Farmaseutti mokasi, pitääköhän ilmoittaa jonnekin?
Eli mulla oli reseptissä lääkettä 28kpl, ja vasta nyt huomasin että olin saanut lääkettä 98kpl. Pitääköhän tuosta ilmoittaa apteekkiin? Viikko sitten jo olen lääkkeet hakenut mutta nyt vasta huomasin että olen saanut niitä liikaa...
Kommentit (31)
Itse ainakin haluaisin tietää, jos olisin toimittanut virheellisen määrän lääkettä asiakkaalle. Apteekissa ollaan taatusti tyytyväisiä, että virheestä ilmoitetaan. Jatkotoimenpiteet apteekin päässä riippuisivat paljolti siitä mistä lääkkeestä olisi kysymys. Inhimillisiä virheitä sattuu kaikille. Hyvä kuitenkin, että toimitettiin oikea lääkeaine ja oikea vahvuus.
Onko lääke säännöllisessä käytössä? mikä lääke oli kyseessä?
Mikä ihmeen lääkäri määrää puhelinkonsultaation perusteella PENISILLIINIÄ virtsatieinfektioon? Ei ole ollenkaan ensisijainen lääke perusterveen ihmisen kystiittiin.
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän se lääkäri, että olet kaikki hakenut, siksi uusi resepti. Jos jatkuvassa käytössä, kyllä yleensä se kolmen kuukauden satsi otetaan kerralla Kelakorvausten vuoksi. onko sulla siinä reseptissä 28:n jälkeen jotain kirjaimia?
Ei ollut kirjaimia vaan ihan vain tuo 28kpl oli. Ja kyseessä siis mirtazapiini, aluksi kirjoitti vain tuon 28kpl 'koekäyttöön' ja kun siitä on ollut apua niin tänään kirjoitti 100kpl:n reseptin. Ja kävin vielä kanta.fistä tarkastamassa niin 28kpl oli edellinen resepti ja se lukee myös lääkepakettiin liimatuissa tarroissa... Siis toimitettu 28kpl.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän se lääkäri, että olet kaikki hakenut, siksi uusi resepti. Jos jatkuvassa käytössä, kyllä yleensä se kolmen kuukauden satsi otetaan kerralla Kelakorvausten vuoksi. onko sulla siinä reseptissä 28:n jälkeen jotain kirjaimia?
Ei ollut kirjaimia vaan ihan vain tuo 28kpl oli. Ja kyseessä siis mirtazapiini, aluksi kirjoitti vain tuon 28kpl 'koekäyttöön' ja kun siitä on ollut apua niin tänään kirjoitti 100kpl:n reseptin. Ja kävin vielä kanta.fistä tarkastamassa niin 28kpl oli edellinen resepti ja se lukee myös lääkepakettiin liimatuissa tarroissa... Siis toimitettu 28kpl.
Ap
Sano siellä apteekissa, kun menet hakemaan uuden annoksen. Voisivat olla vähän tarkempia, jos saatuu virheitä lääkemäärässä voi sattua virheitä annostusohjeissa seuraavan kerran. Osa lukee vain pakkaukseen laitetun tarran ohjeet, joten virheitä ei saisi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan hyvä senkin puolesta apteekkiin ilmoittaa, että kyseessä on keräilyvirhe. Tällöin sotkee myös saldot.
Olitko ollenkaan hereillä, kun hait sen lääkesatsin apteekista.? Eikö hälytyskellot soineet, kun näit lääkepakkauksen? Onhan siinä nyt selvä kokoero, onko kyseessä 28 vai 98 pillerin pakkaus. Ei apteekki ota takaisin liikoja lääkkeitä. Tai siis ottaa, mutta me menevät tuhottavaksi. Mutta jos sinulla on nyt uusi lääkemääräys noista samoista pillereistä, niin eikö asia ole ok. Vai kävikö niin, että maksoit vain 28 pilleristä? Jos näin on, poikkea apteekissa maksamassa ne loputkin pillerit. Varmuuden vuoksi ota myös uusi reseptin mukaan. Sillä voit todistaa, että sinulle on määrätty samaa lääkettä lisääkin. Eli olet rehellisellä ja oikealla asialla.
Palautat tai et ei apteekki voi niitä enää myydä eli menevät tuhottavaksi
Itse sain joskus 100kpl paketin, koska kyseisen apteekin valikoimassa ei ollut pienempää. Toki kertoi tämän minulle. Eikä ollut mikään erikoinen lääke.
Vierailija kirjoitti:
Olitko ollenkaan hereillä, kun hait sen lääkesatsin apteekista.? Eikö hälytyskellot soineet, kun näit lääkepakkauksen? Onhan siinä nyt selvä kokoero, onko kyseessä 28 vai 98 pillerin pakkaus. Ei apteekki ota takaisin liikoja lääkkeitä. Tai siis ottaa, mutta me menevät tuhottavaksi. Mutta jos sinulla on nyt uusi lääkemääräys noista samoista pillereistä, niin eikö asia ole ok. Vai kävikö niin, että maksoit vain 28 pilleristä? Jos näin on, poikkea apteekissa maksamassa ne loputkin pillerit. Varmuuden vuoksi ota myös uusi reseptin mukaan. Sillä voit todistaa, että sinulle on määrätty samaa lääkettä lisääkin. Eli olet rehellisellä ja oikealla asialla.
Olin ihan hereillä mutta kun siinä oli muitakin lääkkeitä samalla niin en sen kummemmin kiinnittänyt pakkauksiin huomiota. ja kyllä olen maksanut vain28 pilleristä koska tänään vasta asian huomasin kun lääkäri kysyi että paljonko minulla on lääkkeitä jäljellä ja kirjoitti uuden reseptin.
Kävisin apteekissa selvittämässä asian jo lääkekorvausten takia.