Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia leirikoulut on ja mitä ne maksaa?

Vierailija

Ja miten olette keränneet niihin rahat jos kaikki ei halua osallistua talkoisiin?

Kommentit (5)

Vierailija

Leirikoulut voi maksaa mitä vaan, halvimmalla pääsee kun käyttää kunnan/srk:n leirikeskusta.

Rahaa saadaa kun painostetaan kaikki pakkomyyntiin. On se sitten sukkia, keksejä tai wc-paperia, kaikki ylihintaan toki.

Vierailija

Meillä maksetaan itse, tai voi myydä niitä tuotteita jos haluaa ja niistä tulleet tulot lasketaan lapsen osalta.
Leirikoulujen hinnat ovat olleet satasesta yli neljään alakoulun aikana.
Meidän lapset ovat joutuneet jäämään kalliimmista pois.

Vierailija

Peruskoulun puolella ei saa maksaa perheelle mitään. Jotkut keräävät toki rahaa, mutta mikään pakko se ei ole. 

Itse en lähtenyt tähän vessapaperirumbaan ollenkaan. Ilmoitin vain, ettemme osallistu rahankeruuseen millään tavoin. Yhteisestä kassasta sitten maksettiin minun lapseni matka. 

Vierailija

Leirikoulujen hinnoissa on aika suuret erot. Periaatteessa luokan saa leirikouluun n. 1500 eurolla kahdeksi päiväksi, mutta paljon riippuu siitä mitä palveluita ostetaan lisäksi. Useinhan noissa on kaikenlaista seikkailu- tai urheiluohjelmaa.

Rahan kerääminen on usein se suurin riitojen aiheuttaja. Pelisäännöt leirikoulujen suhteen on, että kenenkään ei tarvitse osallistua tai maksaa ja siitä huolimatta kaikki lapset pitää leirikouluun ottaa mukaan ts. maksaa.

Parasta rahankeräystä on sellainen mitä lapset voivat itse tehdä ts, leipoa kanttiiniin ja myydä siellä itse. Myydä arpoja tms. Kaikki sukan ja keksien myynnit ovat yleensä ihan pakkomyyntiä ja katteet ovat huonoja, mutta toki jos porukasta muutama supermyyjä löytyy niin noillakin voi saada rahat kasaan.

Vierailija

Meillä luokka soitti ja lauloi läheisellä ostarilla muutamia kertoja. Siitä kertyi satasia ja kaikilla oli kivaa. 

Ylipäänsä lasten itse pitää kerätä se raha. Voi kysellä erilaisia siivoustalkoita ym., tavaran ylihintaan myyminen on se viimeinen keino mielestäni. Työtä tekemällä lapset rahankeruuseen. Toki aina aikuisiakin tarvitaan organisoimassa varsinkin jos on alakoululaisista kyse. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat