Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko amk:n opinnäytetyöllä isokin merkitys??

Vierailija
29.11.2015 |

Jos siitä saakin paskan numeron, haittako se työhön pääsyä jotenkin? :O

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammattikoulun päättötyö on pakollinen ja mitä siitä seuraa jos ei suorita sitä?

No yhtään mitään...

Millainen on ammattikoulun "opinnäytetyö" :D

" Elämmän koulu...

Monta nuuskapalloa saat syljettyä kattoon?

Mikä on Tojotan vm 85 sytytystulpan väli?

Lohkeeko siis saatko pimppaa millä musikilla?

"

Voi luoja... ammattikoulu opinnäytetyö...

Tekstistäsi päätellen sulla on amiskin käymättä, amk:sta puhumattakaan.

Kirjoitin niin kuin amislaiset kirjoittaa.

Kirjoitit niinkuin alakoululaiset kirjoittavat.

Vierailija
22/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammattikoulun päättötyö on pakollinen ja mitä siitä seuraa jos ei suorita sitä?

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

Nyt puhutaan kylläkin ammattikorkeakoulun opparista eikä amiksen.

AP.

Öh? AMK ammattikoulu. Ja mikä ero amiksella ja amiksella on? Ei mikään.

En jaksa tapella elämäm_koululaisen kanssa.

Ammattikouluun pääsee peruskoulun jälkeen.

AmmattiKORKEAkouluun pääsee ammattikoulun tai lukion jälkeen eli pääsyvaatimuksena on 2. asteen tutkinto.

Ihan sama mikä vaatimus sinne amiskaan on. Ihmetyttää kovasti miksi ihminen joka on käynyt peruskoulun ja lukion lähtisi ammattikouluun? Ihan sama vaikka siinä on se korkea... KOSKA ammattikorkeakoulu ei ole korkeakoulu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

Olet varmaan aika nuori. Opinto-ohjaaja varmasti selittää nämä joskus teille yläasteen aikana, mutta hieman etukäteistietoa:

-ammattikoulu on toisen asteen tutkinto. Samoin kuin lukio/yo-tutkinto

-ammattikorkoeakoulututkinto (AMK) on kolmannen asteen tutkinto, eli korkeakoulututkinto. Yliopisto on myös korkeakouluasteen tutkinto.

-henkilö voi jatkaa toiselta asteelta kolmannelle asteelle. Esimerkiksi ammattikoulun käynyt voi hakeutua opiskelemaan samaa tai eri alaa ammattikorkeakouluun. Ammattikoulututkinto antaa hakukelpoisuuden. Samoin hän voi hakeutua myös ylliopistoon.

Vierailija
24/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

Tekstistäsi päätellen sulla on amiskin käymättä, amk:sta puhumattakaan.

Kirjoitin niin kuin amislaiset kirjoittaa.

Kirjoitit niinkuin alakoululaiset kirjoittavat.

Eli amiskalaiset?

Vierailija
25/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

AmmattiKORKEAkouluun pääsee ammattikoulun tai lukion jälkeen eli pääsyvaatimuksena on 2. asteen tutkinto.

Ihan sama mikä vaatimus sinne amiskaan on. Ihmetyttää kovasti miksi ihminen joka on käynyt peruskoulun ja lukion lähtisi ammattikouluun? Ihan sama vaikka siinä on se korkea... KOSKA ammattikorkeakoulu ei ole korkeakoulu!

What are you? Retard??

"Korkeakoulu on ylemmän asteen oppilaitos, joka voidaan suorittaa toisen asteen jälkeen. Korkeakouluja ovat Suomessa yliopistot ja ammattikorkeakoulut."

Vierailija
26/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta jos haet myöhemmin jatkokoukutukseen (master) on alle 3 opparilla vaikea päästä sisään. Muuten harva sitä numeroa kysyy.

Kokonaispistemäärä (amk-todistuksen keskiarvo, työkokemus, pääsykokeen pisteet...) ratkaisee haussa jatkokoulutukseen, ei pelkkä opinnäytetyön numero. Se on vain yksi osa kokonaisuutta.

Ok, näillä näkymin ei ole tarkoituksena jatkaa opiskeluja ainakana tällä alalla.

AP.

No silloin ei ole suurta merkitystä numerolla.

Vierailija
27/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mainitsiko joku, mutta jatko-opintojen kannalta sillä on väliä. Maisteriohjelmaan haettaessa usein on tosiaan painotettu keskiarvo ja jos opparista on arvosana 5 ja tosiaan yleensä se on 15 op, saa siitä todella hyvin pisteitä.

Vierailija
28/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

What are you? Retard??

"Korkeakoulu on ylemmän asteen oppilaitos, joka voidaan suorittaa toisen asteen jälkeen. Korkeakouluja ovat Suomessa yliopistot ja ammattikorkeakoulut."

Ootas... Korkeakouluihin kuten yliopistot kuuluu niin sanottu akateeminen vapaus. Vapaus siitä millä tenteillä käy kunhan tutkintoon luettavat tentit tulee suoritettua määrä ajassa.

Amiskassa oli se amiska tai sitten tämä ammattikorkeakoulu ei ole mitään akateemista vapautta vaan siellä mennään lukujärjestyksen mukaan joka koulupäivä. Ja ei amiskassa ole edes mitään kampus-aluetta tai ainejärjestöjä.

Vierailija
29/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ns. elämäntilannekriisi (= läheinen kuoli ja minulla oli taaperoikäinen lapsi yms.) juuri opinnäytetyövaiheessa ja pukersin sen kasaan pelkällä tahdonvoimalla, sanoja paperille lätkien. En saanut ohjausta, enkä kyllä edes kyennyt puhumaan ihmisten kanssa siinä vaiheessa, joten erittäin omatoimisesti räpelsin työn loppuun ja toivoin parasta. Meni läpi, arvosana 3 ja siinä elämäntilanteessa olin vain tyytyväinen että sain paperit kouraan ja saatoin hakea vakituista työpaikkaa. Työnantajaa kiinnosti tasan sen verran, että tarkisti todistuksen (koska oli pakko) ja vilkaisi opinnäytetyön aiheen (ihan omaa kiinnostustaan). Teknisenä yksityiskohtana mainittakoon, että koska valmistuin kymmenkunta vuotta sitten, piti opinnäytetyö palauttaa vain kirjallisena ja halutessaan sai antaa myös sähköisen version kirjaston käyttöön. Vihasin opinnäytetyötäni ja siihen liittyvää surua niin paljon, etten koskaan vienyt kirjastoon kansitettua kirjallista kappaletta. Eikä kukaan ole koskaan kysellyt perään. :)

Jatko-opintoihin hakiessa opinnäytetyön numerolla oli merkitystä, mutta hakuprosessissa tuntui työhistoria painavan huomattavasti enemmän. Hyvin pääsin opiskelemaan ja kohta on jatkotutkinto taskussa.

Vierailija
30/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

Mitä sä nyt höpäät? AMK = ammattiKORKEAkoulu. Täysin eri asia kuin amis ja myös eri tason (toinen aste versus kanditaso)koulu. Huhu miten pellejä jotkut on.

Vierailija
31/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

What are you? Retard??

Ootas... Korkeakouluihin kuten yliopistot kuuluu niin sanottu akateeminen vapaus. Vapaus siitä millä tenteillä käy kunhan tutkintoon luettavat tentit tulee suoritettua määrä ajassa.

Amiskassa oli se amiska tai sitten tämä ammattikorkeakoulu ei ole mitään akateemista vapautta vaan siellä mennään lukujärjestyksen mukaan joka koulupäivä. Ja ei amiskassa ole edes mitään kampus-aluetta tai ainejärjestöjä.

Mitä sä selität? Itse olen ollut KOLME  vuotta AMK:ssa ja en IKINÄ ole kuulu minkään valmiin lukkarin kanssa kursseja tehnyt. Se lukujärjestys pitää itse rakentaa ja toki voi voi mennä suositusten mukaan, mutta IHAN ITSE voi ottaa niin paljon tai vähän kursseja kuin haluaa. Opo sitten meilaa jos huomaa, että niitä kursseja ei juuri lainkaan saa suoritettua. Minä saisin vaikka käydä eri linjojen kursseja halutessani, ihan vaan muuten vaan voisin opiskella vaikka journalismia tai IT-alan kursseja.

