Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon liiasta itsekriittisyydestä?

Vierailija

http://yle.fi/uutiset/liiallinen_itsekriittisyys_tuhoaa_ihmisen_sisaltap...

Tuo artikkeli kuvaa minua ihan 100%. Olen todella itsekriittinen. En koe ikinä onnistuvani missään. Yleensä en viitsi edes yrittää kun tiedän jo etukäteen epäonnistuvani. Lisäksi minulla on todella huono itsetunto.
Välillä yritän noudattaa erilaisia ohjeita ja miettiä itsestäni ja toiminnastani jotakin positiivista, yleensä se on täysin mahdotonta, minussa ei ole mitään positiivista.
Olen jo reilusti yli parikymmentä, eli mistään teiniangstista ei ole kyse. Mikä tähä auttaa? Voisiko psykologista olla apua?

Kommentit (5)

Vierailija

Luuletko, että muut ovat jotenkin parempia? Me kaikki olemme heikkoja. Osa ihmisistä tosin on sokeita omille tunteilleen ja kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella. Itsekriittiset ihmiset ovat sympaattisia, mutta ei silti kannata jäädä rypemään siihen suohon. Jos et itse pääse eroon noista harha-ajatuksista, mene psykologille. Nuorena nuo kannattaa hoitaa, vanhempana ajatukset juurtuvat syvään, olkoon kuinka epärealistisia ajatuksia tahansa.

Vierailija

Luehan vaativasta persoonallisuudesta. Tiedon lisääntyessä lisääntyy myös keinot, joiden avulla liiallisesta kriittisyydestä voi päästä eroon.. <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat