Possukka ja Viuhti
Iltaa naiset!
Joko sulla alkoi ne sumuttelut? Miltä tuntuu, onko mitään oireita? Mun mies lähti baariin tänään ja mä olin tänään vanhempia ja sukulaisia tapaamassa. Leikin veljen koiranpennun kanssa : )
Mulle ei kuulu mitään uutta, yhet menkat ehtii olla välissä ennen maaliskuun menkkoja, joista voi soittaa sitten naikkarille. Oliko muuten Possukka vaikea päästä läpi, kun soittoaika on vaan yksi tunti päivässä?
Kirjoitelkaa kuulumisia!
Kommentit (67)
Piti tulla kommentoimaan teidän kirjoituksia kun nyt on enemmän aikaa kuin aikaisemmin, mutta johan kerkesin unohtaa kaiken mitä äsken luin=) Nää hormonit pistää kyllä oikeesti muistin ihan sekasin, töissäkin oon ihan ameebatasolla, tuntuu ettei mikään mene jakeluun mitä mulle sanotaan.
Noh, asiaan. Johanna, pidän ihan kauheesti peukkuja että pääsette aloittamaan hoidot näistä menkoista!!!! Heti maanantaina sitten soitto naikkarille, ja ovathan he kuitenkin merkanneet sinne että soitit jo viime menkoista, luulisi että se jotenkin vaikuttaa kun soitat jo toista kertaa. Sitten sulla olis punktioviikko varmaan joskus vapun tienoilla näin pikaisesti arvioituna.
Mä oon ollut tosi itkuinen alkonsiirron jälkeen, eli vähän yli viikon. Huomaa että hormonit heittelee, vaikka itken kyllä muutenkin tosi helposti. Mutta nyt paljon helpommin kuin yleensä, mies on ollut ihana ja lohduttanut, ilman hänen tukeaan olisin ihan raunio. Se oli niin kova paukku kun alkiot oli niin huonoja, meni ihan totaalisesti toivo hoidon onnistumiseen heti alussa. Ja pahinta tietysti, ettei ole mitään takuuta ettei ensi hoidossa kävisi ihan samalla tavalla. Olisi kauhea pelko seuraavassa hoidossa jos sellainen tulee, että ovatko alkiot taas huonoja.
Tämä hoitoprosessi on lähentänyt meitä kyllä ihan kauheesti, ollaan aina oltu tosi läheisiä miehen kanssa ja puhuttu ihan kaikesta, mutta nyt entistä enemmän, meillä on oma suuri projekti, elämän tärkein asia, ollut meneillään pitkän aikaa ja todella rankka hoito, ja kun siitä ei ole voinut puhua kellekään muulle niin ollaan tosi paljon tuettu toisiamme ja puhuttu kaikesta. En yhtään ihmettele sitäkään, että joillakin menee sukset totaalisesti ristiin hoidon aikana, mutta onneksi meillä meni näin. Mies jaksaa valaa meikäläiseen toivoa kun välillä tuntuu ettei meille lasta koskaan tule.
Nyt heittelee mieliala koko ajan, välillä oon ihan pohjamudissa että tää hoito meni penkin alle kun on menkkakipuja ja rinnat ihan normaalit yms. mutta tuo " viivanpaikka" vähän toi pientä toivoa lisää. Se tuli siis ihan sallitun ajan puitteissa, eli ei ollut ns. roskishaamu, mutta olin jo katsonut ettei siinä mitään viivaa ole kun siinä sitten yhtäkkiä olikin onneton pikku " varjo" . Mutta testi oli acon 10, joten siinä mielessä vähän toivo poissa että luulisi että niin herkällä testillä olisi näkynyt vahvempi viiva... En kyllä ikinä aikasemmin ole saanut edes tuota viivanpaikkaa testiin, joten siinä mielessä ihan mukava oli nähdä se=)
Turha pohtia sitä enää, testaan huomenna apteekin testillä illalla.
Mukavaa viikonloppua molemmille!
-Possukka (+pikku-possu?) pp9
Mäkin kävin lukemassa sun kuulumiset ivf-ketjusta. Pidän kovasti peukkuja, että viiva sieltä vahvistuisi. Onhan tuo pp9 vielä kovin aikaista (tai viiva taisi tulla jo aikaisemmin?) joten hyvin se sieltä ehtii vielä tulemaan kunnon viivaksi ;)
Johannalle peukkuja tosiaan hoitojen alkamiseen. Toivottavasti toi tiputtelu vähenisi nyt ihan kertarysäyksellä ja pääsisit siitä eroon.
Itselle ei kuulu mitään uutta ja erikoista. Töitä olen paiskinut, käynyt vähän viihteellä ja veljen luona lapsia tapaamassa. Hoitoja ei ole alkamassa eikä raskauttakaan enää oikeastaan toivo. Jotenkin tuntuu, että elämässä on tällä hetkellä hieman liikaa turbulenssia..
Hei naiset!
Toivotaan joo, että Possukan viiva vahvistuu. Mulle ei oo koskaan tullut minkäänäköistä haamuakaan, joten lupaavalta näyttää. Onko sulla Viuhti koskaan näkynyt haamua? Soitin tänään naikkarille ja ilmoittavat ensi viikolla pääsenkö tässäkään kierrossa hoitoon. Kuulemma ne joilla on jotain sairautta, ovat etusijalla, mutta toisaalta mä olen ollut jonossa jo niin kauan, että pitäisi päästä.. Ens viikolla vasta selviää.
Mulla on kans niin paljon härdelliä myös muun elämän puolella, että huh huh.. Ei näitä asioita nyt mieti koko aikaa.
mulla on näkynyt yksi haamujen haamu tokassa inssissä eli n. vuosi sitten (toukokuussa). Se taisi tulla pp14 ja vuotokin viivästyi yli 5 vrk. Oli mulla kyllä lugetkin käytössä (vuodon viivästyminen), mutta olihan se silti outoa. No, lopputulos on kuitenkin sama eli ei minkäänlaista lopputulosta. Muuten ei ole kyllä tullut minkäänlaisia viivoja - tosin mä testaankin ihan ääri harvoin, kun en pidä negoista ja kierrot ovat olleet säännöllisiä tai ainakin oireet (menkat tulossa) hyvin tiedossa. Olisinkohan testannut elämäni aikana 3 tai 4 kertaa.. Mutta.. kyllä se Possukan haamu hyvältä kuulostaa ja noin aikaisessa vaiheessa. Peukut ja varpaat ovat plussan puolesta vahvasti pystyssä!
Johanna, hieman harmittaa sun puolesta toi nkl:n toiminta. Ensin pitää olla jotain " vikaa" , että pääsee suoraan hoitoihin ja sitten vielä teidänkin yritysajalla ja yksityisen puolen insseillä olisi muka epävarmaa, kun ei ole mitään " sairautta" takana. Hoh hoijaa, yhtä paha ja raastava tilanne se selittämättömyyskin on. Peukut ovat siis sinnekin suuntaan pystyssä, että pääsette nyt tästä kierrosta hoitoon, niin kuin kuuluukin.
Toivotaan Johanna että pääsette aloittamaan hoidot tästä kierrosta!
Tulen nyt tännekin kertomaan kuulumiset... eli tosiaan viikonloppuna tein Early Detection testillä kaksi testiä, molemmat todella himmeitä
haamuja. Nyt sitten eilen eli pp12 tein illalla taas samanlaisen testin, johon tuli heti kaksi viivaa, toinen himmeämpi mutta erittäin helposti erotettava. Eli sen perusteella raskaana ollaan! Mutta en yhtään uskalla mitään vielä toivoa, koska tuhru alkoi eilen ja on tänään vielä jatkunut. Ja menkkakivut päällä. Hcg on siis koko ajan lisääntynyt, mutta pelkään että kesken menee kun tuhrua tulee näinkin paljon. Ihan kamalaa!!! Mutta antoi se eilinen testi toivoa, on se tytöt kuulkaa niin ihmeellistä nähdä kaksi viivaa testissä ettei oikeen todeksi usko! Jotain on ainakin tapahtunut, ja jotenkin luulisi ettei kyseessä ole vain pelkkä kiinnittymisen yritys, koska hcg on selkeästi noussut koko ajan.
Huomenna aamulla menen veritestiin mutta tuloksen saan tietää vasta perjantaina. Siihen asti päätettiin miehen kanssa ettei toivota mitään, koska se on niin kamalaa sitten rysähtää alas korkeuksista jos tuomio on että hcg on liian alhainen. Mutta kyllä se hymy oli miehen kasvoilla illalla kun kahta viivaa mietiskeli, väkisinkin sitä ajatukset harhailee...=)
Tuun sitten pe kertomaan tuloksen. Kivaa keskiviikkoa molemmille! Ja anteeksi omanapaisuus, on niin sekasin tästä kaikesta ettei muuhun pysty keskittymään, pikkasen vaikeeta olla töissä.....
-Possu pp13
suuren suuret onnittelut plussasta. Kyllähän sä raskaana olet. Toivottavasti tiputtelu olisi vain normaalia alkuraskauden tiputtelua eikä mitään ikävää. Peukut ovat pystyssä. Helpostihan se raskaus sitten lähti käyntiin, hienoa!
Johannakin pääsee kohta hoitojen pariin ja mahdollisuudet raskautua ovat sitten suuret. Itsellä ei taida koskaan mitään tapahtua, tuntuu niin epätodelliselta ja kaukaiselta, että voisi joskus plussatestiä tuijotella. Tällä hetkellä asia on ihan ok, mutta myöhemmin voi kyllä tulla suru puseroon, jos mitään ei tapahdu.
Tulehan Possukka laittaamaan raporttia, että miten tilanne etenee ja tietysti myös veritestin tuloksesta :)
Hei Possukka!
Mahtavia uutisia, oon tosi iloinen sun puolestasi. Tuo tuhruttelu voi tosiaan olla ihan vaaratonta eikös se ole aika yleistäkin alkuraskaudessa. On varmasti hienoa nähdä kaksi viivaa testissä, itelle en oikein usko sen olevan mahdollista.
Mulle soitettiin eilen naikkarilta uudestaan ja kysyttiin voinko mennä väestöliittoon. Tottakai voin, mutta eivät kuitenkaan osanneet luvata, pääsenkö heti seuraavasta kierrosta. Ottavat väestöliitosta sitten yhteyttä. Että odotellaan taas.. Mut ei se mitään.
Odotan Possukan kuulumisia perjantaina!
Tosi hyvä että pääset väestöliittoon. Naikkarilla varmasti hoitavat ihan yhtä hyvin, mutta VL:llä on ihan selkeästi yksityisen lääkäriaseman meininki, potilaalle on enemmän aikaa yms. Toivotaan että ehditte vielä aloittamaan hoidot ennen seuraavia menkkoja! Väestöliitolla asiat sujuvat nopsaan kunhan ensin lääkäri katsoo paperinne ja teille soitetaan.
Kävin aamulla verikokeessa VL:ssä, tuloksen saan tietää huomenna iltapäivällä. Jännittää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hienoa Johanna, jos pääsette VL:n asiakkaiksi. Itsellä nkl:stä siis aika huonot kokemukset, mutta vaikka niitä ei olisi, uskoisin silti VL:n olevan " mukavampi" hoitopaikka. Soittoajat, lääkärien tavoitettavuus jne ovat varmasti parempi kuin julkisella puolella ja ehkä joustoa asiakasta kohtaan löytyy muutenkin enemmän. Peukut ovat pystyssä, että pääsisitte aloittamaan jo heti, mutta toisaalta.. jos se nyt yhdellä kierrolla venyy, niin eihän se maata kaada.
Possukan veritestin tuloksia odotan jännityksellä. Hassua, ettei VL, joka on kuitenkin hoitoihin erikoistunut tee hcg-tutkimuksia joka päivä. No, kai sitä yhden päivän seisoo vaikka päällään. Olen tosi iloinen, että teillä onnistui raskaus noinkin " helpolla" . Vielä kun joskus pääsisi itse samaan tilanteeseen. Toisaalta, olisi ehkä helpompaa, jos pääsisi edes aloittamaan hoidot (jota ei ole edes näköpiirissä vielä).
Eilen siis sain hcg tuloksen joka oli 104. Oli kuulemma ihan hyvä kun se oli otettu pp14, vahvasti raskaana olin. Tuhrua tuli koko viime viikon ja sanoin siitä sairaanhoitajalle, joka käski seuraamaan tilannetta ja soittamaan maanantaina uudestaan että onko lisääntynyt vuoto vai loppunut. Nyt kun heräsin ja kävin vessassa niin lisääntynyt oli, ihan punaista tuli ja aika paljon. Keskenmeno tulossa ihan varmasti. Nyt sitten vaan odottelen koska se tulee, onneks sentään on viikonloppu. Kävin tuolla sängyssä itkemässä miehen vieressä mutta eihän nukkumisesta enää mitään tullut...
Tämä on niin epäreilua. Ensin saan ne kaksi viivaa joita olen niin pitkään odottanut, ja sitten se onni otetaan heti pois. Voin kuvitella kuinka paniikissa olen seuraavassa hoidossa jos siitä joskus vielä plussa tulee, pelkään ihan kauheasti meneekö sekin kesken.
Hienosti tämä alkio reppana taisteli, se oli ns. huono alkio, mutta kuitenkin tarttui kiinni.. vaikka ei sitten kauaa pysynytkään. Kaksi huonoa pakkasessa jäljellä jotka sitten molemmat siirretään seuraavaksi jos selviävät sulatuksesta.
Elämä tuntuu taas niin epäoikeudenmukaiselta että rupeen vaan entistä enemmän vihaamaan narkkarinaisia ja juoppoja ketkä synnyttävät lapsia maailmaan eivätkä niistä huolehdi. Miten he saavat pidettyä alkion sisällään jos minäkään en saa, vaikka kaiken tein " oikein" .
Ehkä olemme sitten Johanna samaan aikaan VL:llä hoidoissa, kun meillä tämä hoitotaival jatkuu vielä ties kuinka pitkään.
T.Possukka rv 4+4 (pakko laittaa noin kun vielä saa laittaa, näyttää se niin hienolta...)
Possukalle lohtuhali, eikai se keskenmeno vielä varmaa ole. Olen lukenut, että monilla tulee alussa verta samaan aikaan, kuin olis kuukautiset normaalisti. Paljonko sulla on menkat myöhässä vai onko vielä ollenkaan?
Tuntuu kyllä varmasti tosi kurjalta, voin vain kuvitella. Tämä nyt ei varmaan lohduta, mutta yhdellä mun tutulla oli raskauden alussa voimakastakin verenvuotoa, mutta ei silti ollut keskenmeno. Kun noista ei ikinä tiedä. Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä hyväksi!
Viuhti: Kiitos onnitteluista, vaikka eihän tässä vielä tiedä päästäänkö edes ennen kesää hoitoihin. Mutta oon tyytyväinen, jos päästään VL:lle. Vähän toivoinkin sitä jo. Eihän sitä nyt tiedä, jos teillä onnistuukin luomusti.
Possukalle voimia ja toivotaan, että vuoto ei merkitse mitään. Aloitetaanko uusi ketju, kun tämä alkaa olla jo aika pitkä?
Railakkaan viikonlopun jälkeen tulin töihin purkamaan kamoja (muutto takana perjantaina). Huh :)
Possukka, sydän syrjällään täällä toivon, että vuoto olisi vaaratonta. Toivottavasti saat huomenna VL:ltä lisätietoja ja kaikki on kuitenkin hyvin. Ymmärrän kyllä hyvin, että surettaa ja huolettaa, mutta toivotaan, että homma olisi " vaaraton" . Tällä hetkellä on varmaan vaikea nähdä mitään positiivista, mutta koska raskaus on kerran alkanut (ja miksei se siis voisi nytkin jatkua, sen puolesta peukutan), niin ehkä passista on hyvät mahdollisuudet. Ei peli ole vielä menetetty, Possukka. Koita jaksaa ja olen hengessä mukana.
Johanna, ilmoittelehan sitten kuinka kävi VL:n suhteen eli joko pääsette hoitoihin. Mun oma elämä on alkanut kulkea sellaisia ratoja, että perheenlisäys ei olisi tässä tilanteessa mitenkään kovin hyvä juttu. Tai no, kyllä siitä selvittäisiin, mutta nyt mielessä ovat ihan muut jutut.. Katsellaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ja hyvää sunnuntaita!
Oon täällä siivonnut raivolla, en tiedä johtuuko sumuista vai jostain ihan muusta, harvoin nimittäin tulee tällästä siivoushimoa =)
Sumut alkoi siis torstaina ja kyllä sen huomaa että jotain outoa on tekeillä omassa kehossa, alavatsaa vähän pingottaa ja eilen rupesin yhtäkkiä itkemään kun mies sanoi jotain mihin ei todellakaan silleen olis pitäny reagoida=) Mutta mies ottaa tän kaiken tosi ihanasti, se sano että heti jos se vähänkin tekee jotain mun mielestä ärsyttävää niin mun pitää vaan sanoa ja se lopettaa samantien.
Sullakin Johanna tämä on kohta edessä, aika menee niin nopeesti!
Ei ollut vaikea päästä läpi NKL:lle, soitin heti yhdeltä kun soittoaika alkoi ja pääsin läpi ihan heti.
Kannattaa muuten ehkä jo soittaa helmikuun menkoista varmuuden vuoksi, ette varmaan pääse mutta meilläkin siis kävi niin että soitin kuukautta liian aikaisin ja seuraavalla viikolla tuli soitto että halutaanko VL:lle siirtyä!
Hei, oli " kiva" kuulla kokemuksestasi. Voi kun mullekin iskis siivousinto, en ole pitkään aikaan jaksanut kunnolla siivota. Kerropa jatkossa vaiheistasi, vai kirjoitatko johonkin toiseen ketjuun, kun on noita ivf-ketjuja? Hyvä, että pääsit puhelimella helposti läpi, mulla on hankalaa soittaa töistä. Tai ei sinänsä, mutta pitää mennä ulos puhumaan, ettei työkaverit kuule.
Eihän nuo sumut näy mitenkään ulospäin? Mietin jos tulee niitä hikoilukohtauksia ym. joista olen lukenut.
Nostan pinoa ylöspäin.. josko kertoisit vielä niistä sumuista.
En ollut huomannut tätä pinoa ollenkaan. Laitoin omat kuulumiset siihen vanhaan pinoon. Oli mukava " kuulla" teistäkin. Possukalla se homma sitten etenee jo vinhaa vauhtia :) Kohta voi olla jo plussa tikussa.
Oikein Hyvää Ystävänpäivää näin virtuaalisesti tuki-ystäville ;)
Hyvää ystävänpäivää myös sinulle ja muillekin!
Hoidot on siinä vaiheessa, että odotellaan niitä maaliskuun menkkoja, tosin aion sitä ennen kysyä noista verikokeen tuloksista. Jos vaikka löytyykin jotain, mikä on lapsettomuuden syy. Multa otettiin jotain sellaisia kokeita, joita ei otettu Fertinovalla ollenkaan. Tuo tiputtelu on mulla vaan lisääntynyt ja naikkarin lääkäri siis otti sen tosissaan. Mutta verikokeiden jälkeen olen viisaampi. Endoa ei hänkään epäillyt yhtään ultrassa.
Autokoulu sujui eiliseen asti ihan hyvin, mutta eilen tuli töppäiltyä oikein kunnolla ajossa. Masennuin ihan, mutta mies sanoi, että takapakkeja tulee kaikillle. Olin kyllä tosi väsynyt. Onneksi opettajalla on pitkä pinna : )
Sullahan onkin Viuhti se lapa ihan pian, kerro heti kokemuksestasi. Siitähän taitaa tulla aika paljon sairaslomaakin.
kuten olen aikaisemminkin sanonut, endo ei näy ultrassa. Mullakaan ei ole ultran mukaan mitään, mutta ammattilaisen sisätutkimuksella kyllä löytyi epäilypesäke (jota ei ollut vielä edes marraskuun lopussa). Saikkua tulee n. 3-5 vrk eli ei kauhean paljon. Nopea homma, tähystyksessä :)
Nyt on taas hoppu, mutta palaan paremmalla ajalla.
Kiitokset kun olette hengessä mukana! En viitsinyt tänne tulla kertomaan tuosta roskishaamusta, kun en oikeen usko että se tarkottaa mitään. Mutta kiva kun luit Johanna meidän viikkopinosta! =) Ihanaa kun täältä saa tukea ja kannustusta.
Tuun huomenna sit kertomaan vahvistuiko viiva vai menikö mönkään tämä hoito.. kivaa lauantaita!