Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi helvetti noita Tokmannin kananmunia

Munaa poskeen ja sassiin
30.11.2015 |

Menin sitten ostamaan Tokmannilta Munatukkunikulan "Tuoreita suomalaisia kananmunia", joiden parasta ennen päiväys piti olla 8.12. Hyi helvetti mikä yllätys oli vastassa kun sitten aioin munia viimein käyttää (onneksi en laittanut suoraan ruokaan), sillä munapaketin munista peräti 6 oli sisältä täysin mustia ja haisi aivan hirveälle! Näiden kananmunien laatuluokka piti olla A. Missä vika? Olen itse säilyttänyt näitä kuivakaapissa huoneenlämmössä, eli ei mitään ongelmaa pitäisi olla sen suhteen! Nyt en aio kyllä enää koskaan ostaa näitä kyseisen firman munia. Olen syönyt joskus jopa kuukauden vanhoja munia, jotka eivät ole silti vielä muuttuneet mustaksi. Kuinka vanhoja munia mahtoivat siis nämä kyseiset munat olla, vaikka päiväystä piti olla vielä jäljellä? Huh huh sanon minä. Voiko olla jokin salamonella tässä erässä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munat kuuluu säilyttää jääkaapissa. Sen takia jääkaapeista löytyy munatelineet.

Munateline sulla on housuissas

Vierailija
42/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tässä on luomumunaan siirtyä! Uskon kyllä, että varmasti laatueroja on nyt kun netissä tästä luin.. T. Ap

Kyllä se aina dildon voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kielenkäyttösi on aivan tolkutonta, sä tapat mut nauruun, lopeta! :) Hei, ne oli vain pari pilallista munaa, vedätkö sä kaikista pikkuruisista vastoinkäymisistä tuon tasoiset megaraivarit? Toisaalta sun seura voi varmasti pidentää ikää, niinhän naurusta sanotaan, mutta uskaltaako kukaan näiden sun performanssien aikana oikeasti livenä nauraakaan... Sä olet Rivo-Riitta, etkös olekin, ilmielävänä autenttisena omana persoonanaan? Luulin että se on fiktiivinen hahmo mutta niinpä vaan jälleen kerran erehdyin. En ole varmaan viikkoihin saanut yhtä hyviä nauruja kuin mitä nyt...

Vierailija
44/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIEMAN ylimitoitettu tuo reaktio minkä aloittaja sai ja toi ilmoille. Vieläkin meinaa alkaa hysteerinen nauru uudestaan, valui ihan vedet poskille. Vitsit tuosta saisi hyvän sketsin, siis tuon luonteisesta ihmisestä muutenkin ja tilanteista missä hän HIEMAN överisti kilahtaa ja antaa toisen kuulla kunniansa. Heti tuli visioita, mutta kieltämättä tuo munakilahdus oli jo sellaisenaan ihan korkeaa viihdetasoa... :D

24

Sama. Ja siis vielä leipälapio, kenellä edes on sellaisia nykypäivänä :,D

Vierailija
45/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri tuota munissa olevaa koodia niin näyttäisivät olleen häkkikanojen munia.. T. Ap

Vierailija
46/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako halpismunia, vaan luomumunia. Vähemmän mutta parempaa sanonta pätee tässä...

Kysymys ei ole vain kanojen oloista, vaan siitä mitä ne syövät ja miten se vaikuttaa munien ravintoainepitoisuuteen ja terveellisyyteen. Luomumunat ovat keltaisia ja raikkaita, ja ne muut... yöh... en kutsuisi niitä muniksi vaan joksikin epämääräiseksi tehotuotetuksi tekoruoaksi.

Itse en käytä edes leipomiseen tavallisia munia.

Mitä sitten kuvittelet että ne tavalliset syö? Kerrotko jonkun esimerkin miten ihan oikeasti poikkeaa? Jos luomut syö luomuviljaa vs. Tavalliset tavallista, niin en kyllä usko että munan makuun asti vaikuttaa.

Luomukanat syövät luonnonmukaista ruokaa, joka on yleensä tiloilla itse tuotettua. Muut kanat syö teollista rehua, joka ei ole läheskään yhtä ravitsevaa. Rehu maistuu munissa! Myös omega ym. munat on arveluttavia!

Vertaa. Osta luomumunia ja tavallisia, ja tee niistä vaikka kaksi kääretorttua. Huomaat eron.

Joskus on kananmuna maistunut ihan kalalta! Pistää vaan miettimään mitä niille kanoille oikein syötetään...

No kalaa/kalan osia.

Jurikin tuollainen omega kananmuna maistuu usein kalalle! Rasvahapot saadaan muniin syöttämällä kanoille varmaankin kalanperkuujätettä tms. Ei oikein herätä ruokahaluja...

Luomumuna on aina raikas ilman sivumakuja ja syvän keltainen, voisin syödä raakana esim. smoothien seassa!

Vierailija
47/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa sellaisesta mustasta munasta?

Tämän lauseen jos irrottaisi asiayhteydestään... :D

Vierailija
48/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa väittää tällaista. Ikinä en ole mustaa kananmunaa tavannut, vaikka välillä on ollut parikin kuukautta "vanhoja" munia tarjolla. Ja kokemusta on muutamalta vuosikymmeneltä. Tokmannilta olen kaikki munatarjoukset hakenut (toimittaja vaihtelee), enkä ikinä ole pilaantunutta munaa saanut vaikka olen säilyttänyt paljon yli viimeisen päivän.

Kananmunan paras säilytyslämpötila on huoneenlämmön ja jääkaapin välillä. En nyt muista ihan tarkkaa lämpötilaa, mut huoneenlämpö on liian paljon ja jääkaappilämpö liian vähän...

Vierailija
49/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta ostetut kananmunat ovat aina olleet oikein hyviä, ei valittamista. En ole vielä koskaan elämäni aikana törmännyt pilaantuneisiin kananmuniin, olin sitten ostanut ne mistä tahansa. Säilytän itse kananmunat jääkaapissa, niin varmasti säilyy paremmin ja kauemmin.

On tutkittu että  säilyvyyden kannalta on sama onko munat huoneelämmössä vai jääkaapissa.

On tutkimuksia ja tutkimuksia... ota niistä nyt selvää, kun toinen kertoo toista ja toinen toista. Minä uskon siihen tutkimukseen joka kertoo, että jääkaapissa säilytetyt pysyvät parempana pidempään. Itseasiassa maalaisjärjellä ajateltuna, näinhän se on. Mieti hetki, niin oivallat sinäkin.

(En ole henkilö, jolle vastasit.) Itse säilytän munia huoneenlämmössä, eikä koskaan ole löytynyt kennoista mätiä munia, vaikka ne olisivat olleet huoneenlämmössä useamman viikon.

Vierailija
50/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokoon ken tahtoo. Totta joka sana. Itsekään en ole ennen tällaisia munia tavannut enkä löytänyt edes netistä vastaavia kokemuksia, mutta kerta se on ensimmäinenkin! Munat tosiaan olivat mätiä ja aika pahasti on siinä vaiheessa luultavasti elintarvikeketjussa jokin ollut pielessä, että tällaista käy. Tai sitten heidän pitäisi jatkossa laittaa munapaketin kylkeen tekstiksi Mätimunia, koska eivät nämä nyt ainakaan mitään A-luokkaisia ihmisravinnoksi kelpaavia munia olleet. Firma on boikotissa itselläni tästä lähin aina ja halpamunat saavat nyt jäädä. Laatumunaa sen olla pitää, onneksi sitä tarjontaa riittää ja jokainen varmasti löytää sen itselleen sopivimman munan suuhun, tai miksei muuallekin pantavaksI! T. Ap

Vierailija
51/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä korostaa, että osa paketin munista, jotka olivat samalla koodilla olivat siis ihan hyvän näköisiä sisältä, joskin osa näistäkin haisi hieman poikkeavalta. En siis voi ymmärtää, miten osa munista voi olla pilalla ja osa ei. T. Ap

Vierailija
52/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako halpismunia, vaan luomumunia. Vähemmän mutta parempaa sanonta pätee tässä...

Kysymys ei ole vain kanojen oloista, vaan siitä mitä ne syövät ja miten se vaikuttaa munien ravintoainepitoisuuteen ja terveellisyyteen. Luomumunat ovat keltaisia ja raikkaita, ja ne muut... yöh... en kutsuisi niitä muniksi vaan joksikin epämääräiseksi tehotuotetuksi tekoruoaksi.

Mitä sitten kuvittelet että ne tavalliset syö? Kerrotko jonkun esimerkin miten ihan oikeasti poikkeaa? Jos luomut syö luomuviljaa vs. Tavalliset tavallista, niin en kyllä usko että munan makuun asti vaikuttaa.

Luomukanat syövät luonnonmukaista ruokaa, joka on yleensä tiloilla itse tuotettua. Muut kanat syö teollista rehua, joka ei ole läheskään yhtä ravitsevaa. Rehu maistuu munissa! Myös omega ym. munat on arveluttavia!

Vertaa. Osta luomumunia ja tavallisia, ja tee niistä vaikka kaksi kääretorttua. Huomaat eron.

Joskus on kananmuna maistunut ihan kalalta! Pistää vaan miettimään mitä niille kanoille oikein syötetään...

No kalaa/kalan osia.

Jurikin tuollainen omega kananmuna maistuu usein kalalle! Rasvahapot saadaan muniin syöttämällä kanoille varmaankin kalanperkuujätettä tms. Ei oikein herätä ruokahaluja...

Luomumuna on aina raikas ilman sivumakuja ja syvän keltainen, voisin syödä raakana esim. smoothien seassa!

Luomumuna ei ole syvänkeltainen, koska jalostetun kanan (joita myös luomukanat ovat) keltuainen ei ole luonnostaan kovinkaan keltainen. Keltaisuus saadaan aikaan rehulla, johon on lisätty keltuaisen väriä vahvistavaa raaka-ainetta. Oikeassa luomumunassa  sitä ei ole, joten se on haaleampi. Keltuaisesta tulee keltainen jos kana hakee ruokansa itse (syö kaikkia luontaisia ravintoaineita), mutta niinhän ei ole. Kanat ruokitaan aina, eihän ne muuten tuottaisi (tarpeeksi). Luomu tarkoittaa ainoastaan sitä että normaalit tehotuotannossa tuotetut ravintoaineet on tuotettu ilman keinotekoisia ravintoaineita ja kasvinsuojeluaineita. EI OLE SIIS NORMAALIA KANANRUOKAA.

Vierailija
53/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu! Joku muukin on huomannut tämän saman ilmiön jo aikoja sitten, löysin juuri ketjun googlella hakusanalla "ostin pilaantuneita munia"! Tokmanni siis myy paskoja munia. Mitä kusetusta. T. Ap

http://keskustelu.suomi24.fi/t/12299407/tokmannin-kananmunat

Vierailija
54/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa sellaisesta mustasta munasta?

Tämän lauseen jos irrottaisi asiayhteydestään... :D

No kyllä minä mietin jo kysyessäni että mitähän kuvaa mahtaa tulla.

Vierailija
55/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Tokmannilta kymmeniä munapakkauksia viime vuosina eikä niissä yhtäkään epäkelpoa munaa ole ollut koskaan.

Vierailija
56/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kalaa/kalan osia.

Luomumuna ei ole syvänkeltainen, koska jalostetun kanan (joita myös luomukanat ovat) keltuainen ei ole luonnostaan kovinkaan keltainen. Keltaisuus saadaan aikaan rehulla, johon on lisätty keltuaisen väriä vahvistavaa raaka-ainetta. Oikeassa luomumunassa  sitä ei ole, joten se on haaleampi. Keltuaisesta tulee keltainen jos kana hakee ruokansa itse (syö kaikkia luontaisia ravintoaineita), mutta niinhän ei ole. Kanat ruokitaan aina, eihän ne muuten tuottaisi (tarpeeksi). Luomu tarkoittaa ainoastaan sitä että normaalit tehotuotannossa tuotetut ravintoaineet on tuotettu ilman keinotekoisia ravintoaineita ja kasvinsuojeluaineita. EI OLE SIIS NORMAALIA KANANRUOKAA.

Luomumunassa valkuainenkin on keltaista!

http://luomuailmanmuuta.fi/luomumunan-keltuainen-keltainen/

Upean värisiä leivonnaisia saa luomumunista! Luomumunat on sellaisia kuin munat olivat ennen vanhaan. Oikeita.