Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on huutanut melkein koko yön, sekoan...

Vierailija
01.12.2015 |

Lapsiperhe-elämä on kidutusta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, muistan tuon niin elävästi. Siksi meillä jäi lapset kahteen. Esikoinen nukkui kuin unelma 6 tunni yö-unia, Mutta kuopus heräsi 30 minuutin välein. 8 kuukautta se kesti, ennen kuin sain nukuttua 5 tuntia putkeen. Olin muuten todella väsynyt, ja lapsesta ei läytynyt mitään vikaa. Neuvolassa minulle sanotiin ylimielisesti, että vauvat huutavat.

Kun olet noin väsynyt, olisko joku joka voisi auttaa. Ottaa vauvan hetkeksi, että saat nukkua pätkän? Jos ei ole, niin huomasin että kun pysyin liikkeessä koko päivän, keksin itselleni tekemistä ulkona, kävin kaupoissa, kahvilla hain seuraa muista äideistä niin väsymys helpottui. Jos jäin kotiin, niin se tuntui pahemmalta.

Ne jotka täällä kirtisoivat, eivät ole valvonut lapsen kanssa monta yötä putkeen. Ne ei tiedä miltä se tuntuu. Se on todella raskasta.

Nyt nuorimmainen nukkuu jo kokonaisia yöitä, ja tilanne on rauhoittunut.

Tsemppiä!

Vierailija
22/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nukkui 7kk iässä ekan kerran niin, että heräsi yöllä vain 2 kertaa. Siihen asti heräämisiä oli vaihtelevasti 5-20 kertaa yössä. Ja lapsi karjui suoraa huutoa, ei mitään pientä itkua. Kyseessä oli maitoallergia, että itkuun oli syy. Tuo itkuisuus alkoi jo laitoksella. Olihan sitä väsynyt joo, mutta kun kyseessä eka lapsi, nukuin aina hetken päivälläkin, jos ja kun vauvakin nukkui. Toinen lapsi tehtiin ihan suunnittellusti alle 2 vuoden ikäerolla. Äitinikään ei tajunnut, että olen raskaana ennen kuin lopulta sanottiin (kerskaili esikoisesta, kun tajusi, että raskaana olen viikolla 9, että kyllä hän tyttärensä tuntee, niin päätettiin kokeilla, arvaako muka toisellakin kerralla:-)) ja olin tuolloin jo rv 20 ja maha todella iso.. Sanoi, että hän oli niin varma, ettei me koskaan enää tehdä lisää lapsia, että luuli minun vain lihonneen. Eipä tuo traumoja jättänyt, eivät vauvat/lapset kiusallaan itke. Niin, ja meillä nyt 6 lasta:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen eroa niin saisin edes joskus olla rauhassa. Ap

Saattaa houkuttaa, mutta tuskin oikeasti auttaa, vaan sitten olet arjessa vielä enemmän yksin. Mene yhdeksi yöksi vaikka hotelliin tai kaverille, että saat nukkua. Mies vastuuseen yhdeksi yöksi, ja joskus sitten toisinpäin.

Valvominen on ihan hirveää kidutusta, voimia sulle. Väsyneenä kaikki näyttää synkältä ja masentaalta. Mutta pelkät toivottelut ei riitä, vaan tarvitset myös unta. Koita järjestää aikaa siihen, jos vauva on kovin itkuinen. Jos asutte Espoossa, voisin viedä vauvan vaunulenkille, saisit nukkua sen ajan? 

Vierailija
24/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi itki ruuansulatusvaivoja, mutta asia selvisi vasta noin vuoden päästä, ennen kuin osattiin epäillä ruokaa...nyt harmittaa että nälkäänsä itki, kun ruoka ei sulanut :( terve hyväntuulinen lapsi nyt, mutta soimaan välillä itseäni kun en tajunnut että sillä on nälkä silloin...annettiin ruokaa, joka vain pahensi tilannetta.

Vierailija
25/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Meillä pyysi koira kolmesti pihalle kun on ripulilla ja olen jo tästä niin väsynyt, että tein aivan oikean päätöksen kun päätin jäädä lapsettomaksi.

Tarkoitukseni ei ole ivailla, vaan päin vastoin, ihailen teitä jotka jaksatte! Tsemppiä sinne! :)

No mä en taas ikinä aio ottaa koiraa. Riesaa siitäkin on. Ap

Se joka ei halunnut lasta, sai paljon yläpeukkuja, mutta ap kun kirjoitti että ei ottaisi koiraa, niin sai heti alapeukkuja.

Vierailija
26/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa paska. Ap

Vierailija
27/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä viestejä nyt pakko survoa joka ketjuun? Ei tämäkään avautumisesi taida nyt liittyä asiaan ja aloitukseen mitenkään. Mene pois, teille on varmaan omia foorumeita jotka itseänne jaksatte mamu-asioilla kiihdyttää koko ajan...

