Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi helvetti noita Tokmannin kananmunia

Munaa poskeen ja sassiin
30.11.2015 |

Menin sitten ostamaan Tokmannilta Munatukkunikulan "Tuoreita suomalaisia kananmunia", joiden parasta ennen päiväys piti olla 8.12. Hyi helvetti mikä yllätys oli vastassa kun sitten aioin munia viimein käyttää (onneksi en laittanut suoraan ruokaan), sillä munapaketin munista peräti 6 oli sisältä täysin mustia ja haisi aivan hirveälle! Näiden kananmunien laatuluokka piti olla A. Missä vika? Olen itse säilyttänyt näitä kuivakaapissa huoneenlämmössä, eli ei mitään ongelmaa pitäisi olla sen suhteen! Nyt en aio kyllä enää koskaan ostaa näitä kyseisen firman munia. Olen syönyt joskus jopa kuukauden vanhoja munia, jotka eivät ole silti vielä muuttuneet mustaksi. Kuinka vanhoja munia mahtoivat siis nämä kyseiset munat olla, vaikka päiväystä piti olla vielä jäljellä? Huh huh sanon minä. Voiko olla jokin salamonella tässä erässä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako halpismunia, vaan luomumunia. Vähemmän mutta parempaa sanonta pätee tässä...

Kysymys ei ole vain kanojen oloista, vaan siitä mitä ne syövät ja miten se vaikuttaa munien ravintoainepitoisuuteen ja terveellisyyteen. Luomumunat ovat keltaisia ja raikkaita, ja ne muut... yöh... en kutsuisi niitä muniksi vaan joksikin epämääräiseksi tehotuotetuksi tekoruoaksi.

Itse en käytä edes leipomiseen tavallisia munia.

Mitä sitten kuvittelet että ne tavalliset syö? Kerrotko jonkun esimerkin miten ihan oikeasti poikkeaa? Jos luomut syö luomuviljaa vs. Tavalliset tavallista, niin en kyllä usko että munan makuun asti vaikuttaa.

Luomukanat syövät luonnonmukaista ruokaa, joka on yleensä tiloilla itse tuotettua. Muut kanat syö teollista rehua, joka ei ole läheskään yhtä ravitsevaa. Rehu maistuu munissa! Myös omega ym. munat on arveluttavia!

Vertaa. Osta luomumunia ja tavallisia, ja tee niistä vaikka kaksi kääretorttua. Huomaat eron.

Joskus on kananmuna maistunut ihan kalalta! Pistää vaan miettimään mitä niille kanoille oikein syötetään...

No kalaa/kalan osia.

Vierailija
22/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan ravintolassa töissä ja joistain kennoista tuli juurikin tuollaisia vastaan. Hyi helvetti, muistan vielä vuosien jälkeenkin sen hajun. Niitä ei tietysti tarjoiltu asiakkaille, samassa erässä samalla päiväyksellä oli suurin osa täysin normaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessä siis ei ollut Tokmannin munat vaan jonkun toimittajan erästä oli kysymys joka sattumoisin oli Tokmannissa myynnissä. Mutta tärkeää oli hyihelvetöidä Tokmannia ja siinähän nyt onnistuttiin.

Tunne sinä saatanan ämmä kanssa vaan leipälapio perseeseesi jos samaistumisesi ja myötätuntosi Minun kokemiani vääryyksiä kohtaan on tuota tasoa. Sinun kaltaisesi epäsosiaaliset psykopaatit kuuluisivat vankilaan. Käytin Tokmannia esimerkkinä, koska näitä paskamunia en ole muualla myynnissä nähnyt. T. Ap

:'D Auh auh auh, en ole aikoihin nauranut näin paljon kuin mitä lukiessani tuota viehkeää pikku keskustelua. :D Hulvatonta!

Vierailija
24/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat tokmannille ja he saa valittaa tuottajalle. Myyjä vastaa myymänsä tuotteen laadusta🍜

Vierailija
25/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat kuuluu säilyttää jääkaapissa. Sen takia jääkaapeista löytyy munatelineet.

Vierailija
26/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta ostetut kananmunat ovat aina olleet oikein hyviä, ei valittamista. En ole vielä koskaan elämäni aikana törmännyt pilaantuneisiin kananmuniin, olin sitten ostanut ne mistä tahansa. Säilytän itse kananmunat jääkaapissa, niin varmasti säilyy paremmin ja kauemmin.

On tutkittu että  säilyvyyden kannalta on sama onko munat huoneelämmössä vai jääkaapissa.

On tutkimuksia ja tutkimuksia... ota niistä nyt selvää, kun toinen kertoo toista ja toinen toista. Minä uskon siihen tutkimukseen joka kertoo, että jääkaapissa säilytetyt pysyvät parempana pidempään. Itseasiassa maalaisjärjellä ajateltuna, näinhän se on. Mieti hetki, niin oivallat sinäkin.

Vierailija
27/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Munatukku Nikula oli kyseessä:

Heillä on kotisivujensa mukaan ainakin intohimona muna. Se on hyvä se.

http://www.munatukkunikula.fi/

T. Ap

Ooh, no jos intohimoissaan on tullut merkattua vääriä päiväyksiä muniin?

Vierailija
28/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tässä on luomumunaan siirtyä! Uskon kyllä, että varmasti laatueroja on nyt kun netissä tästä luin.. T. Ap

Vierailija
29/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munat kuuluu säilyttää jääkaapissa. Sen takia jääkaapeista löytyy munatelineet.

Meidän jääkaapista ei löydy, mutta silti säilytän siellä. Muuten, on todettu, että säilyvyyden kannalta, kananmunat pitäisi jättää alkuperäiseen pakettiinsa, eikä siirellä esim. näihin j.kaapin telineisiin. Niin ja pitäisi kääntää suippo puoli alaspäin. Siinä teille säilytykseen vinkkejä.

Vierailija
30/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta ostetut kananmunat ovat aina olleet oikein hyviä, ei valittamista. En ole vielä koskaan elämäni aikana törmännyt pilaantuneisiin kananmuniin, olin sitten ostanut ne mistä tahansa. Säilytän itse kananmunat jääkaapissa, niin varmasti säilyy paremmin ja kauemmin.

On tutkittu että  säilyvyyden kannalta on sama onko munat huoneelämmössä vai jääkaapissa.

On tutkimuksia ja tutkimuksia... ota niistä nyt selvää, kun toinen kertoo toista ja toinen toista. Minä uskon siihen tutkimukseen joka kertoo, että jääkaapissa säilytetyt pysyvät parempana pidempään. Itseasiassa maalaisjärjellä ajateltuna, näinhän se on. Mieti hetki, niin oivallat sinäkin.

Kerro tämä kaupoillekin sitten. Eivätpä ole kylmähyllyissä sielläkään.

Vierailija
31/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ostanut kanamunia vaikka mistä, Tokmanniltakin. Ikinä en ole törmännyt mätään kananmunaan. Säilytän ne kyllä aina jääkaapissa.

Vierailija
32/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostetaan vain kultamunia. Ei ole pilaantuneita tullut vastaan.

Vierailija
33/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIEMAN ylimitoitettu tuo reaktio minkä aloittaja sai ja toi ilmoille. Vieläkin meinaa alkaa hysteerinen nauru uudestaan, valui ihan vedet poskille. Vitsit tuosta saisi hyvän sketsin, siis tuon luonteisesta ihmisestä muutenkin ja tilanteista missä hän HIEMAN överisti kilahtaa ja antaa toisen kuulla kunniansa. Heti tuli visioita, mutta kieltämättä tuo munakilahdus oli jo sellaisenaan ihan korkeaa viihdetasoa... :D

24

Vierailija
34/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan tosi. Itse olen kaikki tokmannin ja muutkin kananmunatarjoukset käynyt läpi ja ehkä kaksi hieman haiskahtavaa on ollut mukana, kun on ollut kuukausitolkulla mulla säilössä viimeisen päivän jälkeen. Tää on niin törkeetä provokaatiota että ei paremmasta väliä. Ja en ole missään kompuksessa tokmannin kanssa.

Vierailija
35/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne syödä silti voi 😊

Vierailija
36/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessä siis ei ollut Tokmannin munat vaan jonkun toimittajan erästä oli kysymys joka sattumoisin oli Tokmannissa myynnissä. Mutta tärkeää oli hyihelvetöidä Tokmannia ja siinähän nyt onnistuttiin.

Ai ihan sattumalta? Kyllä ne Tokmannilla sisäänostajat ostaa sieltä mistä halvimmalla saadaan. Laadusta viis. 

Sama juttu LIDLillä. Taas oli salaatissa häikkää. Ei oo sattumaa, että salmonella, listeria ja e-colia löytyy

Vierailija
37/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole onneksi tuollaiseen törmännyt. Itse ostan vaan luomumunia ja käytän niitä leivontaan vielä pari kuukautta päiväyksen jälkeenkin, eikä mitään vikaa ole.

Vierailija
38/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Munatukku Nikula oli kyseessä:

Heillä on kotisivujensa mukaan ainakin intohimona muna. Se on hyvä se.

http://www.munatukkunikula.fi/

T. Ap

Ooh, no jos intohimoissaan on tullut merkattua vääriä päiväyksiä muniin?

Taitaa olla siellä kanalanomistajaämmä vaan itse perseestään nämä munat muninut, ei tälle muuta selitystä ole! T. Ap

Vierailija
39/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne Tokmannilla sisäänostajat ostaa sieltä mistä halvimmalla saadaan. Laadusta viis. 

Sama juttu LIDLillä. Taas oli salaatissa häikkää. Ei oo sattumaa, että salmonella, listeria ja e-colia löytyy

Vierailija
40/56 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin munia. Olivat maukkaita ja hyvän ja tuoreen näköisiä.

Oli kotitilan tuoreet maalaismunat ( pakattu kaarinassa). Parasta ennen päivä 20.10 .

Päässyt vähän venähtämään. Normaalisti ei näin vanhoja munia ole kaapissa.