Outoja ympyräjälkiä ikkunalasin ulkopinnalla. Mistä ne tulivat?

Vierailija

Katselin juuri ulos ikkunasta, kun huomasin kaksi eri pyöryläjälkeä niissä ulkopuolella. Ovat siis ihan säntilliset ympyrät, kuin jollain olisi painettu ikkunaan, jälki on siis ikkunan pinnassa olevassa tomussa. Ei siis ole mikään sipaisu, vaan ihan täydelliset ympyrät. Mistä ihmeestä nuo ovat tulleet? Asutaan maan tasalla.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kiitos! Mä oikeasti jo säikähdin, että joku on yrittänyt murtautua tänne. Siis laittanut sellainen lasinleikkausimukupin tuohon. Mutta olen asunut tässä jo kaksi vuotta ja ikkunat pesen katupölyn takia vähintään kolmesti vuodessa. Nyt vasta huomasin nuo jäljet. Ovat aika ylhäällä, noin parin metrin korkeudessa. Saman huomasin muuten toisessakin ikkunassa...

Vierailija

Ne on imarin jäljet. Laseja nostellaan leikkuussa, lamilla, linjalla, asennettaessa, joka paikassa, imareilla.

Laseja voi koittaa pestä kaikenlaisilla aineilla (ei fairyllä, ellet todella huolellisesti huuhtele sen jälkeen), mutta ihan helposti imarin jäljet eivät lähde. Nro 0000 teräsvillalla voi myös koittaa.

Vierailija

Oletko koskaan pessyt laseja kunnolla? Missä lasissa ne ovat?

Taitaa tosiaan olla noita imukupin jälkiä ikkunan asentamisesta tai ikkunan valmistuksesta.

Jos ne ovat ulkopuolella, niin voit tietysti panikoitua ja ajatella että murtovaras on kiinnittänys siihen imukupin leikatakseen lasiin reijänt, mutta hänellä on jäänyt homma kesken.  Unohda edellinen, ovesta pääsee helpommin sisälle ja kiinnittää vähemmän huomiota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne on imarin jäljet. Laseja nostellaan leikkuussa, lamilla, linjalla, asennettaessa, joka paikassa, imareilla.

Laseja voi koittaa pestä kaikenlaisilla aineilla (ei fairyllä, ellet todella huolellisesti huuhtele sen jälkeen), mutta ihan helposti imarin jäljet eivät lähde. Nro 0000 teräsvillalla voi myös koittaa.

Miksi ei fairyllä? Olen aina pessyt lasit sillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ellei Fairya huuhtele todella huolellisesti lasista pois, se jättää ikkunan pintaan ohuen kalvon, joka aiheuttaa sitä että ikkunat likaantuvat nopeasti uudestaan. Tästä on ollut parina viime vuotena todellista ongelmaa, kun ihmiset kummastelevat nopeasti uudelleen paskoittuvia uusia ikkunoitaan ja reklamoivat. Ilmeisesti Fairyyn on tehty viimeisen viiden vuoden sisällä jonkinlainen reseptin muutos, joka tulee esiin yllättävällä tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ylivoimaisesti paras ikkunanpesuun. Eihän sitä tarvitse liikaa annostella.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat