Vihapuhujat

Vierailija

Uskotteko, että näillä väkivallalla mässäilevillä on itsellään jotain traumoja taustallaan? Vihamukista kun kattoo juttuja niin kiinnostaisi tietää minkälaisia ihmisiä ovat.

Kommentit (8)

Vierailija

MIkä on vihamuki?

Ylipäätään tulee kuva kikeröityneistä, katkeroituneista ihmisistä.

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
MIkä on vihamuki?

Ylipäätään tulee kuva kikeröityneistä, katkeroituneista ihmisistä.

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.

Googleen vihamuki. Ihmisten julkisia facebook kommentteja kerättynä. Kovaa tekstiä. Vanhemmalla iällä ymmärrän katkeroitumisen mutta 20-30 ikäisillä?

Vierailija

En viitsi googlettaa, kuulostaa todella ahdistavalta ja typerältä mestalta, enkä sellaiselle suo edes hakuja. (Ensimmäine mielikuva oli väärin luettu "lihamuki" ja se saa riittää. Kertakäyttömukillinen kylmiä pekonisuikaleita :D)

Minusta päinvastoin vanhempi ihminen on jo yleensä nähnyt elämää vähän laajemmin ja suhtautuu asioihin vähemmän kiihkomielisesti ja subjektiivisista lähtökohdista. Jyrkkyys ja tuomitsevuus on ominaista nuoruudelle ja kokematomuudelle.

Persoonakysymys käätyvätkö omat henkilökohtaiset tragediat katkeroitumiseksi vai lempeäksi inhimillisyydeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En viitsi googlettaa, kuulostaa todella ahdistavalta ja typerältä mestalta, enkä sellaiselle suo edes hakuja. (Ensimmäine mielikuva oli väärin luettu "lihamuki" ja se saa riittää. Kertakäyttömukillinen kylmiä pekonisuikaleita :D)

Minusta päinvastoin vanhempi ihminen on jo yleensä nähnyt elämää vähän laajemmin ja suhtautuu asioihin vähemmän kiihkomielisesti ja subjektiivisista lähtökohdista. Jyrkkyys ja tuomitsevuus on ominaista nuoruudelle ja kokematomuudelle.

Persoonakysymys käätyvätkö omat henkilökohtaiset tragediat katkeroitumiseksi vai lempeäksi inhimillisyydeksi.

Mielenterveyden kannalta tosiaan parempi jättää käymättä :D
Toisaalta erik erikson on teorisoinut että vanhuuteen kuuluu juuri eletyn elämän hyväksyminen tai katkeroituminen.

Vierailija

Hyvin sanottu, tuo hyväksyminen on kyllä jossain määrin tietoinen valintakin.

Pohdiskelin sitä oman elämän kohdalla, kun vuodesta toiseen perhettä kohtasi onnettomuus toisensa jälkeen. Lopuin ihan kesken enkä sieltä ollut nousta ylös. Mietin ihan tykönäni aionko sen myötä ruveta vihaamaan mm. viranomaisia, entisiä ystäviä tai puolisoa. Päätin, että en, koska joudun elämään vihaisen ja katkeran itseni kanssa loppuelmän. Etsin keinot, joilla voin hyväksyä, että näin vain kävi, käy monelle muullekin. Ja että muutkin ihmiset voivat erehtyä, mutta lähtökohtaisesti ihmiset ovat ihan mukavia.

Tuo on pyyhkäissyt pois kateuden, katkeruuden ja syvällisen vihaamisen. On paljon helpompaa ymmärtää muiden avuntarvetta ja myös tarjota sitä, kun itse on kokenut myös paljon.

Vierailija

Mä luulen että ne ovat älyllisesti rajoittuneita tyyppejä, joita käytetään järjestelmällisesti hyväksi joltain poliittisesti organisoidulta taholta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, tuo hyväksyminen on kyllä jossain määrin tietoinen valintakin.

Pohdiskelin sitä oman elämän kohdalla, kun vuodesta toiseen perhettä kohtasi onnettomuus toisensa jälkeen. Lopuin ihan kesken enkä sieltä ollut nousta ylös. Mietin ihan tykönäni aionko sen myötä ruveta vihaamaan mm. viranomaisia, entisiä ystäviä tai puolisoa. Päätin, että en, koska joudun elämään vihaisen ja katkeran itseni kanssa loppuelmän. Etsin keinot, joilla voin hyväksyä, että näin vain kävi, käy monelle muullekin. Ja että muutkin ihmiset voivat erehtyä, mutta lähtökohtaisesti ihmiset ovat ihan mukavia.

Tuo on pyyhkäissyt pois kateuden, katkeruuden ja syvällisen vihaamisen. On paljon helpompaa ymmärtää muiden avuntarvetta ja myös tarjota sitä, kun itse on kokenut myös paljon.

Itse olen aina miettinyt että jokaiselle on se oma risti kannettavanaan ja harva elämästä ilman kolhuja selviää. Toisilla isommat ja toisilla pienemmät. Sen takia tämän ketjun teinkin että saisin selvyyttä miksi jotkut ns. Katkeroituvat ja kylvävät ympärilleen vihaa sekä ihannoivat väkivaltaa ainakin sanojen perusteella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että ne ovat älyllisesti rajoittuneita tyyppejä, joita käytetään järjestelmällisesti hyväksi joltain poliittisesti organisoidulta taholta.

En välttämättä sanoisi että älyllisesti rajoittuneita mutta hannu lauermakin puhunut että suuri osa ihmisistä on vieteltävissä. Luulisi kuitenkin hälytyskellojen soivan jossain vaiheessa kun ruvetaan lipsumaan väkivallan puolelle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat