Laitatteko joka päivä ruokaa?

Vierailija

Itse jätin eilenkin väliin ruoan laiton. Kaikki lapset koululaisia ja kaapit täynnä aina erilaisia leipiä, leikkeleitä, juustoa, jogurttia, kasviksia, maitoa, mehua ym. mitä ottaa. Olen niin tympääntynyt ruoan laittamiseen ja siihen, että joku aina nirsoilee ja joka tapauksessa syö sitä leipää sitten, kun ruoka ei kelpaa. Viikonloppuisin laitetaan aina ns. hyvä lämmin ruoka. Viikolla jää parina päivänä laittamatta ja kerran viikkoon syödään jotain kalapuikkoa, pitsaa tai valmiita lihapullia ranskalaisten kanssa. Mitähän sitä tänäänkin laittaisi, että kaikki söis. Jotain keittoa kai.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

En.Teen isompia annoksia kerralla.Joskus jää pakkaseen laitettavaa,joskus ei.On niin kätevää, kun voi napata pakkasesta jotain.Jos ei ruoanlaitto jonain päivänä huvita tai on vaikka kipeä, kiire yms.

Vierailija

Tietenkään ei voi sanoa aina, mutta...aktiivisesti urheilevanan perheenä lämmintä ruokaa voi joutua tekemään kolmekin kertaa päivässä. Toki tähän osallistuu mies ja lapset.Leipää meillä ei syödä ollenkaan.

Vierailija

Teen joka päivä. Meitä ei ole kuin minä ja teini. Usein teen kahdeksi päiväksi kerrallaan, mutta kun en tykkää syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä niin kierrätän ruokia. Eilen esim tein lasagnea ison vuoan josta osa menee pakkaseen ja osa syödään huomenna /ylihuomenna niin maistuu taas.

Tänään ajattelin tehdä pariksi päivää lohikeittoa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teen joka päivä. Meitä ei ole kuin minä ja teini. Usein teen kahdeksi päiväksi kerrallaan, mutta kun en tykkää syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä niin kierrätän ruokia. Eilen esim tein lasagnea ison vuoan josta osa menee pakkaseen ja osa syödään huomenna /ylihuomenna niin maistuu taas.

Tänään ajattelin tehdä pariksi päivää lohikeittoa...

Mitä mää sekoilin 😃. Ei en tee, n. 4x viikossa teen

Vierailija

Laitan. Pyrin siihen että teen 2 päivän ruokia jolloin toisena päivänä vain lämmitetään.

Silloin kun olemme miehen kanssa kotitoimistolla teen myös lounaan joka päivä tai lämmitän pakkasesta sinne tekemiäni keittoja.

Lapsista enää teini kotona.

Vierailija

Käytännössä laitan, tai mies laittaa kun tulee ennnen mua kotiin. Toki se saattaa olla eilisen lämmittämistä tai pakkasesta kaivettuja jämiä (jokaiselle annos omaa herkkua). Muutaman kerran kuukaudessa on pakastepinaattikeittoa/ranskikset ja kalapuikot/saarioisten maksis.

Vierailija

Tietenkin teen/teemme. Meillä päivällinen on klo 19, kun siihen mennessä kaikki ovat tulleet kotiin .

Minä pidän ruuanlaitosta. Teemme ruokalistan, johon kaikki saavat vaikuttaa. Ja yritämme etsiä joka viikolle yhden uuden alku - tai pääruuan kokeiltavaksi.

Onneksi meillä kaikkien mielestä päivällispöytään rauhoittuminen on päivän paras hetki ja hyvä ruoka yhteinen harrastus.

Vierailija

Silloin kun lapset ovat paikalla, kyllä. En tosin valmista sitä ruokaa joka päivä. Teen isoja satsata joita sitten voi lämmittää seuraavina päivinä. Itselleni en jaksa tehdä lämmintä ruokaa, turhaa vaivaa yhdelle ihmiselle väsätä.

Vierailija

Pidän ruuanlaitosta. Laitan siis aina, ja eineksiä vihaan enkä ole ostanut ainakaan kymmeneen vuoteen. Koska teen töitä kotoa käsin, lounaatkin teen itse, joten 12-14x viikossa teen lämpimän ruuan itselleni ja miehelleni, joskus käymme ulkona syömässä mistä tulee tuo luku alle 14.

Vierailija

Teen. Tai ainakin lämmitän. Usein tulee tehtyä parin päivän satsi. Meillä ei harrastusten vuoksi joka päivä syödä koko perhe yhdessä, mutta jokainen syö kyllä joka päivä lämpimän ruuan. Jos ei ehditä/jakseta kokata, käydään ulkona syömässä. Eineksiä ei olla syöty ikinä.

Vierailija

Useimmiten, mutten aina. Joskus tehdään isoja annoksia niin että riittää useammalle päivälle, pari kertaa kuussa tulee vaan syötyä leipää yms jos kellään ei oikein ole nälkä. Ja välillä oon niin vastuuton että iltaruuaksi on vaikka pannukakkuja ☺

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat