Nuoret miehet ovat ihmeen ylimielisiä nykyään.
Komeat alfaurokset (ja sellaisiksi itsensä kuvittelevat) miehet katsovat nenänvarttaan pitkin tavallisia suomalaisia naisia ja katsovat oikeudekseen kohdella heitä kuin lattiarättiä.
Ei-komeat nörttityypit taas kuvittelevat, että joku WoW:n pelaaminen ja sovinististen metallibiisien fanittaminen ilmentää heidän ylivertaista Älykkyyttään ja Persoonallisuuttaan. Ja sen tuomalla "oikeudella" sitten irvistellään naisille ja katsotaan nenänvartta pitkin, vaikka elämän suurin ponnistus koostuu energiajuoman, pakastepitsan ja bissen tuomisesta lähisiwasta ja siitä, että kerran viikossa ronttaa likapyykkinsä äidille pestäväksi....
Oikeasti.
Ehkä vika on pelkästään minun. Olisi pitänyt alkaa seukata niiden vähemmistössä olevien Fiksujen Miesten kanssa jo lukioaikana. Nyt, kun olen yli parikymppinen, fiksuja miehiä ei enää liiku vapaalla jalalla, vaan noita alussa luettelemiani tyyppejä, jotka katsovat olevansa Jumalan lahja naisväelle. Nooooot! Mieluummin pysyn sinkkuna kuin hommaan itselleni miehen, joka ei osaa pitää naisia ihmisinä laisinkaan, vaan joko panopatjoina tai muuten vaan nyrpistelyn kohteena.
Kommentit (126)
Niinhän se on. nuoret miehet on täyttä kuraa!
Vierailija kirjoitti:
Olen ylimielinen nörttimies. Havaintojeni perusteella tälläinen on keskiverto (vahvasti stereotypisoitu) suomalaisnainen:
Elämänne pyörii oman ulkonäkönne ja roskaviihteen ihannoinnin ympärillä, tärkeintä teille on saada pitää mahdollisimman paljon hauskaa lyhyellä tähtäimellä, tunteet ovat ainoa ohjenuora elämässänne. Laumasieluisuutenne takia kavahdatte itsenäisiä ajatuksia, jos teitä yrittää kannustaa keskustelemaan mistään arkielämään kuulumattomasta aihepiiristä tuloksena on vaivaantunut hiljaisuus.
Kuvaus pätee ainakin 95% naisista, loput 5% ovat pariutuneet jo aikoja sitten.
Olen varma, että tulen kuolemaan yksin tämän takia. En ole kuitenkaan katkera, koska tiedän, että pohjimmiltaan ongelmani on itseaiheutettu -odotan parisuhteelta liikaa, pelkkä läheisyys ja kumppanuus ei riitä minulle. Haluan löytää oman peilikuvani, joka auttaisi minua ruokkimaan omaa ylisuurta egoani.
AP:n kirjoitus oli tietyssä mielessä hyvää luettavaa -se kuvastaa erinomaisesti, kuinka suomalainen nainen yrittää epätoivoisesti selitellä omaa epätäydellisyyttään muiden viallisuudella. Toisin kuin hän, minä tiedän varsin hyvin olevani itsekeskeinen ja epäsosiaalinen ihmishirviö.
Tämä on siis minun tulkintani, loppujen lopuksihan kyse on aina perspektiivistä.
Et sitten kovin monen naisen kanssa ole päässyt juttelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun naiset olisivatkin ap:n kirjoituksen kaltaisia... eli siis eivät ottaisi puolisokseen sitä ensimmäistä joka tulee baarissa viereen notkumaan - valitettavan usein näin tapahtuu ja sitten täällä av:lla valitetaan kun "mies sitä" ja "eikä tee tätä"...
Rakastettavia, mukavia, kunnioittavia, ja rakastaviakin miehiä on olemassa!
Katsokaa joskus sinne "nurkkapöytäänkin"!
Mua hirveesti harmittaa tällatavalla ujojen miesten jutut, koska ne pikkuhiljaa alkaa katkeroitua, kunnes muuttuvat sovinistisiksi.
Ensinnäkin, katsokaa tekin joskus sinne nurkkapöytään. Ujoja ja ihania naisia on aivan yhtä paljon kuin ujoja ja ihania miehiä!
Toiseksi, et voi harmistua siitä, että tekeydyt tapetiksi eikä kukaan kupliva ja eläväinen nainen siksi sinua huomaa. Mun exä ja nykyinen olivat tosi ujoja ja mä taas supliikki tapaus, mutta molemmat kuitenkin uskaltautuivat lopulta juttelemaan - ja rakastuin. Ei ujoja miehiä vihata, mutta ei voi rakastaakaan, jos vaan odotatte varjoissa noutajaa.
Tässä on vaan sellainen ristiriita, että epävarman miehen itsetunto ei usein kestä suurta määrää pakkeja, mitä hän väistämättä joutuisi kohtaamaan jos yrittäisi aktiivisesti tutustua tuntemattomiin naisiin kaupungilla. Homma ei siis muutu ilman, että epävarmoista miehistä tulee itsevarmempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ylimielinen nörttimies. Havaintojeni perusteella tälläinen on keskiverto (vahvasti stereotypisoitu) suomalaisnainen:
Elämänne pyörii oman ulkonäkönne ja roskaviihteen ihannoinnin ympärillä, tärkeintä teille on saada pitää mahdollisimman paljon hauskaa lyhyellä tähtäimellä, tunteet ovat ainoa ohjenuora elämässänne. Laumasieluisuutenne takia kavahdatte itsenäisiä ajatuksia, jos teitä yrittää kannustaa keskustelemaan mistään arkielämään kuulumattomasta aihepiiristä tuloksena on vaivaantunut hiljaisuus.
Olen varma, että tulen kuolemaan yksin tämän takia. En ole kuitenkaan katkera, koska tiedän, että pohjimmiltaan ongelmani on itseaiheutettu -odotan parisuhteelta liikaa, pelkkä läheisyys ja kumppanuus ei riitä minulle. Haluan löytää oman peilikuvani, joka auttaisi minua ruokkimaan omaa ylisuurta egoani.
AP:n kirjoitus oli tietyssä mielessä hyvää luettavaa -se kuvastaa erinomaisesti, kuinka suomalainen nainen yrittää epätoivoisesti selitellä omaa epätäydellisyyttään muiden viallisuudella. Toisin kuin hän, minä tiedän varsin hyvin olevani itsekeskeinen ja epäsosiaalinen ihmishirviö.
Tämä on siis minun tulkintani, loppujen lopuksihan kyse on aina perspektiivistä.
En mistään kiinnostavasta aiheesta. Kyllähän teiltä naisilta small talk sujuu, mutta siihen se sitten jääkin. Jos yritän jutellessa selvittää, mitä kiinnostuksenkohteita naisella on, niin tuloksena on joko:
a. jokin liikuntaharrastus/salilla käynti
b.musiikin kuuntelu
c.jokin tv:n viihdeohjelma/saippuasarja
Taide, kirjallisuus ja tieteet loistavat poissaolollaan joka ikinen kerta.
Oli kiva avaus, olen samaa mieltä että nuo 2 miestyyppiä ei ole puoleensavetäviä :/ Mutta en oikein usko että kaikki yli 20-vuotiaat sinkkumiehet on tuota kategoriaa :D Monethan löytää lopullisen kumppaninsa n. 25-35 vuotiaana, ja nuo 2 kategoriaa vaikuttaa semmosilta ettei ne välttämättä ikinä tosissaan pariudu..
Entäs tämmöiset miestyypit:
-Tavallinen työläis Jamppa, esim. putkimies tai asentaja, joka harrastaa salia eikä ole liian ylpeä itsestään, mutkaton perusluonne
- Mies joka harrastaa metsästystä ja on ammatiltaan esim. talonrakentaja
- Toimistotyöläinen, joka rakastaa kulttuuria ja hyvää ruokaa, hoikahko ruuminrakenne, harrastaa esim salibandya eikä pelaile tietokonepelejä
Jospa muutkin keksit vastaavia miestyyppejä? Tunnen tämän tyyppisiä miehiä ketkä on 22-35 ikäisiä, ja vapailla markkinoilla :)
Tuntuu vaan että ap on liikaa havannoinut näitä kahta miestyyppiä koska ne ovat niin ärsyttäviä, ja automaattisesti kiinnittää huomionsa miehiin joilla on alfa uros tai nörtti piirteitä, että voisi kategorisoida nämä miehet, ja säästää itsensä pettymyksiltä deittimarkkinoilla..
Hyvä tapa tutustua ihmisiin, niin ettei tarvi pettyä, on kavereiden kautta. Jos kaveri tuntee jonkun ikiinnostavan miehen hyvin, ja sitä kautta tutustutaan, niin ei ainakaan ensivaikutelma petä suhteen edetessä pahasti :) Ja hyvä idea on nähdä ensin jonkun aikaa kaveripohjalta, tunteakseen toisen luonteen kunnolla, ennen kuin menee ihastumaan liikaa.
Yritä iskeä naisia - naiset valittavat
Päätä elää yksin - naiset valittavat
Ruma mies ei voi voittaa..
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen 25-vuotias nainen ja oman kokemukseni mukaan omaa ikäluokkaa olevat miehet ovat suurilta osin inhottavia ihmisiä. Yli kolmekymppiset miehet on sellaisia, joiden seuraa haluaisin.
T_T Kiva postaus. T. kolmekymppinen yksinäinen mies
Vierailija kirjoitti:
No siinä oli kaksi karikatyyriä luotu, mutta mitenhän tuo ylimielisyys ihan käytännössä ilmenee. Kerropa meille esimerkkiä ihan elävästä elämästä, kun nuo karikatyyrit on vähän tuollaisia ettei ne kerro kuin kirjoittajan mielikuvituksesta.
Varmaan sillä tavalla ettei miehet enää suostu alistumaan naisen lompakoksi.
Näin 36-vuotiaana sanoisin, että kyllä nuoret miehet ovat oikein mukavia. Minulle ylimielisiä ovat sellaiset 50-vuotiaat ja siitä ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mistään kiinnostavasta aiheesta. Kyllähän teiltä naisilta small talk sujuu, mutta siihen se sitten jääkin. Jos yritän jutellessa selvittää, mitä kiinnostuksenkohteita naisella on, niin tuloksena on joko:
a. jokin liikuntaharrastus/salilla käynti
b.musiikin kuuntelu
c.jokin tv:n viihdeohjelma/saippuasarja
Taide, kirjallisuus ja tieteet loistavat poissaolollaan joka ikinen kerta.
Jos et tunne toista keskustelu on alussa small talkia.
Tosiaan ainakin ne pitkäaikaisimmat nuoret sinkkunaiset, joita itse tunnen juuri ovat kiinnostuneita taiteista ja kirjallisuudesta kaiken muun elämän ja mielenkiinnon kohteiden ohella. Itseäni taide nyt ei erityisemmin nappaa, mutta luen suurimman osan vapaa-aikaani ja tiede on aina kiinnostanut (etenkin omaan tieteenalaan liittyvät asiat).
Jätkät on nykyään niin paljon sellaisia tyttömäisiä pissiksiä, homostelijoita.
Kai sä AP sit vaa joudut olemaan yksin sen elämäs. :DDDDDDd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko AP koskaan ajatellut että vika on sinussa kun vaadit liikaa? :)
Itse asiassa ei ole. Seurustelin kyllä pitkään oikein mukavan pojan kanssa, mutta hän muutti 18-vuotiaana perheensä mukana toiselle mantereelle. Sen jälkeen itse matkustelin pari vuotta, ja nyt olen törmännyt siihen, että markkinoilla on vain kusipäitä. Useimmat 20+-ikäiset kivat miehet ovat jo pariutuneet - heitä siis ON, mutta liian vähän kysyntään nähden. Kenenkään poikaystävää en ala vokotella.
ap
Höpsö. Eihän kukaan tasokas mies halua ulkomailla ympäri ämpäri pökittynä ollutta omaksi söpöksi tyttöystäväkseen. Sellaiset on halvan maineessa maassa kuin maassa.
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko AP koskaan ajatellut että vika on sinussa kun vaadit liikaa? :)
Itse asiassa ei ole. Seurustelin kyllä pitkään oikein mukavan pojan kanssa, mutta hän muutti 18-vuotiaana perheensä mukana toiselle mantereelle. Sen jälkeen itse matkustelin pari vuotta, ja nyt olen törmännyt siihen, että markkinoilla on vain kusipäitä. Useimmat 20+-ikäiset kivat miehet ovat jo pariutuneet - heitä siis ON, mutta liian vähän kysyntään nähden. Kenenkään poikaystävää en ala vokotella.
ap
Höpsö. Eihän kukaan tasokas mies halua ulkomailla ympäri ämpäri pökittynä ollutta omaksi söpöksi tyttöystäväkseen. Sellaiset on halvan maineessa maassa kuin maassa.
Taas yksi, joka yrittää verhota oman naisvihansa ja naisten seksuaalisuuden vihaamisen & samanaikaisesti pelkäämisen tuon tasoiseen viestiin, josta paistaa tätä yrittävän yksilön oma henkinen kapasiteetti kirkkaasti läpi.
Minusta nuoret miehet ovat varsin avomielisen ja vilpittömän oloisia. Itse en ole siis tähän ylimielisyyteen nuorissa miehissä törmännyt, vanhemmissa miehissä kylläkin. Monesti vanhemmat miehet haukkuvat ikäisiään naisia ja uskovat olevansa oikeutettuja nuoreen naiseen.
Mies 29v kirjoitti:
Voisin lähteä kahveille tai eläinkauppaan.
-Mies 29v + 1v-
No heippa hei! Joko se meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietysti hirveätä nuorelle naiselle huomata että miehetkin on ihmisiä eikä sellaisia kaikki toiveet täyttäviä miehenmuotoisia sisustusesineitä joita voi tilata yhtä helposti kuin uudet kengät booztista.
Sattuu vaan olemaan niin että mies ei hyödy parisuhteesta juuri mitään. Jos tuuri käy niin seksiä saa silloin tällöin, mutta kovalla hintaa: "Typerät" kaverit on jätettävä, lapselliset harrastukset on jätettävä, sisustukseen ei voi enää vaikuttaa, ruokavalioon ei voi juurikaan vaikuttaa, kaljaa saa juoda vain kerran viikossa (ja sekin on liikaa), on laitettava leijonanosa omasta palkasta liian komeisiin kulisseihin kuten taloon ja autoon, vapaa-aika koostuu sukuloinneista, sen räksyttävän pikku puudelin paskattamisesta ja kaulaa hiertävän kauluspaidan käytöstä ja kohteliaasta tekonauramisesta jonkun urpon jutuille raclette-illallisilla.
On noitakin varmaan. Niitä beta-naisia. En tosin tunne yhtäkään, mutta varmasti heitä silti on, määrällisesti kumminkin vähän.
Mutta nyt oli puhe tavallisten miesten ja naisten kohtaamattomuudesta. Naisilla ei ole samanlaista nörttikategoriaa, joten betanaisia lukuunottamatta naiset ovat kyllä paljon lähestyttävämpiä, eivätkä kuvittele olevansa automaattisesti miestä ylempänä. Miehistä taas enemmistö on ylimielisiä paskoja - anteeksi karu ilmaisu - eli joko noita alfaksi itsensä luokittelevia tai sitten nörttinä naista aliarvioivia. Tavismiehiäkin ON, mutta heitä ei riitä kaikille naisille.
ap
Tämä nyt on aivan täyttä palturia. Naisethan kertovat esim. seksin harrastamisesta kavereilleen muodossa "MÄ annoin sille". Ja naiset aina odottavat, että mies tekee aloitteen. Nainen haluaa olla se, joka päättää, lähdetäänkö treffeille vai ei. Ja miehen pitää vikitellä naista. Nainen odottaa automaattisesti, että miespuolinen avaa hänelle oven ja että hän pääsee ensimmäisenä pujahtamaan jonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä oli kaksi karikatyyriä luotu, mutta mitenhän tuo ylimielisyys ihan käytännössä ilmenee. Kerropa meille esimerkkiä ihan elävästä elämästä, kun nuo karikatyyrit on vähän tuollaisia ettei ne kerro kuin kirjoittajan mielikuvituksesta.
Jos et ole itse kokenut, et ymmärrä asiaa vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta. Mutta vähän nyt lisään:
Nuo alfamiehet iskevät naisen, ja jollei niille heti anna, on pihtari. Jos antaa, on huora. Kertakäyttökamaa joka tapauksessa, koska herra saa uutta kyllä halutessaan. Näihin en ole enää vuosiin sortunut edes pahimmassa puutteessa, koska siinä leikissä menee itsetunto. Kukaan kun ei sellaiselle tyypille kelpaa tasaveroiseksi kumppaniksi. Puhetapakin on jollain tavalla omituinen, nainen ei ole ihminen, jolle voisi puhua ihmismäisesti - vaan iskuyrityksen kohde.
Nörtit taas tuhahtelevat kaikelle, joka ei ole kotoisin heidän omasta pienestä maailmastaan. Tietämättömyys vlogaajista ja striimaajista on heidän mielestään idiotismin merkki, Marvel-hahmojen oikeat maailmat pitää tunnistaa vaikka keskellä yötä herätettynä jne. "Mikä vi..un korkeakulttuuri?" Sivistystaso on todella niukka, mutta silti näillä on otsaa esitelmöidä kansainvälisestä informaatiosalaliitosta ja mediavallasta, vaikka omat tietolähteet ovat some ja korkeintaan MV.
Asenne naisia kohtaan on korostetun evvk, seksiin kelpaamme kyllä, mutta muuten jokaista sanaamme pitää vähän virnistellä ja välissä aina esitelmöidä jostain omasta mielenkiinnon kohteesta. Noin TODELLISUUDESSA nämä tietävät olevansa kyllä ns. saamapuolella suhteessa, mutta se on sen verran kiusallinen asia myöntää edes itselle, joten sitä pyritään peittämään olemalla korostetun vittumainen ja ylikriittinen.
Eli naista dissataan joka tapauksessa: ulkonäön tai älyn takia. Ja nyt ei ole kyse aidosta, vaan kuvitellusta ja katteettomasta ylemmyydestä.
ps. en nyt puhu pelkästään omista kokemuksistani.
ap
Oisko tossa osasyy miks jotku käyttäytyy sua kohtaan noin? Pidät itseäsi "parempana" kuin niitä miehiä..
AP:n ongelma on siis se, että on ollut nuoruutensa näiden "alfaurosten" ja jännämiesten pökittävinä ja nyt kun on silmät auenneet ja haluaisi normaalin parisuhteen, ihmettelee, miksei kukaan halua usean alfiksen dumpsteria
Ap.Mun vinkkini hakea naisseuraa ei ollut ihan vakavasti sanottu.Arvasin,että et hae sitä ja tiedostan kyllä mistä puhut.Tämä oli lähinnä vinkki ylipäänsä.En mä lesboa yllyttäisi seksiin miehen kanssa enkä ketään muutenkaan yllytä mihinkään aiheeseen liittyvään.Pointtini vaan,että naiset on mun arvion mukaan a.syvällisempiä keskustelukumppaneita,b.monimutkaisempia ja yllätyksellisempiä ja muutenkin vähemmän sarjaa:what you see is what you get.Tsemppiä sulle omalle tiellesi.t.70