Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

51-vuotiaana raskaana. Kävin lääkärillä

Vierailija
30.11.2015 |

Sydänäänet kunnossa, ultra ok kaikin puolin.

Kromosomiseulonnat kahden viikon kuluttua. Vielä en siis ole kertonut muuta kuin mahdolliselle tulevalle isälle.

Vapauttavaa kertoa täällä. Kai joku muistaa ketjun, jonka aloitin?

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä merkillistä kommentointi tällä palstalla: lapsia ei saisi hankkia vasta kun sitten kun on koulut käyty ja vakituinen työpaikka, paitsi jos on ikää yhtään liikaa niin sitten onkin yhtäkkiä jo mummoäiti. Ja pitää olla vakaa parisuhde ja naimisissa, mutta sitten kuitenkin on oma vika jos tuleekin ero tai mies lähtee toisen naisen matkaan. Vaikka tilastojen mukaanhan jopa puolet avioliitoista päättyy eroon, ei se siis aivan tavaton ympäristö ole lapsia kasvattaa. Ja vaikkao olisikin löytänyt täydellisen mahtavan isän lapsilleen, niin voi se isäkin vaikkapa kuolla nuorena, olisiko sitten pitänyt jättää lapset kokonaan tekemättä ettei mitään koskaan ikinä tapahdu?

Eiköhän jokainen tee omat ratkaisunsa ja kyllä, jopa 17-vuotias voi olla hyvä äiti ja 51-vuotiaan keho voi kestää raskauden vielä oikein hyvin, kyllähän se jostain kertoo jos täysin luomuna tulee vielä tuossa iässä raskaaksi!

Voi kun kaikki naiset pitäisivät yhtä ja olisivat edes vähän solidaarisempia toisaan kohtaan. Ei tuomita.

Terveisin 30-vuotias lapseton nainen, en tiedä vielä tulenko hankkimaan omia (biologisia?) lapsia.

Vierailija
122/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai nuorimmaisen ollessaan 47 -vuotta. Hyvin jaksoi vauva-ajan. Oli nuorekas äiti ja on edelleen 69 -vuotiaanakin. Kesällä polki polkupyörällä yli 1200 km. Autolla ajaa n. 30 000 km vuodessa. Menee ja liikkuu niin kuin nuoret konsanaan. Kaikki luule häntä kymmenen vuotta nuoremmaksi. :-)

Minulla ja sisaruksellani on ikäeroa 18-vuotta. Sain hoitaa vauvana, mutta en rasitukseen asti. Itselläni oli opiskelut ja työt ja omat menot. Menin kyllä mielelläni kotimieheksi, että vanhemmat pääsi omiin menoihinsa. Omia lapsia kun sain, en ollut ihan kädetön ensisynnyttäjä vauvani kanssa. Meillä on hyvät välit sisaruksen kanssa, soitellaan puolin ja toisin, välimatka on turhan pitkä, ettei tavata tarpeeksi.

Asenne ratkaisee monta asiaa!

Ap.lle toivotan paljon onnea, nauti nuoruudestasi, vanhat eivät saa vauvoja! ♡ :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odoyukseen:) Negatiivisista kommemteista ei kannata välittää! Eikö täällä pari päivää sitten huudeltu, et isovanhempien täytyy auttaa lasten kanssa, joten miksei pystyisi sit hoitamaan omaa? Tietenkin on eri asia olla vastuussa lapsesta täysipäiväisesti, mutta tuossa iässä jo oman jaksamisensa rajat tuntee ja tietää mihin ryhtyy. Varallisuutta voi olla enemmän ja ymmärrystä sen läsnäolon merkityksestä. Turvaverkosto voi olla erilainen, mutta ei välttämättä heikompi. Itse tiedän paljonkin vanhempia naisia joilla omat lapset tehty, mutta hoitavat vauvaa välillä mielellään. Mummovanhemmuudelle taas viittaan kintaalla, maailman syntyy paljon lapsia, joiden vanhemmat eivät kykene millään kantamaan vastuuta lapsistaan(alkoholistit,narkkarit yms.), näistäkin lapsista osa asuu isovanhempiensa kanssa. Vielä kerran onnea:)

Vierailija
124/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä en oo lukenu sitä ekaa ketjua, ja mua kiinnostaisi ihan kauheasti lapsosen isän mielipide asiasta.

Oon tsempannutkin tässä ketjussa pari kertaa, joten kerran vielä: TSEMPPII :)

Vierailija
125/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista, jotka valtaosin ovat olleet yllättävänkin myönteisiä!

Ei mitään uutta tällä hetkellä. Alkuraskauden oireena väsymys, pahoinvointia ei ainakaan vielä. Edellisissä raskauksissa on tässä vaiheessa ollut kuvotuksen tunnetta, mutta aika vähällä olen sen asian kanssa päässyt aiemmin. Toivottavasti nytkin. 

Olen suorastaan hämmentynyt nyt rauhallisuudestani. Testauspäivänä (jolloin tein edellisen aloitukseni) olin aivan myrskynsekaisissa tunnelmissa, mutta nyt on hyvin seesteinen olo. 

Aivan realistisesti suhtaudun tuleviin haasteisiin. Olen myös täysin varautunut vielä keskenmenoon, muutama viikko vielä, niin sen mahdollisuus alkaa olla pieni. Joskin varmasti suurempi kuin nuoremmalla odottajalla. Ylipäänsä kaikkien komplikaatioiden mahdollisuus on toki suurempi. 

Mutta tilanne ei murehtimalla tällaisia parane, varmasti päinvastoin. Luottavaisin mielin katson tulevaisuuteen. 

ap

Vierailija
126/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mä en oo lukenu sitä ekaa ketjua, ja mua kiinnostaisi ihan kauheasti lapsosen isän mielipide asiasta.

Oon tsempannutkin tässä ketjussa pari kertaa, joten kerran vielä: TSEMPPII :)

Isän mielipide asiaan oli hyvin yksiselitteinen: päätös on aivan minun, ja mikäli päädyn pitämään lapsen tukee hän minua kaikin mahdollisin tavoin ja sitoutuu isyyteen ilman muuta.  

Yhteen emme kuitenkaan näillä näkymin ole muuttamassa. Olemme seurustelleet vajaa kuusi vuotta kevyellä otteella, mikä on tarkoittanut tapaamisia pari kertaa viikossa lähinnä kulttuuririentojen ja seksin merkeissä. Lapsemme tietävät kyllä suhteestamme ja sen luonteesta. Olemme täysin vapaita ihmisiä, kyseessä siis aivan tasavertainen asetelma. 

Vierailija
127/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että lapsi syntyy hyviin olosuhteisiin. Ikä on vain numero! Minkä ikäinen muuten isä on, onko hänellä lapsia?

Vierailija
128/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinulla ja lapsen isällä on kyllä kunnioitettava asenne, ei voi muuta sanoa! Kaikkea hyvää teille.

Vierailija
129/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muitakin yli nelikymppisiä pareja kokeilemaan josko vielä tärppäisi. Syntyvyys on nyt huippualhaalla, nuoret tarvitsevat työpaikkoja, meillä on talous jo kunnossa ja meitä lapsettomia yli nelikymppisiä on paljon. Pistetääs ensi ja seuraavana vuonna enkat yli nelikymppisten ja yli viisikymppisten synnyttäjien määrässä.

Itseasiassa tämä on todella hyvä idea! Lisäksi voitaisiin kannustaa esim. yli 35- vuotiaita jäämään hoitovapaalle tai työskentelemään osittaisella hoitovapaalla, jotta nuoremmatkin saisivat työelämässä "jalkaa ovenväliin"

Vierailija
130/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muitakin yli nelikymppisiä pareja kokeilemaan josko vielä tärppäisi. Syntyvyys on nyt huippualhaalla, nuoret tarvitsevat työpaikkoja, meillä on talous jo kunnossa ja meitä lapsettomia yli nelikymppisiä on paljon. Pistetääs ensi ja seuraavana vuonna enkat yli nelikymppisten ja yli viisikymppisten synnyttäjien määrässä.

Niin että ne yksi tai kaksikaan lasta ei enää riitä? Naisen tehtävä on tuottaa jälkeläisiä niin kauan kuin henki pihisee? Sairas ajatusmaailma. Meitä ihmisiä on jo liikaa. Kasvavat ihmismassat tuhoavat luonnon eläimineen, eikä ihmisille riitä enää resursseja. Ja miten työttömyyttä auttaa se, että tehdään lisää lapsia? :D Suosittelen katsomaan esimerkiksi Racing extinction -dokumentin perjantaina klo 21.00 TV5.

Vierailija
131/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa ymmärrä yhtään tuota pirujen maalaamista seinille. Totuus on että luonto ( tai jumala ) on järjestänyt asian niin että nainen hedelmöittyy jos on hedelmällinen. Jos joku on tuossa iässä hedelmällinen, niin uskon että ne jotka täällä negatiivisesti kommentoivat, ovat vain kateellisia! Vieläpä jos lapsi on terve niin sehän osoittaa vain kuinka terve ja hyvä geeninen äiti (isä) on! Toki onnellakin on siinä osuutensa, mutta onnea tässä onkin ollut kun naisen elämä kukoistaa vielä viisikymppisenä noin upeasti! Minä olisin vain ylpeä jos saisin lapsen vielä tuolla iällä. Lisäksi lapset eivät mielestäni estä ihmistä elämästä upeaa ja rikasta elämää. N38vuotta. 

Vierailija
132/145 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on biologisesti mahdollista, se tapahtuu.

Miten ihmiset on niin sokaistuneita siihen että kaiken pitää tapahtua suunnitellusti? Live & let live!

Ja veikkaanpa vaikka joku on 51 äiti, niin kyllä ne vaistot sieltä heräävät.

Vierailija
133/145 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen näitä kommentteja lähes pöyristyneenä. Voisivatko negatiiviset kommentoijat miettiä, että olisivatko he todella halunneet olla syntymättä, jos omat vanhemmat olisivatkin olleet syntymähetkellä 50-vuotiaita? Yleensä ihminen haluaa syntyä :)

Kuten täällä moni on todennut, ihmiset elävät pidempään ja enemmän terveitä elinvuosia. Lisäksi myöhään lapsia saaneet elävät tutkimusten mukaan muita pidempään. 50-vuotiaana raskautuminen on harvinaista, mutta jos niin käy, luonto on katsonut, että ihminen on sopiva äidiksi. Joten go for it!

Onnea tulevalle äidille ja tsemppiä raskauteen. Itse kai olen vielä kelvollisessa lisääntymisiässä palstakommentoitsijoiden mukaan ja mielelläni "tekisin" vielä monta vauvaa, mutta raskausaika on kyllä ollut 27-, 29- ja vähän yli 30-vuotiaanakin hurjan rankkaa. Saapa nähdä siis, rohkenenko itse enää siihen puuhaan.

Vierailija
134/145 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset on niin sokaistuneita siihen että kaiken pitää tapahtua suunnitellusti? Live & let live!

Oletko sekaisin? Biologisesti on mahdollista, että 9 v raskautuu (kuukautiset voi alkaa alle 10v). Onko se ok ja kannustaisit 9v kantamaan lapsen etkä sallisi aborttia vaikka raskaus voi tappaa?

Se, että voi tulla raskaaksi, ei tarkoita että kykenisi selviämään raskaudesta, oli odottava sitten 9 tai 51. Eikä keskenmeno ole suinkaan ainoa vaara, minkä takia yli 50 v on huono idea hankkia lapsi. Myös kohtukuoleman riski kasvaa räjähdysmäisesti, että nyt ap joutuu istumaan kusi sukassa koko raskauden. Tiedän nimittäin naisen, jonka lapsi kuoli kohtuun laskettuna päivänä.

Vierailija
135/145 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sekaisin? Biologisesti on mahdollista, että 9 v raskautuu (kuukautiset voi alkaa alle 10v). Onko se ok ja kannustaisit 9v kantamaan lapsen etkä sallisi aborttia vaikka raskaus voi tappaa?

Se, että voi tulla raskaaksi, ei tarkoita että kykenisi selviämään raskaudesta, oli odottava sitten 9 tai 51. Eikä keskenmeno ole suinkaan ainoa vaara, minkä takia yli 50 v on huono idea hankkia lapsi. Myös kohtukuoleman riski kasvaa räjähdysmäisesti, että nyt ap joutuu istumaan kusi sukassa koko raskauden. Tiedän nimittäin naisen, jonka lapsi kuoli kohtuun laskettuna päivänä.

No just joo. Pedofilia on täysin eri asia kuin aikuisen raskaus. Jokaiseen raskauteen liittyy riskinsä, oli sitten ikä mikä tahansa. Kaikkea sitä kirjoitellaan...

Vierailija
136/145 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee vaan. Minä en kyllä jaksais enää. oon kans 51v ja illalla raahustan sänkyyn ja aamulla runko jäykkänä nousen ylös. Kolottaa ja pakottaa joka paikkaa.

Vierailija
137/145 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ap aikoo pitää lapsen, vaikka vammaisuutta ilmenisi. Ja suurinta osaa vammoistahan ei missään iässä etukäteen voi tietääkkään. Suurin osa lapsista syntyy terveinä ja niin on todennäköisesti myös ap:lla.

Vierailija
138/145 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu nyt?

Vierailija
139/145 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi että mua ärsyttää noi mollaajat!!! Jos 51 vuotias on tullut raskaaksi, niin hän on sitten tullut raskaaksi. Ja jos hän haluaa lapsen pitää, niin hän pitää.

Onko näille mollaajille tullut mieleen, miltä vois tuntua jos ensimmäinen kysymys heiltä itseltään olis: Aiotko pitää lapsen? miks sä et tee aborttia? Mieti minkä ikänen muksus on kun se menee kouluun?

Kelatkaa nyt vähän!!!

Vaikka ap:stä tuleekin ikääntynyt äiti, niin silti kaikki voi mennä ihan hyvin. Ei ne hommat mene meillä nuoremmillakaan aina täysin putkeen. Tuttavaperheen pienten lasten äidillä todettiin pitkälle edennyt rintasyöpä, t'n lättättämis logiikan mukaan sillekkin pitäs  käydä lällättämässä että kikkelis kokkelis mitäs läksit? Olisit vähän miettinyt kun tiesit että suvussasi on paljon rintasyöpää.

Onnea odotukseen ap. ja toivottavasti kaikki menee hyvin, ja saat ihanan pienen käärön. Uskon että rakkaudella häntä tulet hoitamaan!

Vierailija
140/145 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu, ap? Joko vauva on syntynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän