Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tuo enemmän onnea, raha vai rakkaus?

kylmä
25.11.2015 |

Perustele, miksi.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tähän ne, joilla ei ole rahaa, vastaavat että raha, ja ne, joilla ei ole onnellista suhdetta, vastaavat että rakkaus. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään: perin enemmän rahaa kuin osaan käyttää, mutta ei se mitenkään auta edes näkemään miestä johon olen ihastunut, saati pääsemään juttusille hänen kanssaan.

Vierailija
22/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tähän ne, joilla ei ole rahaa, vastaavat että raha, ja ne, joilla ei ole onnellista suhdetta, vastaavat että rakkaus. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään: perin enemmän rahaa kuin osaan käyttää, mutta ei se mitenkään auta edes näkemään miestä johon olen ihastunut, saati pääsemään juttusille hänen kanssaan.

Joo, mutta ei se mies ikinä ole joku rutiköyhä työtön johon ihastuisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pätkätöissä ja välillä työtön, ei todellakaan rikas. Tekisi mieli mennä kysymään, haluaisiko hän lähteä kanssani vaikka maailmanympärimatkalle, mutta kun en voi.

Vierailija
24/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä rakkaus ei elätä joten sanon raha. En tarkoita rikkautta vaan sitä taloudellista riippumattomuutta ettei tarvitse joka penniä venyttää.

Mulle riittäisi velaton talo, silloin jäisi rahaa elämästä nauttimiseen näillä nykyisillä tuloilla. Kun ei tarvitse elantoa miettiä voi keskittyä rakastamiseen ja elämiseen.

Vierailija
25/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHA.

Rahalla saa rakkautta.

Mitä rakkaudella Saa? Paskaa käteen loppujenlopuksi.

Vierailija
26/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veirailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kylläkään ole valinnut miestä rahojensa perusteella vaan hankin itse omat rahani.

Toi nyt ei määritä sitä. Jos vaadit, että miehesi käy töissä, kyllä sä sen silloin valitsit rahan, et tunteen takia.

Vastoinkäymisten kohdallahan se punnitaan!

Hylkääkö miehensä, jos tulee potkut töistä tai burn out, syöpä u name it.. Eturauhasvaivat.

Minusta nämä ovat jokaisen pariskunnan aivan ikiomia asioita, eivätkä kateellisille kuulu, saati että niitä tarvitsee kenellekään alkaa selitellä.

Jos oletat, että toisen tarvitsee sulle alkaa valintojaan (mitään valintoja) perustella, niin "verhot jotka on päälläsi, lähde kävelemään".

Vierailija
27/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veirailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kylläkään ole valinnut miestä rahojensa perusteella vaan hankin itse omat rahani.

Toi nyt ei määritä sitä. Jos vaadit, että miehesi käy töissä, kyllä sä sen silloin valitsit rahan, et tunteen takia.

En vaaadi että mies käy töissä, mutta en ala aikuista ihmistä elattamaan. Sen verran sietää puolisonkin nähdä vaivaa elämänsä eteen että ruokansa yms välttämättömyydet tienaa.

By the way, mies oli työttömänä kun muutettiin yhteen.

Vierailija
28/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan vaikutus on suurempi.

Perusteluni: Kummankin puuttuminen lisää onnettomuutta, mutta rahan puuttuminen lisää onnettomuutta enemmän. Rakkaus on mukava ja arvokas asia, mutta ei sekään riitä tekemään onnelliseksi, kun on taloudellista huolta.

Näin on ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
29/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mistä tilanne johtuu. Jos asenne perseestä, en ihastuisi. Jos olosuhteiden uhri, ei ihastus olisi poissuljettua.

T. Toinen perijätär

Vierailija
30/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun vatsat ovat täynnä, ja on jokin lämmin paikka, johon pääsee nukkumaan. Niin miehelle pelkkä rakkaus riittää. Riippumatta siitä kuinka paljon rahaa on, ihmiset ovat kuitenkin tyytymättömiä.

Naisille kuitenkin näyttäisi kuitenkin olevan tärkeää, että taloudelliset puitteet ovat paremmat, kuin lähipiirillä. Koska kaikilla ei voi mennä paremmin kuin toisilla, aiheuttaa tämä turhaa katkeruutta.

Vierailija
31/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Vaikka miten rakastaisin, niin se ei auta, jos on nälkä, kylmä ja on sairas.

Vierailija
32/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle raha on tärkeämpää kuin rakkaus. En ole kovin paljon tunteiden perään. Kumpikaan noista ei kuitenkaan ole onnellisuuden kannalta lopulta kovin tärkeä. Niin kauan, kun on varaa ruokaan, kahviin, asuntoon ja nopeaan nettiyhteyteen perustarpeet on tyydytetty.

Vierailija
33/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olen yksin ja hyvin toimeentuleva kuin rakastunut ja sillan alla.

Vierailija
34/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ilman muuta. Ja siis oma raha nimenomaan. Ei paljon lämmitä, jos rahat on jonkun ukon, jota sitten pitäisi mielistellä. 

Oma raha, täysi maha, oma tupa, oma lupa. kaiken muun voi viedä, muttei konstia kourasta. Rakkaus taas on yliarvostettua ja sen kohde vaihtelee. 

Vierailija
35/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaaadi että mies käy töissä, mutta en ala aikuista ihmistä elattamaan. Sen verran sietää puolisonkin nähdä vaivaa elämänsä eteen että ruokansa yms välttämättömyydet tienaa.

Toisin sanoen rahaa tavalla tai tavalla toisella saad kuukausittain tarpeeksi, että sulle kelpaa. Kysehän on tällöin sun ostamisesta.

Vierailija
36/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "raha vai rikkaus". Ei olisi nykymaailmassa mitenkään kummallinen tämäkään asettelu...

Vierailija
37/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Se on konkreettinen asia, rakkaus on vain tunne.

Vierailija
38/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että turvattu taus, eli se että sinun ei tarvitse kamppailla toimeentulon kanssa, on kaiken onnellisuuden perus a ja o. Turva on se mitä ihminen eniten tarvitsee, rakkaus on plussaa. 

Vierailija
39/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, mistä tilanne johtuu. Jos asenne perseestä, en ihastuisi. Jos olosuhteiden uhri, ei ihastus olisi poissuljettua.

T. Toinen perijätär

Seli seli, se asenne on perseestä on aina synonyymi sille että  on köyhä, silloin on asenne perseestä kun ei ole tienannut rahaa, ei ole asennetta tienata sitä rahaa.

Vierailija
40/112 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran sietää puolisonkin nähdä vaivaa elämänsä eteen että ruokansa yms välttämättömyydet tienaa.

Eli siis sulle riittää kunhan täyttää tt-tukihakemuksen joka kuukausi ja toimittaa sen ajallaan sossuun? Sossustahan saa ihan riittävästi rahaa välttämättömyyksiin.