Vaikeassa tilanteessa - mietin oikeasti elämäni päättämistä

Vierailija

Painostusta suunnasta ja toisesta, tarvitsisin hermolomaa mutta se ei ole mahdollista, vaan elämä on hirveen hektistä menoa ja lepo on minimissä. Oon tosi ahdistunut, voisin lopettaa nykyisen menon mutta painostuksen takia en voi, tekisi mieli lopettaa koko oleminen etten ole ihan pettymys. Itkettää.

Kommentit (6)

Vierailija

Pakko ei ole kuin kuolla, mutta sitä ei kannata ennenaikaistaa. Hae hermolomaa ja muuta elämääsi. Et tule katumaan. Kaikkea hyvää sinulle. :)

Vierailija

Kuka sua painostaa? :(

Hektisyys ei kestä ikuisesti mutta tottakai kun sulla on voimat vähissä, ei siltä tunnu.

Opiskeletko? Voisitko käydä koulun terveydenhuollossa juttelemassa raskaasta elämäntilanteesta? Osaavat neuvoa eteenpäin avun pariin.

Katniss

On aika pysäyttää pyörä, enkä nyt tarkoita elämän päättämistä.

Tarvitset lepoa! Se on elämässäsi nyt ykkössijalla. Stressaantuneena ihmisen kyky nähdä eri vaihtoehtoja kapeutuu, itse asiassa niitä ei välttämättä edes näe. 

Eli ensisijaisesti tilanteesi tulee rauhoittaa - mikä aiheuttaa stressin? Voiko sitä edes lyhytaikaisesti lievittää? Oletko nukkunut tarpeeksi? Syönyt hyvin? 

Tarvitset toisen ihmisen näkemyksen elämäntilanteestasi. Työterveyshuolto? Mielenterveystoimisto? 

Vierailija

Syön säännöllisesti ja terveellisestikkin, mutta vastoinkäymiset ovat vaan uuvuttaneet niin, etten nää enää vaihtoehtoja. Lomaa en voi ottaa enkä opiskele.

AP

Vierailija

Jos päivien päättäminen tuntuu houkuttelevalta, niin missä mielessä? Vapauttava tunne? Tiedätkö, voit kokeilla sitä samaa  sanoutumalla irti ihan kaikista niistä paineista mitä koet. Jos tuntuu siltä että liikaa painostusta ja menoa, niin lopeta se. Jos kyse esim. koulusta/työstä niin ymmärrän miksi se ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta, mutta uskaltaisin veikata että se on parempi keino kuin lopettaa kaikki täysin. Mullekin tuli täysi onni elämässä vasta siinä vaiheessa kun päätin että huolimatta muista ihmisistä tai siitä miten mun "kuuluisi" elää, elänkin itselleni ja teen valintoja sen perusteella mikä itse tuntuu oikealta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat