Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöpäleikkauksesta

Vierailija

Hei,

Voiko syövän aina leikata? Jos potilas esimerkiksi haluaa, että kaikki kasvaimet poistetaan niin suostuuko kirurgi toimenpiteeseen? Ja korvaako kela? Tuntuu uskomattomalta vain lähettää potilas kuolemaan kotiin syöpineen päivineen..

Kommentit (6)

Vierailija

Joskus kasvaimen sijainti on sellainen, että sitä ei voi leikata. Tai voi, jos ei haittaa, että potilas kuolee leikkauksen vaikutuksiin. Mutta syöpäkasvaimia voidaan hoitaa myös muuten, kuin leikkaamalla. Kaksin kaunihimpi -bloggaaja, joka on kertonut avoimesti syövästään on esimerkki tapauksesta, jossa kasvainta ei voitu leikata, koska aortta ym. tärkeää on jäänyt kasvaimen sisään.

Vierailija

Ymmärrän kyllä tapaukset joissa leikkausta ei suoriteta levinneisyyden tai sijainnin takia, mutta mieluummin itse ainakin kuolisin leikkaukseen kuin kovien kipujen ja hitaan kuoleman seurauksena. Tarkoitan lähinnä, että suostuvatko leikkaamaan jos potilas haluaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tapaukset joissa leikkausta ei suoriteta levinneisyyden tai sijainnin takia, mutta mieluummin itse ainakin kuolisin leikkaukseen kuin kovien kipujen ja hitaan kuoleman seurauksena. Tarkoitan lähinnä, että suostuvatko leikkaamaan jos potilas haluaa?

No eivät suostu tietenkään. Potilaan tulee itse miettiä suostuuko ehdotettuun leikkaukseen vai ei, mutta potilas itse ei voi tilata leikkauksia. Kyllähän moni kuolee isojakin kasvaimia sisällään. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat