Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joogaa harrastavat, kertokaa päivärytmistänne (joogaus ja ateriat)

Vierailija

Haluaisin aloittaa joogaharrastuksen. Löysin ilmaisen sovelluksen, jossa opetetaan helpoimpia asentoja ja kiinnostaisi kokeilla niitä ihan kotioloissa. Minulla on työhuone kodin yhteydessä, joten voin sovittaa joogahetken päivään milloin tahansa.

Parhaalta oikeastaan tuntuisi aamun aloittaminen joogaamalla, mutta miten aamiaisen syöminen sitten onnistuu? Yleensä olen herätessäni jo niin nälkäinen, että en pysty tekemään mitään ennen kuin saan ns. kahvia koneeseen ja aamiaisen syötyä. Syön kolmasosan päivän kaloreista aamulla, eli kohtalaisen tukevan aamiaisen. Arvelen, että heti sen jälkeen ei olisi viisasta joogata. Olenko oikeassa?

Kertokaa miten teillä menee ateriarytmi ja missä vaiheessa joogaatte. Itse haluaisin luultavasti tehdä jonkinlaisen harjoituksen päivittäin, jos vain opin pitämään lajista. Tällä hetkellä en harrasta mitään liikuntaa säännöllisesti.

Kommentit (3)

Vierailija

Syö pieni aamupala ennen ja palauttavat ruokaa jälkikäteen :) näin kannattaa tehdä joka urheilulajit kanssa! Ruoka ei sitten tule vyörynä ylös ja energiaalas riittää, eikä keskittyminen herpaannu!

Vierailija

Aamujoogaan tottuu nopeasti. 5-10 minuuttia riittää hyvin ja sitten syömään. Pidempi joogaharjoitus illalla pari tuntia aterian jälkeen. Ja joogaajat muuten usein luopuvat kahvista, eivät tarvitse sitä enää.

Vierailija

Joogaharjoitus pitäisikin perinteisesti tehdä heti aamulla ennen aamiaista. Itse huitaisen korkeintaan pienen soijapirtelön tai jugurtin ja juon vähän vettä ennen treeniin lähtöä, koska se ehtii vajua matkalla (harrastan astangaa ja joogaan harvoin kotona). Jos on pakko syödä, niin jotain helposti ja nopeasti sulavaa. Ei ikinä kannata joogata aterian jälkeen, koska alastaivutuksissa tulee oikeasti huono olo tai ainakin alkaa närästää, kun vatsan sisältö valuu ruokatorvea pitkin ylös.

Illemmallakin voi toki joogata, mutta mielellään monta tuntia ennen nukkumaanmenoa, muuten ei välttämättä saa unta, ja aterioinnin ja joogan välillä on hyvä olla vähintään kolme tuntia, että vatsa ehtii tyhjentyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat