Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko äiti päättää 17-vuotiaan abortista?

Vierailija
28.11.2015 |

Voiko äiti päättää 17-vuotiaan abortista? Kerroin raskaudesta vanhemmilleni ja joka päivä saan kuunnella huutoa, että abortti o ainoa vaihtoehto ja pitäisi tehdä heti. Itse haluan pitää lapsen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuolle vaahtoajalle; minulle ainakin on aivan se ja sama vaikken ikinä enää tapaisi ketään miestä ja vaikka minua haukuttaisiin miksi (jota onneksi ei tosin tapahdu lapsen isän taholta, vaikkei yhdessä ollakaan).

olen yksinhuoltaja ja lapseni on minulle jotain niin kallisarvoista ettei sanoin voi kuvata. elämä hänen kanssaan on minkä tahansa arvoista, joku huorittelu olisi ihan pikkuinen kärpäsenkakka verrattuna onneen ja rakkauteen, mitä lapsen ja äidin välillä on.

Siltähän se nyt tuntuu kun lapsi on suloinen pikku pallero vailla omaa tahtoa. Odota kymmenen vuotta niin jo vain sinäkin olet muksusi tuuppaamassa lastenkotiin uuden onnen tieltä kun lapsi ei enää niin suloinen olekaan ja on jo uudet suloiset vauvat kuvioissa.

Vierailija
42/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän useamman teininä äidiksi tulleen. Ensimmäinen teki jopa kolme lasta (parin eri miehen kanssa) pienillä ikäeroilla. Pääasiassa mummo hoitaa lapset ja jos ei hoida niin lapset on keskenään ilman ruokaa kun yh-äiti bilettää ja etsii kadotettua nuoruuttaan.

Toisen teiniäidin äiti hoiti jatkuvasti lapsenlastaan, lapsen äiti kävi välillä kylässä katsomassa jälkikasvuaan minkä biletykseltä ehti. Nyt lapsi on jo sijoitettuna kun ei mummo jaksanut. Lapsen isästä ei tietoa.

Kolmannella menee kaikkein parhaiten. Kunnollinen ja kiltti nuori nainen kahden pienen kanssa. Omat vanhemmat asuvat kaukana mutta auttavat parhaansa mukaan. Lapsen isän kanssa on nimellisesti yhdessä mutta isää kiinnostaa omat kaverit ja nuoruus. Käytännössä nuori äiti hoitaa kodin ja lapset yksin, koko ajan, aina. Mihinkään ei pääse yksin kun kaukana asuvatisovanhemmat eivät kovin usein voi hoitaa.

Ainuttakaan teiniäitiä en tiedä jolla vielä kymmenen vuoden jälkeen olisi mies kuvioissa/ei ole sossun kanssa tekemisissä/käy töissä/olisi kiinnostunut niistä lapsistaan. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiedän useamman teininä äidiksi tulleen. Ensimmäinen teki jopa kolme lasta (parin eri miehen kanssa) pienillä ikäeroilla. Pääasiassa mummo hoitaa lapset ja jos ei hoida niin lapset on keskenään ilman ruokaa kun yh-äiti bilettää ja etsii kadotettua nuoruuttaan.

Toisen teiniäidin äiti hoiti jatkuvasti lapsenlastaan, lapsen äiti kävi välillä kylässä katsomassa jälkikasvuaan minkä biletykseltä ehti. Nyt lapsi on jo sijoitettuna kun ei mummo jaksanut. Lapsen isästä ei tietoa.

Kolmannella menee kaikkein parhaiten. Kunnollinen ja kiltti nuori nainen kahden pienen kanssa. Omat vanhemmat asuvat kaukana mutta auttavat parhaansa mukaan. Lapsen isän kanssa on nimellisesti yhdessä mutta isää kiinnostaa omat kaverit ja nuoruus. Käytännössä nuori äiti hoitaa kodin ja lapset yksin, koko ajan, aina. Mihinkään ei pääse yksin kun kaukana asuvatisovanhemmat eivät kovin usein voi hoitaa.

Ainuttakaan teiniäitiä en tiedä jolla vielä kymmenen vuoden jälkeen olisi mies kuvioissa/ei ole sossun kanssa tekemisissä/käy töissä/olisi kiinnostunut niistä lapsistaan. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.

Minä taas tiedän 4 nuorta äitiä (jotka siis saivat lapsensa 18-21-vuotiaina) ja kaikilla menee hyvin. Heistä kaksi on yhdessä lastensa isien kanssa, molemmat kihloissa, toisilla häät tiedossa ensi kesänä. Molemmat miehet tekevät töitä ja toinen heistä itseasiassa tienaa paremmin kuin keskiverto pariskunta. Kaikkien näiden äitien lapset ovat vielä alle 4-vuotiaita. Toinen yh-äideistä opiskelee amk:ssa, toinen on jo valmistunut ammattikoulusta ja tekee töitä. Pariskuntien lapset on vasta niin pieniä että molemmat äidit on kotona lastensa kanssa. Toisella jatkuu opiskelut ja toinen jatkaa töihin. 

Kaikki tulevat toimeen omillaan (joko palkan tai kelan avustusten avulla mutta siis isovanhempia ei tarvita). Kaikki hoitavat lapsensa itse ja käyvät silloin tällöin ulkona (n.1-5krt vuodessa). Tällöin lapset on mummolassa tai sitten pariskunnista toinen jää kotiin. 

Vierailija
44/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi että "yh-äidit eivät ole niitä halutuimpia seurustelukumppaneita parisuhdemarkkinoilla". Pakko sanoa tohon muutama sana. Tuokin riippuu täysin ihmisestä, luonteesta, elämäntilanteesta. Itse kumppania etsivästä myös. Typerä yleistys.

Vierailija
45/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia :) Tule kyllä selviytymään :)

Vierailija
46/50 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi että "yh-äidit eivät ole niitä halutuimpia seurustelukumppaneita parisuhdemarkkinoilla". Pakko sanoa tohon muutama sana. Tuokin riippuu täysin ihmisestä, luonteesta, elämäntilanteesta. Itse kumppania etsivästä myös. Typerä yleistys.

Kummallisen paljon on yksinhuoltajia liikkeellä joilla on ongelmia löytää kunnollinen toinen puolisko vaikka asiat kuten työ jne. ovat kunnossa. Jos suhdekuvioihin on tulossa kahden ihmisen sijasta kolme tai enemmän niin saattaa se karkottaa joitakin pois. Varmati lähes jokaiselle löytyy seurustelukumppani kun joustavuutta tarpeeksi löytyy. 

Vierailija
47/50 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää että teinin pitäisi tappaa (sitä se abortti on) lapsensa oman äitinsä vaatimuksesta. Jos tietäisin että jossain perheessä on noin niin tekisin välittömästi lastensuojeluilmoituksen tai ilmoittaisin poliisille.

Vierailija
48/50 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää liberalismia palstalla.

Vierailija
49/50 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi päättää sun puolesta, mutta mielipiteensä saavat kertoa, niin kuin ovat ilmeisesti tehneet. Onko sulla millainen tilanne muuten? Anna vanhemmille aikaa, ovat järkyttyneitä. Hae tarvittaessa tukea neuvolasta, sieltä auttavat.

Vierailija
50/50 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up