Miksi lainasit sitä viestiä? Asiattomat viestit poistetaan, mutta niitä lainaamalla vain levität sontaa. 

Vierailija
28/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Meillä pyysi koira kolmesti pihalle kun on ripulilla ja olen jo tästä niin väsynyt, että tein aivan oikean päätöksen kun päätin jäädä lapsettomaksi.

Tarkoitukseni ei ole ivailla, vaan päin vastoin, ihailen teitä jotka jaksatte! Tsemppiä sinne! :)

Se joka ei halunnut lasta, sai paljon yläpeukkuja, mutta ap kun kirjoitti että ei ottaisi koiraa, niin sai heti alapeukkuja.

En tiä miks tulee edelleen yllätyksenä jollekin että suuri osa ihmisistä tykkää koirista, mutta suuri osa suhtautuu lapsiin melko neutraalisti. Vertaa koiranpentu--> vauva. Ihan jees, mutta koiranpentu sulattaa sydämeni. Tämmösiä me ollaan, nurinkurisia.

Vierailija
29/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä viestejä nyt pakko survoa joka ketjuun? Ei tämäkään avautumisesi taida nyt liittyä asiaan ja aloitukseen mitenkään. Mene pois, teille on varmaan omia foorumeita jotka itseänne jaksatte mamu-asioilla kiihdyttää koko ajan...

Miksi lainasit sitä viestiä? Asiattomat viestit poistetaan, mutta niitä lainaamalla vain levität sontaa. 

Ai, tähän asti on poistettu kokonaiset ketjut jos yksikin tällainen on mukaan tullut. Siksi.

Modet on sitten oppineet ottamaan vaan yksittäiset viestit pois, viimeinkin...

Vierailija
30/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Meillä pyysi koira kolmesti pihalle kun on ripulilla ja olen jo tästä niin väsynyt, että tein aivan oikean päätöksen kun päätin jäädä lapsettjo omaksi.

Ehkä siksi että ap:n sävy oli vittumainen, mutta koiratyypin empaattinen. Ihan normaali reaktio tollaseen vastaukseen, itteltäni ainakin karisi myötätunto ap:ta kohtaan. Kun luin ap:n viestejä eteenpäin niin tunne vaan voimistui, ap on aika pälli äidiksi.

Vierailija
31/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiä miks tulee edelleen yllätyksenä jollekin että suuri osa ihmisistä tykkää koirista, mutta suuri osa suhtautuu lapsiin melko neutraalisti. Vertaa koiranpentu--> vauva. Ihan jees, mutta koiranpentu sulattaa sydämeni. Tämmösiä me ollaan, nurinkurisia.

Tämä oli ainakin minulle uusi tieto. On kyllä todella nurinkurista, jos ihmiset suhtautuvat neutraalisti ihmispentuihinja lämpimästi koiranpentuihin. Koirat=eläimiä javauvat=ihmisiä eli huomattavasti arvokkaampia ihmisille.

Vierailija
32/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap vähän lisää tietoja, niin voidaan yrittää auttaa. Ja tsemppiä joka tapauksessa, yritä selvitä tästä päivästä! Kyllä se vielä helpottaa, ihan varmasti!

Vierailija
33/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ero auta. Nyt voit mennä takaisin töihin, jaatte miehen kanssa vuoroyöt kun valvotte ja kertyneillä ylimääräisillä rahoilla maksatte teille yöhoitajan niin moneksi yöksi kun sun palkkas riittää.

Vai oliko ketjun tarkoitus ratkaisuehdotusten sijaan hakea vain myötätuntoa?

Vierailija
34/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo selitä peukutuslogiikkaa. 

Vierailija
35/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet mokoman huutajan tähän maailmaan halunnut tehdä.

Vierailija
36/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, tähän asti on poistettu kokonaiset ketjut jos yksikin tällainen on mukaan tullut. Siksi.

Höpö höpö. Olen aikojen kuluessa ilmoittanut luultavasti yli sata viestiä asiattomiksi, aina ollaan poistettu viestit. Eri asia jos koko ketju on mätä, nämä tietysti lähtee. 

Vierailija
37/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi itkee?

Vierailija
38/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsi huusi kerran läpi yön ja vasta aamulla tajusin, et sillä on korvatulehdus. Oli niin pieni, ettei ei osannut kertoa, että korva on kipeä.

Vierailija
39/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Olen aikojen kuluessa ilmoittanut luultavasti yli sata viestiä asiattomiksi, aina ollaan poistettu viestit. Eri asia jos koko ketju on mätä, nämä tietysti lähtee. 

Kyllä täältä on viimeaikoina poistunut viivana ihan asiallisia, mitenkään mamuihin liittymättömiäkin kokonaisia ketjuja yhden tai kahden asiattoman kommentin takia. Ruuhkaa vissiin, niin on helpompaa poistaa koko ketju?

Vierailija
40/48 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa paska. Ap

Valtiovalta kans!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme