Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Farmaseutti mokasi, pitääköhän ilmoittaa jonnekin?

Vierailija
30.11.2015 |

Eli mulla oli reseptissä lääkettä 28kpl, ja vasta nyt huomasin että olin saanut lääkettä 98kpl. Pitääköhän tuosta ilmoittaa apteekkiin? Viikko sitten jo olen lääkkeet hakenut mutta nyt vasta huomasin että olen saanut niitä liikaa...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyödyt? Että "akka saa näpäytyksen"? Jos mokaat, haluatko että joku kantelee pomollesi?

Vierailija
2/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomauttaa, koska siten oppivat virheistä. Järkevä ihminen tekisi niin, eikä kyseessä ole mikään kosto tms!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ehdottomasti.

Apteekin lisäksi Valviralle, Eviralle, ely-keskukseen, poliisille ja kaikille jotka jaksavat kuunnella.

Vierailija
4/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toimitusmerkinnöissä luki?

Vierailija
5/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 kpl tablettia.

Vierailija
6/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehteen kannattaa myös soittaa ja ilmaiset syvää järkytystäsi, ne tykkää tällaisista otsikoista.

Vierailija
7/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitettu 28kpl. Mietin siksi tuota ilmoittamista että apteekin 'varasto' ei nyt täsmää... Toki minähän tästä hyödyn kun sain tänään uuden reseptin ko. lääkkeelle (100kpl) niin ei tarvi hakea ihan heti uutta annosta.

Ap

Vierailija
8/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lääkkeestä kyse?

Vierailija
9/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä? Mihin vaivaan? Onko lääkityksesi jatkuva?

10/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyse allergialääkkeestä, antibiootista vai jopa C-vitamiinista?

Vierailija
11/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti.

Apteekin lisäksi Valviralle, Eviralle, ely-keskukseen, poliisille ja kaikille jotka jaksavat kuunnella.

Eikö mielestäsi olisi ihan hyvä asia kertoa apteekille, että työntekijöille olisi hyvä pitää pieni kertaus; olkaa tarkkoja, virheillä voi olla pahoja seurauksia. Jos ja kun sattuu seuraava moka, se voi olla astetta pahempi ja kärsijäksi voi päätyä kuka tahansa täysin ulkopuolinen henkilö.

Vierailija
12/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitto apteekkiin voisi olla ihan paikallaan. 

Tuskinpa tulee mitään seuraamuksia hänelle, hyvä niin, kun varmasti tuollaisia inhimillisiä virheitä sattuu ihan jokaiselle. :)

Kuulostaa pikkujutulta, mutta virhe voi käydä myös seuraavalla ja sitä seuraavalle, jos kukaan ei infoa.

Vierailija
13/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkien sivujen kautta voi usein laittaa palautteen.

Lähettäisin palautteen, koska virheet voivat olla jopa tappavia, mikäli potilaalle määrätään virheellinen lääkeannos.

Kyse ei ole farmaseutin mokasta, vaan valvonnasta apteekissa.

Vierailija
14/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko vain 28:sta?

Jos ei olisi paljon vaivaa, niin kävisin palauttamassa ylimääräiset. Apteekin systeemihän on nyt pettänyt ja vaatii ehkä jotain muutoksia lääkkeiden luovutukseen.

Jos on peritty maksu myös ylimääräisistä, niin sitten olisi selvä että palauttaisin ja vaatisin rahoja takaisin ylimääräisistä.

Vierailija
15/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut kolmen kuukauden annoksen kerralla?

Vierailija
16/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minne voi ilmoittaa, kun lääkäri mokaa? Mulla oli VT-infektio, eivät ottaneet testeihin terveyskeskukseen vaan sairaanhoitaja vain haastatteli puhelimessa ja lääkäri laati e-reseptin. Sanoin hoitajalle, että on penisilliiniallergia ja se kuulemma näkyikin tiedoissa.

Apteekissa farmaseutti sitten sanoi, että kun sulla lukee täällä tiedoissa tuo penisilliiniallergia ja lääkäri määrännyt penisilliiniä, niin uskallatko syödä sitä?

Soitin terveyskeskukseen uudelleen. Hoitaja alkoi väittää, että lääkäri oli nyt tässä tapauksessa päättänyt, että mä voin syödä penisilliiniä. Miten? Edes puhumatta mun kanssa puhelimessa?

Sain sitten toki uuden reseptin....

Vierailija
17/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisi jotain rauhoittavia tai muuta jännää niin myisin eteenpäin ja olisin ihan hiljaa mutta jos jotain iha perus juttuja niin varmaan ilmottaisin just ihan niiden elämää helpottaakseni koska niillä on siellä sitten saldovirhe ja joku voi sen takia jäädä ilman lääkkeitä.

Vierailija
18/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saldovirhe huomataan jossain vaiheessa apteekin inventoinnissa ja korjataan. Eipä siinä sen ihmeempää. Jos saisin oikeaa lääkettä, mutta isomman pakkauskoon, en lähtisi valittamaan. Varsinkin jos on saanut lääkäriltä selvät ohjeet annostuksen ja hoidon pituuden suhteen.

Vierailija
19/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut kolmen kuukauden annoksen kerralla?

Lääkettä oli siis kirjoitettu vain tuo 28kpl. Siksi asian nyt huomasin kun kävin äsken lääkärissä ja lääkäri sanoi kirjoittavansa uuden reseptin ko. lääkkeelle kun edellisestä reseptistä ei ole enää jäljellä lääkkeitä.

Ap

Vierailija
20/31 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassallahan tuotteista otetaan viivakoodi, joten apteekin varasto varmaan täsmää.

Mikä lääke kyseessä? Esim. Antibiootissa olisi vakava erhe, mutta jossain allergia/vatsalääke/muu vastaava lääkitys niin ei juuri merkitystä koska suurin osa niistä on myös käsikauppalääkkeitä.

Kerran lääkäri määräsi mun lapselle liian vahvalla annostuksella lääkettä sillä seurauksella että lapsi meni vitivalkoiseksi nenä alkoi jatkuvasti vuotaan verta. Pienennettiin lääkitystä toisen lääkärin opastuksella, mut ei tullut tehtyä ekan lääkärin virheestä kantelua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän