Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RV 5+3 MUTTA ULTRASSA EI SIKIÖTÄ

Vierailija

Olin tänäään ultrassa r-viikkoja piti olla 7. Mutta selvisikin että olin vasta 5+3 ja lääkäri ei nähnyt sikiöö mutta jonku ontelon ja ei osannut sanoa vielä mitään... Varattiin uusi aika viikon päähän... Sitten ehkä selvis. Onko mitään mahdollisuuksia et tää raskaus onnistuis onks kellää käyny näin?! Ei hirveest ees raskausoureitakaa mulla...

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Noin vuosi sitten oli samanlainen tilanne. Kyllä sillä jotain näkyi mutta hokivat että se on niin pieni vielä siksi se ei näy. Sitten tulikin pyhiä ja muita ja neuvolat ym kiinni, joten seuraavan kerran ultraan olisin päässyt 12. viikolla. Raskaus läksi menemään  kesken rv 9+jotain, tämä "jotain mikä näkyi" oli irronnut sieltä missä sen olisi pitänyt olla  eikä sykettä. Kaavintaan. Oli sekin uusivuosi..

Vierailija

Niin en tiä yhtää onko tuulimuna toivoisin niin et tää raskaus onnistuis... :( selvii vast viikonpääst ja tähäki ultraa ootin viikon ... Lääkäri ei osan sanoo mtn ku sikiöö ei viel löytyny tai näkyny ja mulla tosi vähän vaa ollu huonoo oloo tai sit vaan kuvittelen nää vähäiset raskaus oireet :(

Vierailija

Itsekin menin ultraan noilla viikoilla, samaan tapaan piti olla jo rv 7-8, mutta ilmeisesti ovulaatio oli ollut myöhässä. Eipä kummempia silloin täälläkään näkynyt, mutta niin vaan tuo nyt rv 38 otus piti viime yönä hereillä potkunyrkkeilyllään.

Vierailija

Ei noilla viikoilla vielä mitään välttämättä näy. Ruskuaispussi ehkä.
Minulla aikanaan vähän sama tilanne. Menin ultraan,no ei näkynyt mitään. Pyysi toisen ultraajan ja hän sai näkymään ruskuaispussin ja siellä jotain näkyi muttei varmuutta saatu kun viikkoja niin vähän.Seuraavassa ultrassa sitten jo näkyikin kunnolla.Ihan normaali raskaus oli kuitenkin,vaikkei alussa mitään kunnolla näkynytkään.

Vierailija

Mulla näkyi joskus rv 7 vaan pieni sydämenalun pampatus, eli niihin aikoihin, kun sydän alkoi lyödä alkiolla. Ei ihme jos ei näy mitään vielä. Ymmärrän, että mietityttää, mutta ei auta kun odotella.

Vierailija

Minulla alkoi runsas verenvuoto oletetulla rv 7+3. Verta tuli ryöpsähtelemällä. Sairaalassa ultrassa todettiin, ett' näkyy ruskuaispussi, mutta vastaa raskaudenkestoa rv 5+1. Samalla minulla todettiin virtsatulehdus. Sain lääkityksen ja kontrolliajan 2 viikon päähän. Silloin suureksi iloksemme havaittiin sikiön sydämensyke, ja kaikki oli ok, raskaus vain 16 päivää nuorempi. Ihan terve lapsi syntyi viiikolla 40+5. Tsemppiä!

Vierailija

Mun kokemuksen mukaan lääkärit sanovat kyllä suoraan jos on todennäköistä, ettei raskaus jatku tai ole alkanutkaan. Joten koita olla ihan rauhassa sinne ensi ultraan asti, stressaaminen ei auta ketään. Nää alkuraskauden jutut on hankalia kun on tosi ymmärrettävää, että haluaa käydä heti ultrissa ja tietää että vauvanalulla on kaikki hyvin, mutta fiksuintahan se olisi ottaa ihan rauhassa viikolle 12 asti, jos ei ole mitään poikkeuksellista ilmaantunut.

Vierailija

Miten raskas voi olla 2viikkoa myöhemmässä, vaikka tasan tarkkaan muista ja tietää hedelmöittymis kerran, ei voi olla myöhemmin, ei ole ollut seksiä myöhemmin. .?Miten mahdollista?

Vierailija

Jos ja kun tietää tarkalleen koska hedelmöittymis on tapahtunut ja tuntee ovulaation, miten myöhempi raskautuminen on edes mahdollista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten raskas voi olla 2viikkoa myöhemmässä, vaikka tasan tarkkaan muista ja tietää hedelmöittymis kerran, ei voi olla myöhemmin, ei ole ollut seksiä myöhemmin. .?Miten mahdollista?

Kertoisitko tarkat päivämäärät, eli viimesten menkkojen 1. vuotopäivän, koska hedelmöittyminen on ollut mahdollista (mistä tiedät? Teitkö ovulaatiotestejä vai oletko ollut yhdynnässä vain kerran?) ja milloin teit positiivisen raskaustestin. Näistä voi jo jotain päätellä. Ja haluan vielä sanoa että kaikenlaisia kummia juttuja aina tapahtuu välillä, eikä jutut mene kuin oppikirjoissa. Toki todennäköisyyksiä voi laskea ja niiden avulla ladata odotuksia mutta joillekin ne epätodennäköisyydetkin aina tapahtuvat. JOTEN koita rauhoittua, viikon kuluttua olet viisaampi :)

Vierailija

Yhdynnässä vaan kerran, nii ei hedelmöittymis myöhemmin ole mahdollista. Joten ei mahdollista hedelmöittyä myöhemmin ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat