Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Possukka ja Viuhti

11.02.2006 |

Iltaa naiset!

Joko sulla alkoi ne sumuttelut? Miltä tuntuu, onko mitään oireita? Mun mies lähti baariin tänään ja mä olin tänään vanhempia ja sukulaisia tapaamassa. Leikin veljen koiranpennun kanssa : )

Mulle ei kuulu mitään uutta, yhet menkat ehtii olla välissä ennen maaliskuun menkkoja, joista voi soittaa sitten naikkarille. Oliko muuten Possukka vaikea päästä läpi, kun soittoaika on vaan yksi tunti päivässä?

Kirjoitelkaa kuulumisia!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullahan se tilanne muuttui tosi nopeasti (siis endon laajuus sisätutkimuksessa) vaikka oireita ei tullutkaan lisää. Eli jos sua askarruttaa, niin ainahan voit pyytää nkl:llä käynnillä niitä tekemään kunnon sisätutkimuksen ja varmistamaan, ettei mitään " kasva" missään. Endohan on siis siitäkin niin kurja tauti, että voi ivf:ssä heikentää solujen laatua :( Tarkoitukseni ei ole hätäännyttää sua, sillä kyllähän ivf on ehdottomasti hyvä ja toimiva hoitomuoto myös endolaisille. Itse asiassa joidenkin tutkimusten mukaan ivf:ssä onnistumisprosentit ovat paremmat kuin ns. normaalisti hedelmällisellä parilla luomuna. Ja sehän on sitten jo hyvin..

Possukan punktio sen kun lähenee. Kuulumisia sitten odotellaan :)

Vierailija
2/67 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo jännittämään kauheasti, aamulla punktio! Tänään on ollu aika kamalat kivut, eilen siis illalla otin pregnylin (olipa kamala paksu piikki verrattuna gonal-kynään) ja tänään on ollu ihan hirvee olo. Vatsa niin turvonnut että on pitänyt ihan koko ajan käydä vessassa, ja töiden jälkeen kun käytiin miehen kanssa kaupassa ostamassa jääkaappi täyteen mun sairaslomaviikkoa varten, täytyi koko ajan pysähtyä kun vatsaan sattui niin paljon ettei vaan pystynyt kävelemään. Muniksia taitaa olla aika paljon siis.

Mutta tuun kertomaan huomenna tai viimeistään keskiviikkona että miten meni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hui, Possukalla punktio jo huomenna. Kyllä muakin jännittäisi. Mutta kyllä se varmasti menee hyvin. Onko sulla sairaslomaa sitten loppuviikko? Noista lääkärikäynneistä, onneksi niitä ei nyt sitten sulla ainakaan ihan älyttömästi ole ollut.

Tapasin lauantaina yhden kaverin vauvansa kanssa ja ihmettelen, ettei mulle tullut yhtään vauvakuumetta. Itseasiassa koko vauvakuumeilu on vähentynyt, nyt ajattelen vaan haluavani lapsen. En tiedä onko tämä jotain itsesuojelua vai mitä..

Kiitos Viuhti neuvoistasi. Kyllähän tuo endo askarruttaa ja otankin sen puheeksi, kun vaan nyt hoidot alkaisi. Toisaalta haluan päästä nopeasti hoitoihin, toisaalta taas pelkään pettymystä, että elämä on nyt helpompaa.

Vierailija
4/67 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on nyt ohi! Muniksia löytyi 22 eli tosi hyvä määrä. Miehen spermakin oli parantunut tosi paljon, normaalien määrää ei katsottu edes kun siinä menee kauemmin, mutta määrä oli jo OK ja liikkuvuus tosi hyvä, eli luultavasti IVF riittää! Tosi hyvä homma, koska mitä luonnollisempi hedelmöitys sen parempi. Tekevät kuitenkin ilmeisesti varmuuden vuoksi ICSIn puolille muniksista, ihan varmistukseksi. Hyvä niin. Siirto on sitten torstaina aamulla ja sitten vaan odotellaan kuinka käy!

Punktio ei ainakaan mun kohdalla ollut yhtään kamala kokemus, ei itse asiassa edes jännittänyt kovinkaan paljon. VL:ssä oli ihan kiva heräämötila, jossa odoteltiin punktioon pääsyä omassa sängyssä verhojen takana. Punktiossa sain jotain aivan ihanaa rauhoittavaa suoneen, siitä tuli ihan mielettömän hyvä olo, nauroinkin miehelle että en enää niin kovasti narkkareita ihmettele=) Heh, vitsi vitsi. Mutta lääkkeet oli tosi hyvä, punktio meni vähän sumussa ja seurasin ruudulta munarakkuloiden tyhjennystä. Jälkeenpäin ei tullut yhtään paha olo, sumuinen olo lakkasi heti punktion jälkeen ja pystyin syömään leipää ja kahvia. Yhden buranan pyysin vielä ennen kotiinlähtöä varmuuden vuoksi, ja nyt kun senkin vaikutus on lakannut niin ei silti ole yhtään kipeä olo. Sen verran kyllä, etten ihan täysin istu kunnolla mutta toisella kankulla pystyn istumaan vähän aikaa, sitten taas vähäksi aikaa makuuasentoon sohvalle niin kaikki kunnossa.

Loppuviikko on sitten saikkua eli voi rauhassa parannella. Nyt rupee tuntumaan että projekti on ohitse, ja ehkäpä sitä rupeaa enemmän ajattelemaan sitä lopputulosta. Edelleenkin tuntuu ettei ole maailmanloppu jos tämä hoito ei onnistu, ja mikäli pakkaseen saadaan alkioita, niin sitten ainakin varmasti päästään helposti epäonnistumisen yli, kun PAS on niin helppo homma tähän verrattuna. Niinkuin Johannakin sanoi, mulla on myös se pahin vauvakuume poissa, mikä voi toki olla itsesuojelua. Mutta hyvä että on poissa, hoitokin varmasti onnistuu paremmin stressaamatta, ja kyllä me ehditään se vauva vielä saamaan. Kesän tulokin voi kyllä vaikuttaa, talvella ja varsinkin joulun aikaan vauvakuume on kovempi.

Nyt sitten jännät kaksi viikkoa edessä, hui!!! Pitää ruveta punaviinitankkaukselle huomisesta eteenpäin=) Tuskin siitä hyötyä on, mutta jos ei ole haittaakaan niin mikäs sen kivempaa kuin lasi punkkua illassa.

Vierailija
5/67 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla hyviä tuloksia. Hyvä, että muniksia tuli reilusti. Oliko kaikissa myös solu (vai menikö se multa ohi?). Toivotaan nyt, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja jakautuu normaalisti. Erityisen hienoa, että siittiöt olivat ottaneet loppukirin. Oliko mies tehnyt jotain erilaista vai meneekö se normaalin vaihtelun piikkiin? On kuitenkin varmasti hyvä, että tekevät 50/50 ivf/icsi, jotta nähdään heti kerralla miten käy :)

Toivottavasti sun olo pysyy koko ajan yhtä hyvänä, eikä kipuja tulekaan. Itselläkin alkaa pelko lievenemään punktiota kohtaan, kun aika monesti saa lukea, ettei ollut paha homma ollenkaan. Meillehän ei olla tekemässä mitään ennen syksyä, ja tietysti toivotaan, ettei mitään tarvitsekaan tehdä, joten siinä mielessä täällä voidaan ottaa löysin rantein ja rennoin ottein. Kovasti tsemppiä ja tulehan laittamaan tietoja, kun kuulet miten meni hedelmöittymisen kannalta. Peukut ja varpaat ovat täällä teille pystyssä :)

Vierailija
6/67 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hienoa kuulla, että punktio meni hyvin. Ja lohdullista kuulla, ettei sun osalta ollut kamala kokemus. Mulle lääkäri naikkarilla " pelotteli" , että on kivulias kokemus. No kaipa tuo on ihan yksilöllistä. Kyllähän joidenkin mielestä munatorvien aukiolotutkimuskin oli kivulias ja mun mielestä ei ollut mikään paha. Jännityksellä odotellaan täällä Possukan hedelmöittymistuloksia ja lopputulosta, pidän peukkuja ja toivon hartaasti, että saatte kaivatun vauvelin.

Nyt muuten odottelen menkkoja, että päästäs asiassa eteenpäin. Mutta menkkoihin on vielä pari viikkoa aikaa eikä tiedä päästäänkö vielä seuraavan kuunkaan menkoista. Nyt sitten jännään vaan muiden puolesta tuloksia : ).

Vierailija
7/67 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu munasoluja oli nimenomaan se 22 ja rakkuloita enemmän. En muista sanottiinko kuinka paljon rakkuloita oli, olin niin pöllyssä heti punktion jälkeen=) Joka tapauksessa onneksi munasoluja oli noin paljon. Tosin kaikki ei välttämättä olleet kypsiä, huomenna sitten kuulen miten paljon saatiin hedelmöitettyä.

Mies ei ole tehnyt mitään erikoista lisätäkseen siittiömäärää, joten ilmeisesti menee vaan normaalin vaihtelun piikkiin. Vaihtelu on kyllä sitten tosi suurta, viimeksi määrä oli neljä kertaa pienempi kuin nyt, nyt siis määrä oli kai jo normaalin rajoissa ja liikkuvuus aivan A-luokkaa. Vitamiineja hän on syönyt säännöllisesti mutta siinä se sitten onkin. Jotain vikaahan on kuitenkin jommassakummassa, koska raskaus ei ole alkanut kovasta yrityksestä huolimatta. Mutta tilannehan voi olla nyt se, että luomuraskauskin on hyvinkin mahdollinen, jos siis hoito ei tuota tulosta. Eli kesä sitten luomuillessa jos ei nyt onnistuta!

Olo on ihan OK, tosin en lähtisi koiran kanssa kävelylle tai kävelisi rappusia vieläkään. Pissalla käyminen ei ole nautinto, vaikka ei kauheasti satukaan. Eli siis olo on hyvä siihen, että makaa sohvalla koko päivän=) En siis yhtään ihmettele 5 päivän saikkua, ihmettelen enemmän sitä että jotkut klinikat antaa vain 3 päivää, en usko että voisin mennä ylihuomenna töihin, kun en pysty edes suorassa kävelemään.

Tuun sitten huomenna kertomaan millaisia alkoita saatiin. Jännää!

Pidän peukkuja Johanna että pääsette hoitoon ensi kierrosta. Varmasti pääsettekin, kun sillon annettiin lupa soittaa.

Vierailija
8/67 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna, kyllä te seuraavista menkoista pääsette hoitoon. Ihan varmasti.

Possukka, hyvä, että olo on siedettävä. Olishan se ihme, jos se heti täydellinen olisi, onhan se kuitenkin aikamoinen operaatio. Lepäät vaan rauhassa sohvalla. Ja mäkin odotan mielenkiinnolla, että miten tästä eteenpäin, eli kuinka moni hedelmöittyy jne. Kauheaa, kun jännittää kovasti teidän puolesta :)

Vierailija
9/67 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelinkin jo tuohon vko 10 pinoon mutta tulin kertomaan tännekin huonot ja hyvät uutiset.

Eilen oli siis siirto mutta masensi niin paljon etten jaksanut tulla ollenkaan koneelle. Munasolujahan löytyi 22 joista 2 oli ollut epäkypsiä. 9 hedelmöitettiin ICSIllä ja loput IVF:llä ja KAIKKI hedelmöittyivät, ihan mieletöntä. Kaiken siis olisi pitänyt olla paremmin kuin hyvin, mutta jakaantumisvaiheessa melkein kaikissa oli monitumaisuutta. Eikä lääkäri osannut yhtään sanoa että mistä se voi johtua. Ehkä hoidosta kuulemma, mutta ehkä ei.

Siirtokelpoisia alkoita jäi vain kolme, ja nekin 3-luokkaisia, tosin 4-soluisia onneksi. Yksi siirrettiin ja kaksi meni pakkaseen. Lääkäri lohdutti että suurin osa raskauksista alkaa juuri näillä 3-luokan alkioilla, niitä kun on eniten. Mutta ei kauheesti lohduttanut, koska eniten haittaa se, että pakkaseen jäi niin vähän. Ne molemmat siirretään sitten kerralla.

En jaksaisi käydä tää rumbaa läpi enää, oli niin rankka tämä hoito meille molemmille. Ja kun se on niin hemmetin pitkä!! Hyvä puoli on nyt se, että kaikki IVF:llä tehdyt hedelmöittyivät oikein hyvin, sperma on niin paljon parantunut. Tulipa vaan mieleen että sen olisi voinut testata siellä naikkarilla joulukuussa, niin oltais varmaankin voitu tehdä pari inssiä ensin... ärsyttää ihan kauheesti kun ei testattu uudestaan, inssi olisi voitu kokeilla heti tammikuussa eikä se olisi hidastanut tätä hoitoa yhtään. Nyt jatkossa jos/kun tämä hoito ei tuota tulosta, luomuillaan kesä ja kokeillaan ainakin kaksi inssiä ennen seuraavaa rankaa hoitoa. En tiedä haluanko edes koskaan rankkaa hoitoa uudestaan, oli nimittäin niin rankkaa henkisestikin, ja jos tulos on aina samanlainen kuin nyt, niin onko siinä edes mieltä? Ja sehän voi olla myöskin niin, että meillä olis voinu luomustikin onnistua nyt talvella kun miehen arvot on jo normaalin rajoissa, mutta monitumaisuutta on esiintynyt luomustikin. Eihän sitä tiedä! Tai sitten luomusti tai inssillä voi onnistua oikein hyvin.

Nyt täytyy vaan toivoa että tämä tyyppi pysyy matkassa mukana, ja sitten ruveta suunnittelemaan jatkoa jos ei pysy. Elämä on kyllä epäoikeudenmukaista, ei voi muuta sanoa.

Hyvää viikonloppua teille kuitenkin, kyllä tämä tästä...

Vierailija
10/67 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalta kuulosti tuo kato jakautumis-vaiheessa. Mutta just noissa hoidoissa usein saadaankin selville sellaisia juttuja, jotka eivät muuten selviä ikinä. Ajattele, jos luomukierroissakin noin monessa hedelmöittyminen tapahtuisi, mutta sitten jakaantuminen ei onnistukaan, niin eihän siitä mitään tule. Vuosia menee ennenkuin kaikki palikat osuvat kohdilleen. Eiköhän siis noista hoidoista apua ole, kun kuitenkin saadaan alkio varmuudella sisään.

Ja hyvä, että pakkaseen jäi kuitenkin 2. Ei tarvitse aloittaa ihan suoraan alusta. Kesä on varmasti hyvä luomuillakin, eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka elimistö olisi vastaanottavaisempi näiden hoitojen jälkeen - sellaistakin kun olen paljon lukenut.

Ymmärrän kyllä harmituksesi, mutta varmaan parin päivän päästä alkaa jo tuntumaan paremmalta. Kovasti tsemppiä ja voimia, peukut ovat pystyssä, että nyt matkaan päässyt kaveri tarrasisi pysyvästi kiinni :)

Vierailija
11/67 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Possukka: enpä kauheesti osaa tuohon monitumaisuuteen mitään sanoa, vaikka täällä palstalla pyörin, nuo asiat ovat hiukan outoja. Mutta hienoa, että saitte kuitenkin alkionsiirron. Mua pelottaa sellainen, että jos siirrettävää ei vaikka tulekaan.. Siinä olis kova paikka. Mutta toivotaan, että tämä hoito jää viimeiseksi eli tulosta syntyy. Ja pääsettehän vielä kuitenkin Passiin, jos nyt ei tule tulosta.

Mulle inseminaatiot oli jo aika rankkoja henkisesti, ei fyysisesti. Kuukautisten alkaessa olin todella pettynyt. No kummasti siitä on selvitty ja suunta taas tulevia hoitoja päin.

Toivon tosiaan Possukka, että plussa napsahtaa : )

Vierailija
12/67 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset lohdutuksista. Nyt alkaa olemaan jo vähän parempi olo, eilen olin tosi maassa. Miesparka joutunut koko ajan keksimään jotain piristääkseen mua, vaikka itselläkin varmasti on yhtä paha olo.

Nyt itse asiassa eniten harmittaa että miksi lääkäri ei suostunut siirtämään kahta alkiota vaikka yksikään alkioista ei ollut hyvälaatuinen? Olin niin järkyttynyt ja sekaisin siinä tilanteessa kun kuulin asiasta ja kun piti heti ruveta siirtoon, etten tarpeeksi osannut perustella että kaksi pitää siirtää. Yritin kyllä, mutta lääkärin mukaan ei siirretä kuin yksi kun on ensimmäinen hoito menossa. Hitto, voi olla että on viimeinen, olis pitänyt vaan pysyä kovana ja vaatia kahden siirtoa, kun on hyvinkin mahdollista ettei kumpikaan pakkasessa oleva selviä sulatuksesta.

Mutta sille nyt ei voi enää mitään, nyt täytyy vaan jotenkin saada tämä viikko kulumaan. Ajateltiin että testaan ensi sunnuntaina, kun sitten on pp10 ja menkat ilmeisesti yleensä alkaa pp9 tienoilla. Siis testaan jos ei ole alkanut. Sitten on pregnylistäkin jo kaksi viikkoa joten sekään ei häiritse testitulosta. Ja eiköhän raskaus jo silloin näy testissä jos on näkyäkseen, voi sitten mieluummin surra sunnuntaina (tai iloita) kuin keskellä viikkoa.

En halua teitä pelotella, mutta itse koin tämän hoidon niin rankkana, että menee varmasti pitkään että haluan tehdä tämän uudestaan, jos haluan koskaan. Henkisesti on ollut tosi rankkaa, mutta myös fyysisesti. Ja kun emme tiedä toistuuko tämä sama monitumaisuus seuraavassa hoidossa, niin pelottaisi ihan kauheasti että saadaanko yhtään alkiota siirtoon, se olisi NIIN kauheeta jos ei saataisi ja turhaan olisi pumpannut itsensä täyteen hormoneja kuukauden ajan ja voinut huonosti. Mies on ollut niin ihana kuin voi vaan olla, on koko ajan huomioinut ja palvellut ja sanoi, että hän haluaa että hoitoja jatketaan koska haluaa vauvan kanssani, mutta jos en halua enää jatkaa hoitoja niin sitten hän on täysin valmis adoptoimaan ja rakastaisi sitä lasta ihan yhtä paljon. Mulle on adoptointi vielä täysin vieras ajatus, mutta ihanaa tietää että mies on siihen ihan valmis.

Nyt ulkoilemaan jos piristyisi, mukavaa sunnuntaita!

Vierailija
13/67 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Possukka! Ei kannata vielä heittää kirvestä kaikkeen, kun kaikki on mahdollista. Eihän noita rankkoja hoitoja tehtäisi, jos niillä ei koskaan onnistuttaisi. Voihan se olla, että tuo kyytiläinen pysyy matkassa 9kk! Toivotaan niin.

Kiva, että miehesi on noin ymmärtäväinen. Meillä on taas niinpäin, että olen maininnut miehelleni adoptiosta, jos ei saada omaa lasta, mutta mies on ainakin vielä sitä mieltä, että ollaan sitten kahdestaan, jos muilla keinoilla ei saada. Ikää tosiaan tulee koko ajan lisää, että se hirvittää kyllä. Mutta ei sille mitään mahda.

Saa nähdä, miten meille sen ivf:n kanssa oikein käy. Kerron heti, kun päästään edes hoitoon asti.

Vierailija
14/67 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin hieman ennakkoon töihin purkamaan sumaa, joka saikun aikana on kertynyt. Hieman helpompi lasku hommiin siis huomenna :)

Possukka, hyvä, että mieli on jo parempi. Äläkä nyt vaivu epätoivoon. Voihan hyvinkin olla, että mitään passeja ei tarvita vaan että tämä hoito onnistuu. Ja jos ei onnistu, niin ihan hyvinhän ne alkiot voivat selvitä sulatuksesta, kuin olla selviämättäkin. Älä siis maalaa vielä piruja seinille :) Ja tosiaan, luinkin jostain ketjusta (oliko se teidän vko10 ketju?), että yhdessä hoidossa oli monitumaisuutta, toisessa ei. Eihän se siis tarkoita sitä, että niin olisi aina..

Mitä tarkoitat tuolla, että vuoto alkaa yleensä pp9? Siis sullako normaali-kierroissa? Sittenhän sulla olisi aika lyhyt luteaalivaihe.. Vai tarkoitatko nyt tätä hoito-kiertoa? Voihan se olla, että sulla luget pitää vuodon kuitenkin pois pitempään, mutta testaa ihmeessä silloin kuin olet ajatellutkin - eihän se Pregnyl enää silloin näy. Mulla on kovasti peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin :) Ja Johannalle tietysti myös peukutusta, että pääsette aloittamaan hoidot pian.

Omassa navassa ei mitään uutta. Menkat pian lusittu, samoin lapan jälkivuoto alkaa olemaan lopuissa. Otin omatoimisesti insseistä jääneet clomit käyttöön tähän kiertoon, että saataisiin ainakin se rakkula kasvamaan (vaikka on se mulla kasvanut muutenkin..). Nyt kun pitää kuitenkin yrittää luomuilla, vaikka eihän se mitään takaakaan. Mieli on kuitenkin hyvä, varmaan tuo ulkona jo ties monennettako päivää peräkkäin loistava aurinko vaikuttaa myös :)

Vierailija
15/67 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kiitokset tsemppaamisesta!=) Oon yleensä tosi optimistinen kaikessa, mutta tässä asiassa jotenkin lasi on koko ajan puoliksi tyhjä. Eihän sitä tosiaan tiedä miten käy, voihan tämä ekakin hoito onnistua. Viuhti, muakin kauhistuttaa millanen pino töitä on huomenna odottamassa kun palaan töihin, inhoon muutenkin palata töihin saikun tai loman jälkeen kun on vähän aikaa ihan pihalla. Oliks sulla siis lapa-saikkua vielä viime viikko?

Luin muita pinoja ja näyttäis tosiaan olevan yleistä niin, että menkat alkaa n. pp 9 jos on alkaakseen. Ja se tuntuu ihan loogiselta, nimittäin jos mentäis normaalissa kierrossa, mulla pitäis menkat alkaa ens lauantaina, mikä on juuri se pp 9. Tuo hoito ei siis siirrä menkkoja, vaikka punktio ja siirto tehdäänkin melkein viikko oviksen jälkeen. Luget voi siirtää, mutta ilmeisesti ei kovin onnistuneesti yleensä vaan menkat alkaa niistä huolimatta, ainakin tuhruttamalla. Muissa pinoissa näyttäis olevan niin, että kyllä aika pitkälle kaikilla negaa saaneilla menkat on alkanu ennen piinisajan päättymistä, lugeista huolimatta.

Eli tuo piina-aika ei olekaan ONNEKSI se 14 päivää, kyllä sen varmaan jo ennen sitä tietää onko raskaana vai ei.

Tänään tai huomenna pitäisi olla kiinnittyminen, eli pp 3-4. Sitten alkaakin jännääminen ja oireiden kyttäily, mikä ei todellakaan kannata, kun oireet on varmasti ihan sekaisin hormonien takia..=)

Mieli on jo parempi, aurinko paistaa ja kesä on tulossa. Päätin että mikäli negaa tulee, niin teen kaikki paheet mitä ei saisi tehdä jos olisin raskaana. Poltan askillisen tupakkaa (lopetin kun yritys alkoi, mies ei ole koskaan polttanutkaan) minkä jälkeen lopetan polttamisen taas, vedän siideriä ja varataan joku lomamatka (minkä tietty voisi raskaanakin tehdä, mutta ei tehtäisi). Heh, kaikkea sitä suunnittelee että suru ei olisi liian suuri. Mutta jos raskaus alkaa, niin jätän tuon kaiken mielellään tekemättä.

Kivaa viikonlopun loppua, nauttikaahan auringosta!

Vierailija
16/67 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös Viuhtille, varmasti ihan eri mielellä " yritätte" , nyt kun endo on hoidettu. Toivottavasti teidän ei tarvitse lähteä ivf-hoitoon. Mä en odota luomusti mitään, koska aikaa on kulunut näinkin kauan.

Auringonpaiste kyllä piristää kummasti mieltä, tänään käytiin taas katsomassa yhtä vauvaa eikä tullut yhtään surkea olo. Olen jopa oppinut nauttimaan tästä vapaudesta, mutta ehkä tämä on jotain " itsesuojelua" ja tiedän kyllä varmasti olevani surullinen, jos hoidot menee pieleen. Mutta olo on nyt hyvä! Mietin näitä vauva-juttuja aiemmin enempi pakonomaisesti. Mutta saa nähdä, onko nyt joku ohimenevä vaihe.

Possukalle kysymys: mitä muuten kerroit töissä sairasloman syyksi? Mä en haluisi kertoa totuutta sitten joskus. Niin ja kun sanoit hikoilleesi sumuista niin ei kai se hiki kuitenkaan ihan ulospäin näy?

Vierailija
17/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona! Väsyttää vaan niin kauheesti että pitää kaatua sänkyyn päiväunille.

Johanna, sanoin töihin vaan että olen kipeä. Joko saavat selville palkkiksessa lääkärintodistuksesta tai eivät (siinä ei lue edes koodia, vain lääkärin nimi minkä perusteella tietty googlettamalla löytyy klinikka) mutta en halunnut ilmoittaa oikeaa syytä. Paras olisi ollut jos saikku olisi osunut keskiviikosta sunnuntaihin niin ei olisi tarvinnut edes lääkärintodistusta, mutta eipä sille mitään mahda mihin osuu.

Viime yönä oli alavatsa ihan kamalan kipeä, heräsin siihen että ihan kuin joku olisi puukkoa kiertänyt häpyluun kohdalla. Ja nyt on tosi pahoja menkkakivun tyylisiä kipuja. Tämä odotus on ihan kauheeta, miten mä kestän sunnuntaihin saakka??? =)

Vierailija
18/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa varmaankin, etten ole vielä hirveästi perehtynyt ivf-hoitoon, kun en tajunnut että se pp9 on yleinen vuodon alkamis ajankohta. Olen koittanut pitää silmäni erossa kaikista noista rankemmista hoidoista, lähinnä ihan vain siksi, että katselen niitä sitten kun (jos?) sen aika on.. Possukalle peukut ovat kuitenkin pystyssä. Ja loppujen lopuksi nämä päivät menevät nopeasti - eikä niitä vaihtoehtojakaan ole, joten se on vain piinattava. Kaikkein parasta varmaan olisi, kun saisi kehitettyä itselleen sen verran rankasti kaikkea ohjelmaa, ettei jäisi ns. tyhjiä hetkiä, ainakaan niin paljon ;)

Töihin paluu ei ollut niin kauhea kuin mitä ounastelin. Ehkä se eilinen mailin ja papereiden perkaaminen rauhassa auttoi asiaa :) Mun lapa-saikku olisi loppunut siis niin, että keskiviikkona olisi pitänyt mennä jo töihin, mutta koska olen koko alkuvuoden tehnyt vain töitä ja töitä, niin " päätin" vähän jatkaa saikkua ja lepäsin kunnolla. Nyt on sitten henkisetkin varannot taas ihan toiset. Lapasta sanoin vaan, että menen vatsatähystykseen. Ei se kenellekään kuulu, missä olin tai miksi. Eikä siellä nyt varmaan ketään hirveästi kiinnostakaan.

Johanna, onhan meilläkin yritystä takana pian 2 vuotta. Tosin ekoina yrityskiertoina kierto oli pillereiden jälkeen hakusessa eikä ovulaatiotakaan varmaan ollut. Että pitäisikö laskea sellainen 1,5 vuotta. En usko, että endo olisi ollut heti alusta asti ns. hidastava tekijä, sillä endohan ei juurikaan pillereiden aikana kasva. Mutta kun silloin ei osunut, niin ei osunut. Nyt siis voisi, mutta ainahan on mahdollista, että meidän solut esim. hylkivät toisiaan tms. joka ei selviä kuin ivf-hoidossa. Siksi en pistä tähän luomuiluun mitään elämää suurempia tunteita - jos osuu, niin olishan se " kiva" , mutta jos ei, niin olen varautunut siihenkin.

Vierailija
19/67 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Mua ihan jännittää Possukan puolesta, pidän kovasti peukkuja!! Ymmärrän, että piinailu on kamalaa. Mulla alkoi taas tiputtelu, joten menkat lähestyy.. joten " pääsee" soittamaan naikkarille lähiaikoina. En oo kyllä näitä hoitoja ehtinyt nyt miettiä, kun toi autokoulu (jos muistatte, että aloitin sen) vie ajatuksia. Mikä on kyllä hyvä juttu, ettei mieti vaan tulevia hoitoja.

Miehen kanssa menee nyt tosi hyvin, ollaan lähennytty tosi paljon. Ja päästään kummiksi yhdelle pikkuiselle.

Viuhti: voihan sitä meillä tosiaan olla syynä, että solut hylkii toisiaan tai sitten esim. on huonot munasolut. Tai mulla on se endo, syitä voi olla vaikka mitä. No kaipa kaikki aikanaan selviää, toivottavasti!

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
20/67 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan pinoamme ylöspäin, käväisin lukemassa Possukan kuulumisia tuolta ivf-ketjusta, oon niin hengessä mukana. Kyllä se roskisviivakin voi jotain tarkoittaa, mulle ei ole tullut ikinä mitään roskisviivaa, vaikka miten olen tiiraillut.. heh kuullostaa hullulta.

Jos jotain positiivista omasta tilanteesta niin mulla alkoi menkat tänään ja tiputtelua oli vaan 3 päivää. Yleensä mulla on siis 7-10 päivää tiputtelua. Olen tässä kierrossa syönyt Vitamar-kalaöljykapseleita, voisko niillä olla vaikutusta. No täytyy jatkaa syömistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä