Miten tämä lama on vaikuttanut elämääsi?

Vierailija

Meidän perhettä ei ole koskettanut vielä mitenkään. Jotain juttuja joihin koko perhe tai lapset olis halunneet osallistua on peruttu kun liian vähän ilmoittautuneita.
Yt:t toki voi iskeä koska vaan, mutta toistaiseksi ollaan säästytty niiltä.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Aineellisesti ei mitenkään, henkisesti kylläkin. Harmittaa, että miksi minun rakkaan kotimaani piti näin käydä. Vaikeaa on ollut muuallakin, mutta Suomen vaipuminen talouskehityksen kannalta Euroopan mutasarjaan surettaa.

Vierailija

Menetin vakituisen työpaikkani ihan yllättäen. Nyt täällä kotona mietin, mitä oikein tekisin. Alaltani on lähes mahdoton löytää töitä tällä hetkellä.

Vierailija

Ei mitenkään. Ensi syksynä olisi säästöt tulleet voimaan töissä (olen opettaja), mutta nyt äitiyslomalla, joten nekään eivät osu kohdalle. Lasten koulunkäyntiin ne kyllä vaikuttavat tietenkin.

Vierailija

90-luvun laman aikaan olin lapsi. Totuin jo silloin siihen että ruoka on makaronilaatikkoa. Joskus jauhelihalla, joskus ilman. Vieläkin kaikki vaatteet on käytettyjä, ruokaa dyykkaan, ruoka on makaronilaatikkoa. Opiskelija olen. Nyt kun leikkaukset tulee niin on näkynyt siinä että todennäköisesti kursseja tulee poistumaan valikoimista, opetuksesta karsitaan. En tiedä enää että millä ihmeellä pitäisi maksaa vuokra ja ruoka. Ei myöskään tietoa että milloin valmistun, kun saattaa käydä jopa niin että en saa tarpeeksi opintopisteitä kasaan kun kursseja ei järjestetä.

Että kiitos helvetisti tästä.

Vierailija

Työpaikalla on tunnit vähentyneet niin, että samaan aikaan töissä käydessä on nostettava liitosta rahaa, eli työnteko ei kannata rahallisesti. (ja minähän teen työtä vain toimeentulon takia)