Ihmisten (pomon) typeryys mykistää

Pirkon alainen

En selitä tarkasti ettei tunnisteta, mutta pomokseni on päätynyt ihminen, joka ei ymmärrä arkipäiväisistäkään asioista hevon helvettiä. Mutta mikä pahinta, hän saattaa vastata ja käyttäytyä niin kuin ymmärtäisi, mutta seuraavalla kerralla kun asia tulee esille, hän ei olekaan tajunnut sitä ja on hoitanut asian aivan päin v*ttua. Se taas tietää lisää töitä kaikille hänen alaisilleen. Plus tietenkin hän on tyypillinen suomalainen vastuunpakoilija, joka väittää että "ei tiennyt" tai on toiminut aivan ohjeiden mukaan (kenen ohjeiden? hänhän se pomo on) tai klassisesti tietenkin syyttää työntekijöitä omasta mokastaan.

V*tuttaa aivan uskomattoman paljon tällä hetkellä!!!!!!!!!!!!

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Sama tilanne. Sanoin pomoani puusilmäiseksi idiootiksi, otti nokkiinsa ja nyt on sitten isomman pomon kanssa ollut pari palaveria pomoni tekemisistä ja tekemättömyyksistä.

Vierailija

Jep. Tuttu tunne. Esimies käskee tehdä jotain ja sitten kun pomon pomo valittaa asiasta, se on työntekijöiden vika.

Ei muista, ei tiennyt, teki ohjeiden mukaan, alaiset on tehnyt väärin, hän ei jaksa, häntä kiusataan (wtf), ei kunnioiteta eikä totella. Työterveyttä myöten kävi ihmisiä pitämässä palaveria, siis komentamassa alaisia, viimein pomo jäi sairaslomalle ja ylempi johto ymmärsi yskän. Nyt on kiva pomo :D

Vierailija

Asioilla on kaksi puolta. APn sekava purkaus ei oikein vakuuta että hän on itse pätevä selittämään tai ohjeistamaan. Pomo on kuitenkin uusi, usein pidempään olleilta unohtuu millaista on uutena aloittaa. Vähän aikuismaisempaa asennetta mukaan AP niin kaikki varmasti järjestyy. Noloa haukkua seläntakana netissä, toivottavasti tajuat hävetä.

Vierailija

Ikuisesti muistan, kun pomoni tuli mulle huutamaan, kun olin ollut viikon sairaslomalla, että miksi mulla on pino tekemättömiä töitä pöydälläni? :D, kenen vika?

Vierailija

Juuri näin. Mä kysyin, että saisko pitää autoa pihan perällä, etten olisi asiakkaiden tiellä, eikä olisi vaaraa, että joku naarmuttaa mennessään. Lisäksi vien roinaa roskiin lähtiessäni ja roskiskin sattuu olemaan vieressä!  Pomo suostui mielihyvin, mutta miten se sitten menikään? No tietenkin: Pomo hoksasi että hyvä idea ja alkoi pitää siellä omaa autoaan.

Ja just kaikki omat mokat, pahatkin, työntekijän syyksi aina, koskaan ei pahoittele mitään, ei edes unohduksiaan (esim. palkkalaskelma on nytkin kuukauden myöhässä ja kaksi kertaa pyydetty). Ei voi mitään, kun vain "unohtuu".

Ja voin sanoa rehellisesti, että en myöhästele, käytös paras A+, työni teen täysin ohjeiden mukaan ja hyvin. En edes tupakoi. Mitään palkkaennakkojakaan en ole ikinä pyytänyt. Ja joustan! Joten mistään mielenosoittamisesta ei ole kyse.

Vierailija

Tässä yksi hyvä neuvo : pitäkään aina mukana kynä ja lehtiö, tai vaikka taskukalenteri, johon merkitsette pomon antamat ohjeet. Kalenteri on siitä kätevä, että siinä on jo valmiiksi päivämäärät ja ehkä kellonajat. Siitä voi tarkistaa, että " tiistaina klo 10.47 annoit ohjeen toimia näin ..." Siihen on pomolla paha väittää vastaan varsinkin jos on vielä merkitty todistajaksi " samaan aikaan läsnä ollut NN".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikuisesti muistan, kun pomoni tuli mulle huutamaan, kun olin ollut viikon sairaslomalla, että miksi mulla on pino tekemättömiä töitä pöydälläni? :D, kenen vika?

Sama on käynyt minullekin, tosin ilman huutoa, ihan perusäänellä. En ollut tiennyt, että sairauslomalla olevalla on velvoite kertoa työpaikalle, mitä töitä on kesken/kiireellisesti hoidettavana. Eihän toisen papereihin saa kajota, jos ei kerro, että pinossa on yritys a:n tarjous tuotteesta x ja siihen pitää vastata ke mennessä. Luulin, että saikulla minun ei tarvitse tehdä mitään töihin liittyvää kotoa käsin. Käytyämme keskustelua aiheesta sain ohjeen kirjallisena, ja se sitoo kaikkia työntekijöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asioilla on kaksi puolta. APn sekava purkaus ei oikein vakuuta että hän on itse pätevä selittämään tai ohjeistamaan. Pomo on kuitenkin uusi, usein pidempään olleilta unohtuu millaista on uutena aloittaa. Vähän aikuismaisempaa asennetta mukaan AP niin kaikki varmasti järjestyy. Noloa haukkua seläntakana netissä, toivottavasti tajuat hävetä.

Oletko itse vastaava idioottipomo? Minun pomoni ei ole uusi tässä firmassa, hän siirtyi toiselta osastolta meidän johtoon (alan ymmärtää miksi) ja on olevinaan alan asiantuntija. Hänen pitäisi tietää erittäin hyvin firman toimintatavat ja alan käytännöt. Miksi minun pitäisi olla pätevä ohjeistamaan ESIMIESTÄNI? Olen erittäin kypsästi toimiva aikuinen, siksi puran tuntojani täällä ja vain niin, ettei meitä voida tunnistaa. Ja ei, en häpeä pätkääkään, eikä ole mitään aihettakaan.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisko sun kantsinu mainita niistä tekemättömistä töistä, kun soitit pomolle ja kerroit jääväsi pois töistä? Vai oliko ne kasattu sen saikun aikana?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sama on käynyt minullekin, tosin ilman huutoa, ihan perusäänellä. En ollut tiennyt, että sairauslomalla olevalla on velvoite kertoa työpaikalle, mitä töitä on kesken/kiireellisesti hoidettavana. Eihän toisen papereihin saa kajota, jos ei kerro, että pinossa on yritys a:n tarjous tuotteesta x ja siihen pitää vastata ke mennessä. Luulin, että saikulla minun ei tarvitse tehdä mitään töihin liittyvää kotoa käsin. Käytyämme keskustelua aiheesta sain ohjeen kirjallisena, ja se sitoo kaikkia työntekijöitä.

Huutaminen oli ehkä liioiteltua, eikä mulla ollut mistään dramaattisesta tarjouksesta kyse, vaan selkeästä pinosta, joita oli mun pöydälle kasattu viikon ajan. Tarjoukset olisin tajunnut itsekin kertoa eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisko sun kantsinu mainita niistä tekemättömistä töistä, kun soitit pomolle ja kerroit jääväsi pois töistä? Vai oliko ne kasattu sen saikun aikana?

Resursointi kuuluu aina esimiehen vastuulle. Ei ole alaisen tehtävä huolehtia siitä, että saadaanko hänen työt hoidettua työntekijän ollessa poissa. Esimiehen velvollisuus on selvittää asiat ja resursoida tehtävät eteenpäin tai tehdä ne itse. Esimiehen tulee olla perillä alaistensa kuormitustilanteesta ja työmäärästä. Jos resursointi olisi työntekijän vastuulla, työntekijän kuuluisi saada esimiehen palkka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat