25-vuotias sukulainen jäi työkyvyttömyyseläkkeelle, koska työelämä ei ollut hänen juttunsa
Nyt matkustelee ja viettää vapaa aikaa kaiket päivät, ei mitään järkeä tässä touhussa
Kommentit (51)
Eläkkeelle ei niin vain jäädä. Aika raskaat syyt on taustalla tuon ikäisellä. Ja hullun pieni eläke.
Ei taida olla peruste eläkkeelle.
Ja Kelan lekurit ei päästä ed se psykoottista tai neliraajahalvaantunutta eläkkeelle.
Onko kulmahousu, nehän pääsee (jostain käsittämättömästä syystä) suoraan eläkkeelle kun lapsilisät loppuu. Muilta ihmisiltä vaaditaan yleensä kunnon tauti ennenkuin nuorelle ihmiselle myönnetään työkyvyttömyyseläke.
No eipä työkyvyttömyyseläkkeillä paljon juhlita, käytännössä sellaiset eläkeläiset on p-aukisia.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle ei niin vain jäädä. Aika raskaat syyt on taustalla tuon ikäisellä. Ja hullun pieni eläke.
Pelkkä masennus ja unettomuus riittää.
Vierailija kirjoitti:
On se satasia enemmän kuin työttömän tuet, ja eläkkeen päälle saa vielä tienata.
Minulle yksityislääkäri suositteli eläkkeelle hakeutumista, koska työhistoriani on hänen mielestään rikkonainen. Olen 47-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä masennus ja unettomuus riittää.
Ei ole riittänyt vuosiin
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksityislääkäri suositteli eläkkeelle hakeutumista, koska työhistoriani on hänen mielestään rikkonainen. Olen 47-vuotias.
47-vuotias ei ole 25-vuotias.
Ei jäänyt noilla perusteilla. Kela kirjoittaa hylkäyskirjeen "lieviä vaivoja". Mutta itsemurhayritysten jälkeen eräs tuttu pääsi eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47-vuotiaan tavoite-eläkeikä on 69 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kulmahousu, nehän pääsee (jostain käsittämättömästä syystä) suoraan eläkkeelle kun lapsilisät loppuu. Muilta ihmisiltä vaaditaan yleensä kunnon tauti ennenkuin nuorelle ihmiselle myönnetään työkyvyttömyyseläke.
Elinkautisvangit ilmeisesti pääsee myös. Näin suomalainen yhteiskunta palkitsee ahkerat yksilöt.
25-vuotiaana ei pääse eläkkeelle ellei ole todella vakavasti sairas. Mikään "työelämä ei ole minun juttuni" ei riitä syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisella on lääkärin B lausunto sairauslomasta 10 kk:lle. Kela ei päästä edes sairauspäivärahalle saati eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
25-vuotiaana ei pääse eläkkeelle ellei ole todella vakavasti sairas. Mikään "työelämä ei ole minun juttuni" ei riitä syyksi.
Päihdeongelma ja masennus riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se satasia enemmän kuin työttömän tuet, ja eläkkeen päälle saa vielä tienata.
Työttömällä on kuitenkin toivoa tilanteen parantumisesta, eläkeläisellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri on syy päästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on kuitenkin toivoa tilanteen parantumisesta, eläkeläisellä ei.
Työttömään kohdistuu kontrollia ja epävarmuutta siltä osin tukien jatkuvuudesta. Eläkeläiseen ei. Kaikki työttömänä roikkuvat eivät halua työllistyä, mutta muuta keinoa tukien saamiseen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten välttämättä ole hullun pieni eläke. Riippuu siitä, onko edeltävää työuraa, jos esimerkiksi yliopistotutkinto ja pari vuotta töitä 4.500 e/kk palkalla, niin saa ihan hyvän eläkkeen ja 5 vuoden päästä eläkkeen alkamisesta vielä ison kertakorvauksen. Työkyvyttömyyseläke lasketaan myöntöhetken ansioiden mukaisesti olettaen, että palkka olisi samansuuruinen (indeksillä tarkistettuna) varsinaiseen eläkeikään asti.
Sinulle ei ole taidettu kertoa kaikkea sukulaistesi terveydentilasta. Ehkä siksi, ettei asia kuulu sinulle.