Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25-vuotias sukulainen jäi työkyvyttömyyseläkkeelle, koska työelämä ei ollut hänen juttunsa

Vierailija
08.08.2026 |

Nyt matkustelee ja viettää vapaa aikaa kaiket päivät, ei mitään järkeä tässä touhussa

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei ole taidettu kertoa kaikkea sukulaistesi terveydentilasta. Ehkä siksi, ettei asia kuulu sinulle.

Vierailija
2/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle ei niin vain jäädä. Aika raskaat syyt on taustalla tuon ikäisellä. Ja hullun pieni eläke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla peruste eläkkeelle.

Ja Kelan lekurit ei päästä ed se psykoottista tai neliraajahalvaantunutta eläkkeelle.

Vierailija
4/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kulmahousu, nehän pääsee (jostain käsittämättömästä syystä) suoraan eläkkeelle kun lapsilisät loppuu. Muilta ihmisiltä vaaditaan yleensä kunnon tauti ennenkuin nuorelle ihmiselle myönnetään työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
5/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä työkyvyttömyyseläkkeillä paljon juhlita, käytännössä sellaiset eläkeläiset on p-aukisia.

Vierailija
6/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle ei niin vain jäädä. Aika raskaat syyt on taustalla tuon ikäisellä. Ja hullun pieni eläke.

Pelkkä masennus ja unettomuus riittää.

Vierailija
7/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se satasia enemmän kuin työttömän tuet, ja eläkkeen päälle saa vielä tienata.

Vierailija
8/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksityislääkäri suositteli eläkkeelle hakeutumista, koska työhistoriani on hänen mielestään rikkonainen. Olen 47-vuotias.

Vierailija
9/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä masennus ja unettomuus riittää.

Ei ole riittänyt vuosiin 

Vierailija
10/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksityislääkäri suositteli eläkkeelle hakeutumista, koska työhistoriani on hänen mielestään rikkonainen. Olen 47-vuotias.

47-vuotias ei ole 25-vuotias.

Vierailija
11/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt noilla perusteilla. Kela kirjoittaa hylkäyskirjeen "lieviä vaivoja". Mutta itsemurhayritysten jälkeen eräs tuttu pääsi eläkkeelle. 

Vierailija
12/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47-vuotiaan tavoite-eläkeikä on 69 vuotta.

Vierailija
13/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kulmahousu, nehän pääsee (jostain käsittämättömästä syystä) suoraan eläkkeelle kun lapsilisät loppuu. Muilta ihmisiltä vaaditaan yleensä kunnon tauti ennenkuin nuorelle ihmiselle myönnetään työkyvyttömyyseläke.

Elinkautisvangit ilmeisesti pääsee myös.   Näin suomalainen yhteiskunta palkitsee ahkerat yksilöt.

Vierailija
14/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana ei pääse eläkkeelle ellei ole todella vakavasti sairas. Mikään "työelämä ei ole minun juttuni" ei riitä syyksi.

Vierailija
15/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisella on lääkärin B lausunto sairauslomasta 10 kk:lle. Kela ei päästä edes sairauspäivärahalle saati eläkkeelle. 

Vierailija
16/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25-vuotiaana ei pääse eläkkeelle ellei ole todella vakavasti sairas. Mikään "työelämä ei ole minun juttuni" ei riitä syyksi.

Päihdeongelma ja masennus riittää

Vierailija
17/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se satasia enemmän kuin työttömän tuet, ja eläkkeen päälle saa vielä tienata.

Työttömällä on kuitenkin toivoa tilanteen parantumisesta, eläkeläisellä ei.

Vierailija
18/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri on syy päästä eläkkeelle.

Vierailija
19/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä on kuitenkin toivoa tilanteen parantumisesta, eläkeläisellä ei.

Työttömään kohdistuu kontrollia ja epävarmuutta siltä osin tukien jatkuvuudesta. Eläkeläiseen ei.  Kaikki työttömänä roikkuvat eivät halua työllistyä, mutta muuta keinoa tukien saamiseen ei ole.

Vierailija
20/51 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten välttämättä ole hullun pieni eläke. Riippuu siitä, onko edeltävää työuraa, jos esimerkiksi yliopistotutkinto ja pari vuotta töitä 4.500 e/kk palkalla, niin saa ihan hyvän eläkkeen ja 5 vuoden päästä eläkkeen alkamisesta vielä ison kertakorvauksen. Työkyvyttömyyseläke lasketaan myöntöhetken ansioiden mukaisesti olettaen, että palkka olisi samansuuruinen (indeksillä tarkistettuna) varsinaiseen eläkeikään asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi