Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoja ympyräjälkiä ikkunalasin ulkopinnalla. Mistä ne tulivat?

Vierailija
27.11.2015 |

Katselin juuri ulos ikkunasta, kun huomasin kaksi eri pyöryläjälkeä niissä ulkopuolella. Ovat siis ihan säntilliset ympyrät, kuin jollain olisi painettu ikkunaan, jälki on siis ikkunan pinnassa olevassa tomussa. Ei siis ole mikään sipaisu, vaan ihan täydelliset ympyrät. Mistä ihmeestä nuo ovat tulleet? Asutaan maan tasalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uudet ikkunat?

Ikkunoita siirrellään semmosilla isoilla imukupeilla ja niistä jää tuollaiset ympyräjäljet.

Vierailija
2/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelästyin samaa jokunen vuosi sitten. Veikkaan, että ovat peräisin ikkunatehtaalta. Tai sitten tulleet asentaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tullut näkyviin imukuppien jäljet mistä ikkunaa on nostettu.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/765131/Imukuppinostin-115mm-kupit-x2

Tuollainen

Vierailija
4/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastaus kuin kahdella ekalla. Meillä nuo näkyy auton lasissa. Ei niitä saa millään pois.

Vierailija
5/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on avuruuden olento käynyt tirkistelemässä.

Vierailija
6/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks tyyppiä painanut persereikänsä ikkunalasiin. Tai yks tyyppi kaks kertaa.

Vierailija
7/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pestä kunnolla, mahdollisuuksien mukaan auton lasinhoitoaineella. RAISIO.

Vierailija
8/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kurkannu ikkunasta sisään, niin sun rinnat on painunu lasia vasten:)

Vierailija
9/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mä oikeasti jo säikähdin, että joku on yrittänyt murtautua tänne. Siis laittanut sellainen lasinleikkausimukupin tuohon. Mutta olen asunut tässä jo kaksi vuotta ja ikkunat pesen katupölyn takia vähintään kolmesti vuodessa. Nyt vasta huomasin nuo jäljet. Ovat aika ylhäällä, noin parin metrin korkeudessa. Saman huomasin muuten toisessakin ikkunassa...

Vierailija
10/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on imarin jäljet. Laseja nostellaan leikkuussa, lamilla, linjalla, asennettaessa, joka paikassa, imareilla.

Laseja voi koittaa pestä kaikenlaisilla aineilla (ei fairyllä, ellet todella huolellisesti huuhtele sen jälkeen), mutta ihan helposti imarin jäljet eivät lähde. Nro 0000 teräsvillalla voi myös koittaa.

Vierailija
11/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan pessyt laseja kunnolla? Missä lasissa ne ovat?

Taitaa tosiaan olla noita imukupin jälkiä ikkunan asentamisesta tai ikkunan valmistuksesta.

Jos ne ovat ulkopuolella, niin voit tietysti panikoitua ja ajatella että murtovaras on kiinnittänys siihen imukupin leikatakseen lasiin reijänt, mutta hänellä on jäänyt homma kesken.  Unohda edellinen, ovesta pääsee helpommin sisälle ja kiinnittää vähemmän huomiota.

Vierailija
12/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on imarin jäljet. Laseja nostellaan leikkuussa, lamilla, linjalla, asennettaessa, joka paikassa, imareilla.

Laseja voi koittaa pestä kaikenlaisilla aineilla (ei fairyllä, ellet todella huolellisesti huuhtele sen jälkeen), mutta ihan helposti imarin jäljet eivät lähde. Nro 0000 teräsvillalla voi myös koittaa.

Miksi ei fairyllä? Olen aina pessyt lasit sillä.

Vierailija
13/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei Fairya huuhtele todella huolellisesti lasista pois, se jättää ikkunan pintaan ohuen kalvon, joka aiheuttaa sitä että ikkunat likaantuvat nopeasti uudestaan. Tästä on ollut parina viime vuotena todellista ongelmaa, kun ihmiset kummastelevat nopeasti uudelleen paskoittuvia uusia ikkunoitaan ja reklamoivat. Ilmeisesti Fairyyn on tehty viimeisen viiden vuoden sisällä jonkinlainen reseptin muutos, joka tulee esiin yllättävällä tavalla.

Vierailija
14/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ylivoimaisesti paras ikkunanpesuun. Eihän sitä tarvitse liikaa annostella.

Vierailija
15/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetonilla pitäisi ikkunan puhdistua hyvin. Vaikka Fairypesun päälle. Jos pelkkä ulkopesu, myös tinneri on toimiva liuotin.

Vierailija
16/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vampyyrinahkiaiset on yrittäneet tulla imemään verta mutta ovat törmänneet ikkunaan.

Vierailija
17/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ylivoimaisesti paras ikkunanpesuun. Eihän sitä tarvitse liikaa annostella.

En uskonut kanssa kun aikanani tästä kuulin, olin aina pessyt fairyllä. Kokeilin sitten kahden vierekkäisen ikkunan kanssa. Toinen vanhaan tapaan fairylla ja toisen vedin höyrypesurilla pariin otteeseen kun tuli julman mustaa vettä. Ja tosi on kun vesi, fairy-ikkunaan tuli hetkessä omituinen harmaa kalvo niin että kun vesisateen jäljet kuivuivat niin pisaroiden ääriviivat erottuivat ja höyrypesuri-ikkunassa ei näkynyt juuri mitään.

Sopii itse kunkin kokeilla.

Vierailija
18/22 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ne ikkunat sitten kannattaa pestä, jos ei ole höyrypesuria?

Vierailija
19/22 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/04/10/luomua-ja-ammoniakkia-ikkunanpe…

Kiillon lasinpuhdistukseenkin tarkoitetut aineet ovat hyviä

Vierailija
20/22 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on avuruuden olento käynyt tirkistelemässä.

Ajattelin, että mua ei naurata tänään takuulla yhtään mikään, mutta nyt nauran täällä jo ääneen. Ihana vastaus. :D