Minun AMK:ssani on monta kampusta ja tosiaan on ihan liitot ja järjestöt. Että sillee.

Vierailija
32/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa silloin kun minä suoritin ammattikorkeakoulussa sähköinsinöörin paperit niin minulle kyllä muistutettiin siitä, etten ole suorittanut korkeakoulua vaan amiksen.

Joten onpa ajat muuttuneet.... Eli minulla onkin korkeakoulututkinto.

Vierailija
33/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22:lle

Minä kävin ensin taidelukion, ja sitten ammattikoulun sen jälkeen. Syynä tuohon oli se, että halusin nopeasti ammatin ja työelämään täyspäiväisesti.

Jos olisin mennyt yliopistoon olisi se tiennyt ainakin 4-5 vuoden opintoja, enemmän epävarmuutta työllistymisen suhteen (vain lääkärit taitavat nykyään olla "varmoja työllistyviä"?) ja vähemmän rahaa --> vähemmän mahdollisuuksia toteuttaa omia haaveita.

Yo-pohjainen ammattikoulu kesti kaksi vuotta, kaikki opiskelijat olivat jo aikuisia (vähintään lukion käyneitä) ja koen että opin siellä paljon. Sain myös valmiudet työskennellä hyvässä työpaikassa, jossa palkkakin on hyvä.

Työpaikkani ja siitä saatavan palkan avulla olen päässyt toteuttamaan monta sellaista juttua, joihin opiskelijana ei olisi ollut varaa. Suurin osa liittyy maalaamiseen jota harrastan, mutta en ole niin hyvä että töilläni eläisin.

Nykyään moni ammattikoululainen tienaa paljon enemmän mitä yliopiston käyneet. Jos olisi valinnut taidehistorian tai vastaavan mitä opiskelen, ei minulla varmasti olisi lainkaan töitä, tai jos olisi niin huonosti palkattuja pikku pätkiä.

Vierailija
34/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhtään mitään...

" Elämmän koulu...

"

AP.

What are you? Retard??

Kirjoitat kyllä aika amistasoisesti. Ammattikorkeakoulun ja ammattikoulun ero on myös tässä, kuten myös ero ammattikorkeakouluun ja yliopistoon on tässä. Ammattikorkeakoulussa on lukujärjestys, mutta kursseja voi suorittaa omaan tahtiinsa, jos pystyy ja ryhmissä on tilaa. Läsnäolovelvollisuus vaihtelee kursseittain. Huomautan, että yliopistossakin on pakollisia harjoituskertoja ja aineita, joissa on tietty läsnäolovelvollisuus. Olet selvästi lukiolainen, joka ei välttämättä pääse läpi äidinkielestä. Luultavasti et tule pääsemään kovin kummoiseen kouluun itse. 

Vierailija
35/36 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa silloin kun minä suoritin ammattikorkeakoulussa sähköinsinöörin paperit niin minulle kyllä muistutettiin siitä, etten ole suorittanut korkeakoulua vaan amiksen.

Ennen opintojen rakenteet ja vaatimukset olivat erilaisia (ei verrattavissa nykypäivään). Jos olet ammattikoulusta valmistunut, niin sitten olet sieltä valmistunut. Ei pelkkä tutkintonimikkeen muuttunut käyttö tee kenestäkään korkeammin koulutettua.  

Vierailija
36/36 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen opintojen rakenteet ja vaatimukset olivat erilaisia (ei verrattavissa nykypäivään). Jos olet ammattikoulusta valmistunut, niin sitten olet sieltä valmistunut. Ei pelkkä tutkintonimikkeen muuttunut käyttö tee kenestäkään korkeammin koulutettua.  

AMK oli koulu missä vuosina 1998 - 2002 kävin sähköinsinöörin tutkinnon. Vuosina 1993 - 1996 kävin AMK eli amiskan ja valmistuin sieltä voimasähkömekaanikoksi.

Joten onko se jälkimmäinen AMK korkeakoulu vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme