Hiton postilakko!

Vierailija

Uusi pankkikorttini on lähetetty kaksi viikkoa sitten, koska vanhan siru lakkasi toimimasta. Meille ei ole tullut kahteen viikkoon postia ollenkaan. Odottelen laskuja, joiden eräpäivät ovat varmasti jo menneet. Lähetin itse työmatkaltani KOLME viikkoa sitten suklaiset terveiset lapsille. Eipä ole näkynyt.

Joulukortteja en tasan ala nyt postittaa kenellekään, ties milloin tulisivat perille.

Tilattuja lehtiä ei ole tullut. Mitäs tässä. Sitten, kun postia alkaa tulla, niin ei mahdu postilaatikkoon ja löytyy jostain hangesta keväällä maksamattomia laskuja ja postikortteja.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Yllättävän moneen asiaan sitä paperipostia vielä näin digiaikanakin tarvitaan.

Itse olen pienyrittäjä, jonka asiakaskunta koostuu hyvin pitkälti vanhuksista, joiden tietokonetaidot ovat heikot. Niinpä joudun lähettämään laskuja paperipostina. Jos posti ei kulje, tililleni ei tule rahaa.

Vierailija

No aika jännä, missä on lakko näkynyt noin totaalisena? Meillä on posti kyllä kulkenut vaihtelevasti viimeisen parin viikon aikana. En usko, että mitään on jäänyt tulematta, kulkenut vain vähän hitaammin, kun jakoa ei ole joka päivä. Hesarikin tuli viikonloppuna ihan normaalisti.

Asutaan Helsingissä.

Vierailija

Meille posti on tullut Espoossa vaihtelevalla menestyksellä. Tilatut lehdet ovat tulleet noin 3-6 päivän viiveellä, yksi lasku on 100 % varmuudella hukassa, jonka olisi pitänyt tulla jo aika päiviä sitten. Muusta kadonneesta/viivästyneestä postista mulla ei ole haisuakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No aika jännä, missä on lakko näkynyt noin totaalisena? Meillä on posti kyllä kulkenut vaihtelevasti viimeisen parin viikon aikana. En usko, että mitään on jäänyt tulematta, kulkenut vain vähän hitaammin, kun jakoa ei ole joka päivä. Hesarikin tuli viikonloppuna ihan normaalisti.

Asutaan Helsingissä.

Mekin asumme Helsingissä. Olen soittanut pariin kertaan Postiin ja sieltä vastattiin, että jakajia on ollut vähemmän töissä ja osittain postia on jaettu vain esimiesvoimin. Joillain alueilla postia kun jaetaan aina sama kierros, niin ne viimeiset talot jäävät jakamatta (tai siis edes noutamatta niistä harmaista pömpeleistä), koska aika loppuu.

Me siis ilmeisesti asumme jonkun kierroksen lopussa, eikä meille tule postia ollenkaan. Postipinomme kasvaa kasvamistaan ja kun joskus sitten ne meidän postit ehditään hakea ja jakaa, postia tulee sitten monen viikon edestä.

ap

Vierailija

Meille tuli postia perjantaina... ainoa ongelma oli se että tuo kyseinen posti oli osoitettu vastapäiseen taloon. Meidän osoite on tyyliin "Mallikatu 6 B 37" ja postissa oleva osoite oli "Mallikatu 5 C 37"... postinjakaja ei varmaan jaksanut mennä naapuritaloon?

Lisäksi meille tuli pe-aamuna hesari vaikka sitä ei meille ole tilattu... eli sekin varmaan meni väärään luukkuun.

Sietääkin nämä postinjakat vaihtaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siirtää e-laskuksi kaikki mitä pystyy.

Näin olenkin tehnyt. Ja olen nyt lakon aikana ottanut laskuttajiin yhteyttä ja pyytänyt laskuja sähköpostiin, jotta voin ne maksaa. Osa on lähettänyt, osa ei mitenkään pysty. On kuulemma niin järkyttävän hankalaa laittaa ne laskut sähköisenä, jos ne on jo lähetetty paperilaskuina. Menee systeemit sekaisin. Sitten voin vahingossa maksaa kahteen kertaan ja heille tulee siitä hankaluuksia. Ja koska en ole tehnyt sähköistä e-laskusopimusta ja paperilasku on jo lähtenyt, e-lasku lähetetään vasta seuraavan laskun yhteydessä.

Kyllä voi elämä olla tosi hankalaa. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä jännitän ehtiikö uusi passi tulla ennen matkaa...  Entä jos ei ehdi?

Ei ole Postin vika, eikä kukaan korvaa sulle pikapassia, jonka joudut hankkimaan, jos oikea passi ei ehdi. Force majeure, you know.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meille tuli postia perjantaina... ainoa ongelma oli se että tuo kyseinen posti oli osoitettu vastapäiseen taloon. Meidän osoite on tyyliin "Mallikatu 6 B 37" ja postissa oleva osoite oli "Mallikatu 5 C 37"... postinjakaja ei varmaan jaksanut mennä naapuritaloon?

Lisäksi meille tuli pe-aamuna hesari vaikka sitä ei meille ole tilattu... eli sekin varmaan meni väärään luukkuun.

Sietääkin nämä postinjakat vaihtaa...

Siellä todennäköisesti esimies jakaa/lajittelee postin jos noin paljon virheitä eikä yleensä ole. Tai sitten alueella on uusi jakaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jännitän ehtiikö uusi passi tulla ennen matkaa...  Entä jos ei ehdi?

Ei ole Postin vika, eikä kukaan korvaa sulle pikapassia, jonka joudut hankkimaan, jos oikea passi ei ehdi. Force majeure, you know.

Tiedetään, siksi tässä jännätään. Pe on lähtöpäivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siirtää e-laskuksi kaikki mitä pystyy.

No eikö tämä nyt ole itsestäänselvyys mutta miten se auttaa ap:ta joka odottaa pankkikorttia?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat