E-pillereiden lopettaminen pelottaa (iho...)

Vierailija

Aloin syödä yhdistelmäpillereitä 17-vuotiaana. Pidin vuoden tauon 18-19-vuotiaana, ja naama räjähti aivan täysin, ennen aina hyvässä kunnossa ollut naama oli aknen täplittämä. Kyllästyin tilanteeseen ja tapasinpa samalla nykyisen miehenikin, joten aloitin pillerit uudelleen.

Olen syönyt pillereitä nyt taas 10 vuotta, ja haluaisin ensi vuonna 30 täyttäessäni sterilisaation ja eroon pillereistä. Pelottaa kuitenkin, että edessä on taas hullun aknen toinen tuleminen.

Millaisia kokemuksia muilla on? Pitääkö tässä hyväksyä akne (kauanko se kestää?) vai vetää pillereitä vaihdevuosiin asti?

Kommentit (4)

Vierailija

Mä mietin samaa. Miehellä jo aika vasektomiaan sen takia ettei mun tarvitse enää syödä hormoneja. Jotenkin ajattelen, että kun on jo ikää enemmän, niin iho ei kuki samallalailla kuin teininä ja muina hormonimyllerrysaikoina.

Vierailija

Täytin kesällä 30v ja päätettiin hankkia vielä yksi lapsi lisää. E-pillereitä käytetty viimeiset 6v putkeen. Mulla ei oo mitään akne taustaa mutta nama räjähti täysin kun lopetin pillerit.

Vierailija

Itse lopetin e-pillerit tämän vuoden tammikuussa noin 7 vuoden käytön jälkeen. Teini-iässä helppohoitoinen ihoni räjähti sitten käsiin noin kuukausi-kaksi e-pillereiden lopettamisen jälkeen ja oli pahimmillaan kesällä. Nyt hiljalleen tuntuu paranevan, vaikka vieläkin epäpuhtauksia on jäljellä ja aina välillä poskiin nousee uusia finnejä. Mitään arpia ei onneksi ole tuntunut jäävän. Uskon, että epäpuhtaudet alkavat helpottaa ensi vuoden alkupuolella, ja kesään mennessä tästä vaiheesta ei toivon mukaan ole enää paljoa nähtävissä. Kaikillahan kasvot eivät oireile e-pillereiden lopettamisen jälkeen, ja joillakin vaihe kestää vain kuukauden tai pari.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat