En laihdu vyötäröstä millään
Olen normaalipainoinen 172/64. En ole syönyt oikeastaan ikinä niitä pullia ja herkkuja y.m muita höttöruokia, ja liikuntaa olen harrastanut aina. Intervalleja, juoksua, kävelyä, lihaskuntoa ja myöskin pitänyt lepopäiviä. Tiedän ettei ongelmani ole suuri, mutta kun ärsyttää että vaatekokotaulukkojenkin mukaan lantioni on kokoa s, vyötärö l, yläkroppa m.:) Osta siinä sitten hyvin istuvia vaatteita. Hahaha
Ja sitten myös maha korostuu erittäin hyvin kun jalat ja kädet on treenatut, ja maha sellainen läskimakkara, tosi kivaa.
Olen yrittänyt järkevin keinoin laihduttaa sen pienemmäksi, mutta ei onnistu. esim 1000-1500 kalorin dietillä ja liikunnalla maha ei pienenen mihinkään. Sitävastoin se kuuluisa "reisivako" minulla on. En kyllä olisi edes halunnut sitä. En halua olla mikään riutuneen laihan näköinen, vaan sopusuhtainen ihminen. Hormoonidieettiä olen kokeillut, ei auta. Ylämaha kyllä jonkin verran muotoutui, mutta pahin kohta eli navan ympärys ei kavennut yhtään.
Jos jollain on jotain toimivaa ratkaisua niin kertokaa. Tällä hetkellä yritän 800 kalorin dieettiä ja vähennän liikunnan määrää. Aion kokeilla tätä 2 viikkoa. Vyötäröni on nyt navan kohdalta 84cm:(. Kyllä olen se kuuluisa omenavartalo, kylläkin ilman tissejä, hahahah
Kommentit (42)
Se vatsa on stressivatsa. Kortisoli eli stressihormoni kasvattaa vatsaa.
Älä stressaa. Nuku vähintään 7 tuntia yössä.
Otin itselleni biosignature-valmennuksen ja sillä sain tolkkua ja aseet vatsan pienentämiseen ja se tosiaan toimii!
Vierailija kirjoitti:
Se vatsa on stressivatsa. Kortisoli eli stressihormoni kasvattaa vatsaa.
Älä stressaa. Nuku vähintään 7 tuntia yössä.
Otin itselleni biosignature-valmennuksen ja sillä sain tolkkua ja aseet vatsan pienentämiseen ja se tosiaan toimii!
Stressiä tai ei, niin se maha ei kasva ellei ole mistä kasvaa. Jostain siis pitää elimistöön tulla energiaakin, joka rasvaksi voi kertyä. Maha kyllä lähtee jos täyspaaston alkaa.
Pitää ottaa huomioon myös, että ne ruokien oletetut kalorimäärät ja oletetut kulutetut kalorimäärät eivät välttämättä pidä kovinkaan tarkasti paikkaansa. Voit olettaa syöväsi jotain kalorimäärää, mutta totuus voi ollakin toisenlainen. Samoin voi olla kulutuksen kanssa.
Personal trainer voi olla hyvä ratkaisu. Omat käsitykset asioista voivat olla melkoisesti pielessä.
Laira raa'asti nopeat hiilihydraatit ja sokerit nollaan, ei huonoja rasvoja yhtään ja runsaasti hyviä rasvoja: Pähkinöitä, avokadoa, salaattia oliiviöljyllä jne. Ota joku viikon kuuri näin, kalorit voi olla 1600 tai tuollalailla kohtuullinen. Kasvispainoitteiseksi, ei punaista lihaa, lohta.
Jos et koe muutosta, niin kyse on vaan kehon luontaisesta muodosta, josta et pääse järkevin keinoin eroon.
Kuules, juttu on ehkä siinä että sun lantio on nyt liian kapea jolloin vyötärö häipyy. Mulla on aikas samat mitat, mutta naisellinen pyöreä lantio ja vyötärö näyttää oikeesti kapealta.
Hei,
joo kyllä lantioni on kapea vain 90 senttiö, ei siinä paljon vyötärö erotu;)
Olisinkin tyytyväisempi jos minulla olisi pyöreämpi lantio, mutta kun ei ole ikinä ollut:)
Joten nälkiintymiskuuri tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, harmi vain.
Olen ollut hormoonidietillä myöskin pari kk, jätin kahvin minimiin y.m mitä siihen kuului, että kortisoli ei olisi koholla, jos se nyt edes oli.
Terveellisä rasvoja on syönyt aiemmin muutenkin, joten että se on ollut ruokavaliosta kiinni. En usko, että lihoisin edes 2000 kalorilla, mutta en kyllä laihdukaan, siitä mahasta siis ainak
Ei tuohon ole mitään keinoa. Patsi mahdollisesti plastiikkakirurgia. Kuten joku ekoista vastaajista totesi, tuo on kiinni sun vartalon mallista. Ei ole mahdollista laihduttaa paikallisesti pelkkää mahaa/reisiä/selkää/persettä/leukaa/mitä tahansa vaikka miten kituuttaisi.
Minä laihduin fitness-ruokavaliolla ja tehostetulla salitreenillä kahdessa kuukaudessa vyötäröltä 10 cm :) Ja olen just tuollainen hoikka omenavartalo, mulla on pco. Ei tarvinnut nähdä nälkää!
Mulla sama ongelma ja olen 164/51 ja vyötärö 83cm..
Täällä toinen omenavartaloinen, olin todella pitkään täysin tasapaksu; ei peffaa, ei vyötäröä, ei tissejä. Kun ruokavalio vaihtui hiilaripitoisesta ja vähärasvaisesta rasvaisempaan ja vähähiilariseen niin paino tippui ja kroppa muuttui malliltaan siroksi, löllömaha tosin jäi.
Pilates ja esim. Jillian Michaelsin 30 day shred ovat olleet todella hyviä keinoja saada vyötäröä esiin. Paljon lankutusliikkeitä ja muita joissa saa tosissaan työstää korsettia. Keskivartalo on muutaman kk:n harjoittelun jälkeen kuroutunut kasaan ja tiukan tuntuinen, kilo-pari läskiä tuossa vielä on mutta ero on huomattava.
Tällä hetkellä mitat 82-66-92 ja tähän olen ihan tyytyväinen. Kaikille ei se tiimalasivartalo ole mahdollinen kuitenkaan.
Hyviä neuvoja vaan satelee, kiitos kaikille!
Tosiaan pitäs nyt alottaa taas säännöllisemmin tekemään jotain vatsalihasjumppa ohjelmaa, vaikka itse vatsalihakset ja myös ne syvät sellaiset hyvässä kunnossa onkin, mutta ehkä siitä kuitenkin olisi apua, vaikka aina väitetäänkin että ei se kohdennettu treeni mitään hyödytä. :) No ei kyllä ole hyödyttänyt se ei niin kohdennettukaan.
"Kiva" kun on kohtalotovereitakin:) Oon kanssa itse miettinyt kaikkia mahdollisia sairauksiakin, kuten just tota munasarjojen monirakkulatautia, kilpirauhasen vajaatoimintaa y.m Tuntuisi vaan niin tyhmälle mennä lääkäriin ja kysellä parin läskimakkaran takia apua. Eihän kukaan läskiperse tai reisikään niin tee. No joo, jos alan jossain vaiheessa oikeesti lihomaan hillittömästi niin kyllä menen.
Ja sitten taas olen huomannut todella myös sen että jos olen sillä fitness ruokavaliolla, ja yritän treenata enemmän niin en myöskään laihdu sillä, enkä myöskään sillä että treenaan vähemmän:(
Joku PT varmaan osaisi auttaa tai sitten ei.
Olihan tässä vähän aikaa sitten joku tv ohjelmakin ylellä missä ihan normaalipainoinen nainen oli pt:n ja lääkäreiden ohjauksessa jollain kuntokuurilla, eikä silti laihtunut kolmen kuukauden aikana reisistä yhtään. Joo tiedetään kiinteytyi sitten varmaa, mutta sen naisen tukevien reisien ympärys ei muuttunut mihinkään:(
Kahden viikon päästä lopetan joka tapauksessa tän 800 kalorin touhotuksen. Jännityksellä odotan, että jos navan ympärys suostuisi pienenemään edes sentillä. Joo, eihän sitä ruumin mallilleen oikeen mitään voi, olen ollut pienestä pitäen tänmmönen.
Turhia sokereita ym. hiilareita ei ole tullut syötyä juurikaan pitkiin aikoihin. Nyt keskityn treenauksessa niiden vatsalihasten lisäksi takapuoleen, ettei lopputulos ole täysi lattapeppu. Käääk, olisin vaan niin halunnut että fitness ruokavalio olis riittänyt viemään tän mahan pois, mutta ei niin ei.
Karppasin kerran kaksi vuotta ja paino laski 73 kilosta 58 kiloon. Kun aloitin syömään normaalisti se on ollut just välillä 62-67. Nyt painan ehkä sen 62. Kokeilin tietysti karppausta uudestaan mutta SE EI TOIMI mulla enää. Paino ei vaan laske yhtään. Niin ja nää mun kokeilut kestää aina suht pitkiä aikoja, eihän sitä muuten voi tietää toimiiko joku homma vai ei.
Valitettavasti oman kokemukseni perusteella on kyllä suurimmaksi osaksi kropan rakenteesta ja ilmeisesti geeneistä kiinni minkä muotoinen oma kroppa on. Toki aina voi tehdä muutoksia, mutta tärkeintä on kuitenkin syödä terveellisesti ja olla fyysisesti mahdollisimman aktiivinen - yleensä tämä kombinaatio palvelee myös mielenterveyttä :)
Kuulostaa kyllä tutulta tuo kamppailusi karppauksen kanssa! Olen yrittänyt itsekin laihduttaa ja kiinteyttää kroppaa karppaamalla, mutta tuntuu ettei se tehoa enää ollenkaan...Olenkin kokeillut nyt muutaman kuukauden ajan lähes päinvastaista ruokavaliota, missä olen syönyt todella _paljon_ hedelmiä, kasviksia ja juureksia enkä lihaa oikeastaan ollenkaan! Maitotuotteet ja ylimääräisen sokerinkin olen jättänyt pois, tosin joskus tulee repsahduksia esim. juhlissa/kylässä. Olen alkanut ottaa b12-vitamiinilisää ihan siitä syystä etten tosiaan ole lihaa tai maitotuotteita entiseen malliin kuluttanut. Luulin ennen, että minun tulisi syödä mahdollisimman paljon proteiinia, mutta nyt olen tajunnut, että eihän keho edes tee mitään ylimääräisellä proteiinilla ja lisäksi kasvikset ovat sata kertaa parempi proteiininlähde kuin liha!
Tämän muutoksen tulos on ollut, että olen laihtunut 3 kg n. 5kk (174cm ennen 68kg nyt 65kg) ja vyötärökin näyttää sutjakammalta! :) (vyötärönympärykseni nykyisin on n. 65 cm) Treeniä en ole lisännyt. Lisäksi olo on ihan super paljon parempi korkea hiilihydraattisella ruokavaliolla kuin karpatessa! Syön nykyisin paljon mm. perunaa, riisiä ja bataattia, mutta kaikista eniten syön ehdottomasti hedelmiä! Ruokamääriä en ole vähentänyt vaan päinvastoin olen syönyt enemmän. Uskomatontahan tämä on, mutta näköjään pitää vain löytää itselleen se kaikista sopivin elämäntapa :) Tsemppiä!
Hei,
aloittaja taas täällä vauhkoaa:)
Ruokavaliosta sen verran, että jokaisen on tosiaan löydettävä itselleen sopiva tyyli. Nyt itselläni on meneillään toinen viikko 800 kalorilla, ensi viikolla nostan se tuhanteen kaloriin. En ole punninnut itseäni tämän dieetin aikana ollenkaan, koska ne kilot ei tosiaan kiinnosta, vaan peilikuva. Ja tunteehan sen itse, että onko laihtunut vai ei. Ja kyllä tunnen laihtuuneeni, pitkästä aikaa!!!! Sillä 1500 ja paljon urheilua ei onnistunut muu kuin lihaksen keräys eikä mahasta lähtenyt yhtään senttejä:(
Mutta se todella on rakenteesta ja mallista kiinni. Havaitsin, että itselläni lonkkaluut tulevat todella korkealle, kun taas napa on paljon alempana, eli tavallaan vyötärö navan kohdalta on itselläni vähän kuin lantiota mittaisi:) siitä navan kohdalta se on edelleen sellaset 84 cm, kun taas 2cm ylempää sellaset 80 ( -4CM), ja siitä taas pari senttiä ylempää sitten yhtäkkiä 76cm:) (-4CM) eli kropan malli tosiaan vaikuttaa. Eli semmonen sentti viikossa on lähtenyt, mutta ei navan kohdalta, mikä kyllä selittyy kropan mallillakin jonkin verran.
Ostin itselleni just sellasen kivan kipparivillakangastakin, mikä oli mukavasti just siitä ylempää vähän tiukempi, että en ihan suorakulmiopötköltä näytä, ja tuli hyvä mieli, kun kaikki takit mitä katoin on ollu jotain ihme säkkejä tai ainakin mulla ne olis korostanut mun mahaa vaan entisestään, vaikka tilavia ovatkin... no en osaa selittää. Ehkä joku ymmärtää kuiteski...
Iho alkoi kukkia jossain vaiheessa oikein mukavasti, mutta nyt kun oon syöny omega kolmosia, mitä todella suosittelen, jos ei oikein rasvoja saa, niin tilanne on rauhottunu, ihanaa. Niin ja c vitamiinia oon ottanut, ja aion hankkia kalsium tabletteja.
Eli nyt vain hyvillä mielin kohti tulevaa juhla aikaa, kun ei tarvi itseään ihan possuksi tuntea. Niin ja jos jollain on jotain hyviä puketumisideoita tälläselle korkealla olevan vyötärön omaaville, pitkä ohutsäärisille ihmisille niin kiitos niistä:) Niin joo ja tissejä ei myöskään ole, jeee!
Aloittaja, olisiko ihan tyhmä idea harkita ns waist traineria. Sellaista latex korsettia siis. Löydät googlettamalla.
Minäkin yritän saada napaläskin pois Biosignaturen avulla ja hitaasti mutta varmasti näyttää auttavan.
Mulla on vyötärö 76 cm, lantio ja rinnanympärys 98 cm.
Tosiaan hitaasti lähtee kun täytyy yrittää oppia eliminoimaan tuota stressiä.
Saanko kysyä ootko koskaan sairastanu syömishäiriötä?
voin lohduttaa, että niin on täälläkin yksi pötkövartaloinen. siis olen oikeastaan tosi hoikka, mutta minulla on leveä vyötärö. tai kapea lantio. oli miten oli, näytän varsinkin edestä tosi paksulta ja kaikki mahdollinen fläsä kerääntyy vyötärölle. jotkut ystäväni ovat minua oikeasti kookkaampia/lihavampia, mutta heillä on leveämpi lantio, jolloin kokonaisilme tasapainoittuu ja he näyttävät oikeasti hoikemmilta ja paremmilta.
Välivalitus:
Rinnan päältä 116
Rinnan alta 85
Jenkan levein kohta 120
Lantio 110
Mitään muutosta ei tapahdu, oli kalorit sitten 500-2000 päivässä. Makrojakin on tullut laskettua ja erilaisia kokonaisuuksia koitettua.
Vierailija kirjoitti:
Joo kiitos neuvosta täytyy katsoa tota bikini challenge- ohjelmaa. Ja miettiä ruokavaliota uudestaan.
Tässä esimerkki mitä olen aikaisemmin syönyt:
Aamupala: kaurapuuro raejuusto marjoja
lounas: kasviksia salaattia n.100-200 gr lihaa tai kalaa
välipala:porkkana, näkkileipä ja vähän juustoa
sitten treenausta (lihaskunto)
illallinen: noin desi täysjyväpastaa,kasviksia (esim.kukkakaali, parsa) salaattia, 100-200gr lihaa tai kalaa
iltapala: rahkaa ja marjoja
t.ap
Kaurapuuroa, täysjyväpastaa, raejuustoa, rahkaa.. Hah hah haa!
joo toi mitä aiemmin söin, eli kaurapuuro, raejuusto rahka ym, ei tule enää ikinä olemaan painotettuna mun ruokavaliossa:) eli hahahahahahahhah, vaan itelles:)
Harkitsin ton waist trainerin tilausta jo aiemminkin, ja ehkäpä tilaankin sen jostain, järkevältä idealta kuulostaa.
Ja kyllä minulla on ollut syömisähäiriö monia monia vuosia sitten,miten niin?
S-häiriöstäni on jo niin pitkä aika, että en usko että se olisi enää "hidastuneen" aineenvaihdunnan syy. Vai voiko?
Eikä minulla myöskään jo lapsena, kun olin mahakas mitään syömishäiriötä ollut.
Ja masentavalta kuulostaa jos ei mitään tulosta tule, siis noilla 500-2000 dieteillä. :(
Olen kyllä koko ikinä ollut helposti stressaava jännittäjä, kärsin nyttemminkin ajoittaisista ahdistuskohtauksista y.m. Minulla oli vuosi ahdistuneisuuteen erittäin yleinen mielialalääke, jonka lopetin n.kk sitten kokonaan. Uskon, että tämä lääke(sertralin) myös voi aiheuttaa lihomista (ei siis pelkästä liiasta syömisestä johtuvaa), ja vaikeutta laihduttaa.
Mutta jos nyt ajatellaan ihmistä, jolla on ahdistuneisuushäiriö niin silloinhan on tosi usein erittäin stressaantunut, aina siis kun saa jonkun kohtauksen. Nyt niitä ei kyllä itselläni pahemmiten ole, mutta ehkä se pelkokin siitä voi riittää:(
Hei,
kaksi viikko olin 500 kcal dieetillä, tiedän ei terveellistä, mutta
vyötärö kaksi senttiä navan yläpuolelta noin -5 senttiä
mutta navan kohdalta, siitä en laihutnut yhtään!!!!! ärsyttäävää napaläskiä. siis 84 senttiä edelleen.
No en luovuta edelleenkään, nostin tiistaina kalorit 800, ja jatkan nyt sillä kaksi viikkoa, + että yritän liikkua sen minkä jaksan. Toivottavasti navanympärys lopulta pienenisi.
Kun ei kerran normaalitapa auttanut niin on pakko olla tälläsellä dietillä. Niin, ja kasvoista olen laihtunut, enkä edes muista milloin tätä olisis tapahtunut viimeksi. (on myös varaa laihtua sillä olen pyöreäkasvoinen ollut aina)