 30 vuotta lihavuutta tutkineen professori Mustajoen artikkeli kilojen ylläpidosta http://www.hs.fi/m/kuukausiliite/a1372730501852

Vierailija
56/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jonkunverran ylipainoinen ja syön saman verran kun kaikki muutkin. Jos en syö päivän aikana mitään näkyy tämä heikotuksena ja luulen, että liian kauan jos olisin syömättä niin johtaisi se vakaviin terveysongelmiin puutostiloina ja luultavasti pyörtyilyihin.

En siis syö yhtään enempää kuin laiha, minulle on vain päässyt kertymään ylimääräistä josta en ole päässyt eroon. En syö makeita, sipsejä, pizzaa tai roskaruokaa ollenkaan eli vaikka on ylipainoa ei se tarkoita että syön epäterveellisesti.

Jos söisin jatkuvasti muita enemmän lihoaisin myös tasaisen taulukon mukaan koko ajan, mutta minun paino on pysynyt vuosia samassa, en syö yhtään enempää kuin yksikään laiha tuttuni.

Ylläpitääkseen suurta painoa, on syötävä paljon paljon laihaa enemmän. Se on fysiikkaa.

Sinä et ymmärrä asiasta yhtään mitään,väitän että syön vähemmän tai samanverran kuin sinä ja lisäksi väitän että syön terveellisemmin kuin sinä. Silti osa kiloista on jäänyt, eikä se minua haittaa. Voit toki jatkaa itsellesi uskottelemista kuinka jokainen ei laiha ihminen syö kilokaupalla epäterveelistä ruokaa, siinähän uskottelet mitä haluat, kyllä minä tiedän kuinka paljon syön ja kuinka terveellisesti.

Itsehän tässä roskaruosta aloit puhumaan! Totesin faktan ja sinä kielsit sen. Se on voi voi, jos on sokea tekemisilleen.

Ei se ole fakta vaan fakta on se, että jos söisin koko ajan enemmän kuin muut painoni nousisi jatkuvasti. Mutta painoni on ollut vuosia sama ja en syö yhtään enempää kuin joku laiha ihminen. Onko vaikea myöntää tätä vai vieläkö haluat kuvitella kuinka kaikki ylipainoiset mättää joka päivä kilokaupalla ruokaa, jos he mättäisivät nousisi heidän paino myös koko ajan, ei se pysyisi samassa vuodesta toiseen.

Onko vaikea tajuta tätä?

Valitettavasti sitä ei ole vain vaikeaa tajuta, mutta myös mahdotonta, sillä se on täysin valheellista kuvitelmaa.

Yksinkertaista maalaisjärkeä ja matematiikkaa josta sinä tuskin tajuat mitään kommenteistasi päätellen. Ainoa valheellinen kuvitelma taitaa olla sinun oma uskosi että kykenet älylliseen päättelyyn. 

Vaikka sitten niin :'D

Kyllä se koville ottaa, kun tajuaa olevansa väärässä. Kirjoitat itsepetoksesta kovinkin nasevasti, mitä jos lopetat itsepetoksen aloittamalla itsestäsi tunnustamalla tosiasiat, varo ettei koko maailmankuvasi kaadu ja romahda jonka olet rakentanut itsepetoksen varaan.

Tai ehkä olet vain tyhmä kuin saapas etkä ymmärrä mitään koko keskustelusta, ei siinä mitään pahaa ole, jos on älyllisesti rajoittunut.

Kieltämättä aivan uskomattomalta tuntuu, että joku tuolla tavoin fysiikan lakeja uhmaa eikä ole päätynyt otsikoihin sen ansiosta.

Älyllinen ajattelu ei ole vaan sun juttu. Muista näyttää nätiltä ja hymyile silläkin voi pärjätä ihan hyvin elämässä.

Vierailija
57/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ylipaino tule pikkuhiljaa monille ja siitä on vaikea päästä eroon. Varmasti on ihmisiä mitkä mättää roskaruokaa ja herkkuja tolkuttomia määriä koko ajan, mutta enemmistö näin ei tee. 

Ihmisistä on vain kiva luoda stereotyypeja ja karikatyyreja, monta kertaa se todellisuus ei vain ole niin simppeli ja yksinkertainen.

Ylipainoisten ihmisten kohdalla törmää tähän parempi ihminen ajatteluun myös, halutaan sitä omaa heikkoa ja mitätöntä itsetuntoa nostattaa koulukiusaaja asenteella haukkumalla muita ihmisiä.

Ihminen jolla on terve itsetunto ei tarvitse muiden syömisiä ja painoa miettiä tai nostattaa itsetuntoa haukkumalla muita.

Totta

Vierailija
58/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näistä sinä siis kiistät:

1) Yhden kilon lihominen vaatii noin 7000 ylimääräistä kilokaloria.

2) Yhdessä jogurttipikarissa on noin 150 kcal. 

3) Jos syö joka päivä yhden ylimääräisen jogurtin kulutukseensä nähden, tulee siitä päivässä 150kcal, kuukaudessa 4500 kcal ja vuodessa noin 55 000 kcal ylimääräistä energiaa.

4) 55 000 kcal ylimääräistä energiaa lihottaa noin 8 kiloa.

Eli kiistätkö jogurttivalmistajien energiatiedot, sen kuinka paljon energiaa kilon lihomiseen vaaditaan, vai jopa kerto- ja jakolaskun suoritustavan?

Vierailija
59/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ovat vapaata riistaa, joiden mollaamisesta saa hyvät itsetunnon pönkityskiksit reaaliajassa.

Isäni, joka oli vaarallinen juoppohullu: pahoinpiteli, hyväksikäytti, tappeli, raiskasi, ajoi humalassa autoa ym AINA haukkui lihavia ja oikein mässytti kuvaillessaan, kuinka lihava nainen (aina se oli nainen hänen jutuissaan) oli syönyt niin ja näin. Haukkui äitiäni, joka oli suuren määrän lapsia synnyttäneenä ja hirviön alistamana vähän pyöreä. Mitään suurempaa syntiä ei isäni puheiden mukaan ollutkaan kuin olla lihava, mutta kun hän on niin niin laiha ja oikea riuku. Hän on hyvin hoikka vartalotyypiltään.

Itse lihoin todella vaikeiden vuosien saatossa: painoin kyli 100kg pahimmillaan ja vihasin itseäni. Nyt olen laihduttanut noin 25kg (painan 75kg, olen 168cm pitkä) ja projekti jatkuu vielä 15kg ajan ennen kuin voin alkaa ylläpitää painoani. Olen pudottanut painoa noin kahden vuoden ajan, joten mitään pikavauhtia en ole osaanut laihduttaa. Siltikin olen jo iloinen näistä kadonneista kiloista, parantuneesta kunnosta ja jaksavammasta minästä. Urheilen paljon ja monipuolisesti.

Monelle tämäkään ei riitä näytöksi: usein tuttavat haluvat jutella ainoastaan laihdutuksestani ja kun totean sivulauseessa, että hitaastihan tämä etenee, mutta ei haittaa, pääasia, että suunta on alaspäin, niin jo alkaa tulla neuvoja:

"kun jättää kaikki herkut pois, niin laihtuu"

"pelkästään ruokavaliolla ei lahdu, pitää liikkua myös!"

"ei sitä enää yli kolmekymppisenä laihdu"

jne

Koska olen ylipainoinen, niin elän väärin. Se on lähtökohta, vaikka olisin tiputtanut painoani, parantanut kuntoani ja rasvaprosenttiani parin vuoden ajan tasaisesti. Ylipainoinen ei voi tehdä mitään oikein, koska on ylipainoinen.

Hävetkäämme me ylipainoiset. Tai kyllähän me sen osaamme, se leima on meihin lyöty ja kovaa. Se on kuin polttomerkki, joka jää, vaikka olisinkin normaalipainoinen.

Vierailija
60/88 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vaikea uskoa kun mielikuva lihavista on sohvalla makaava, sipsiä naamariin mättävä säälittävä lihakasa. Olen itse ylipainoinen vaikka en syö roskaruokaa tai makeita herkkuja koskaan. Sipsejä saatan napostella juhlissa, pizzaa tai hampurilaisia en ole syönyt viiteentoista vuoteen. Kiloni olen kerännyt syömällä liikaa tavallista kotiruokaa, 3-5 kiloa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme