Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSKUISTEN WEEKEND**

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita kaikille!

Me tultiin juuri kotiin vierailulta tädin luota..:) oli piristävän mukavaa..:)

Tytsy riehuu lattialla ja nauraa kovasti..:)

Miehen kanssa tosiaan sovittiin asiat ja päätettiin aloittaa alusta. Meillä on ollu paljon ongelmia juuri sen suhteen että herra sanoo että tulee eikä tulekkaan eikä tee tarpeeksi osaansa Amiran hoidossa. Niin nyt ' ' ajoin sen nurkkaan' ' että saatiin keskusteltua asiat läpi ja päätettiin yrittää uudelleen. (oon ylpeä itestäni että pidin pään kovana enkä antanut periksi.. minulla kun on tapana olla liian kiltti..) Mies tosiaan säikähti menettävänsä meidät kun puhkesi oikein itkemään.. Toivottavasti asiat lähtevät tästä menemään parempaan suuntaa!:) Mieli on taas korkeammalla kuin viime aikoina..:)

Tytsy on oppinut syömään varpaitaan.. etenkin vaippaa vaihtaessa..:) hauska näky! kovasti kiljahtele nauraessaan ja vänkää istumaan ihan väkisin.. etenkin sylissä ollessa..:D Syöttötuolissahan typy istuu jo tuettuna..:) Täytyy kyllä ensi viikolla kysyä neuvolassa mitä tuumaavat.. En muista mistä kaikesta oli puhetta.. No, kuitenkin.. pitää mennä..:) Hyvää viikonloppua mammoille ja pienokaisille!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
2/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota Mannista...Äijältä puuttuu asenne, kun ei voittoa tule...

No juu..Täällä siis viikonloppu sujuu kisoja katellessa. Mäkin olen aikamoinen penkkiurheilija (no muuten en sitten urheilekaan :)), mut mies se vasta penkkiurheilija on ollutkin; Otti ennen nauhalle kaikki arvokilpailut, joita ei nähny...please....Aika säälittävää sanoisin (ja ennen kaikkea iso vitsi meillä), mut onneks oon saanut sitä vähän vierotettua ;)

Ida nukkuu toisia päikkäreitä ulkona ja saa nähdä kauanko viihtyy.

Muuten ei uutta tämän auringon alla, joten ei olis varmaan tarvinnu pinoutuakaan...

Hyvät viikonloput kaikille!!!!

maaly ja Ida 4,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa raapustelen tänne. Lueskellut olen teidän muiden juttuja aina ehtiessäni. Meidän neiti nukkuu ulkona pitkästä aikaa, en muista milloin nukkui viimeeksi ulkona... Oltiin reissussa muutama päivä, enkä ottanut vaunuja mukaan, kun näytti vielä olevan pakkasta. Lauhtui sää sen verran, että olisi voinut vaikka ulkona käväistäkin, mutta eipä tuosta suurta haittaa tullut. Tosin rankkaa tuo kylässä käyminen, etenkin jos käydään vielä useammassa paikassa muutaman päivän aikana. Neiti ei tykkää yhtään kyläilyistä. Naureskeli vaan kotona omien lelujen ääressä, kun kotiuduttiin. Niin on minun (äidin siis) perään, ettei tahdo isän seurakaan kelvata. Kauppareissulla ollessanikin huusi yhden kerran koko ajan, reilun puoli tuntia.

Vierailija
4/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin käydä laittamassa isommille lapsille Leijonakuningas videon pyörimään ja takaisin tullessani painoin vahingossa ok näppäintä, jäi vähän tekstit kesken. Jatketaan siis. Vauvauinnissa ollaan käyty säännöllisesti ja neiti tykkää tosi kovin. Hän naureskelee jo pukuhuoneessa, kun muistaa mihin tultiin ja mihin mennään. Aika kallista vaan! Onpahan joku harrastus, minullakin...

Ihottumaa on tullut joulun jälkeen jalkoihin, vatsassa ajoittain pientä näppyä. Minähän olen maidottomalla ja soijattomalla dietillä, eikä kaikki hedelmäsoseet käy neidille. Joko oksentaa tai sitten tulee posket tulipunaiseksi. Viljoja olen vasta alkanut kokeilemaan. Kaurapuurolla aloitettiin vähän sekaisessa tunnelmissa. Eka kerta meni hyvin, toka kerralla oksenti kaikki takaisin. Täytyy vielä kokeilla. Ei tarvii paljon ostella valmiita puuroja, kun kaikkiin on työnnetty maitoa. Luulisi nykypäivänä olevan maidottomia vaihtoehtoja, on sen verran yleistä tää maitoallergia. Mutta ei. En tiedä mistä tuo ihottuma johtuu, vai on vaan ilman sen kummempia ruoka-aineita. Suolisto-oireinen maitoallergia. Ihottuma ilmestyi kovien pakkasten aikaan, ja välillä joutuu käyttämään kortisonia.

Yöt menee vaihdellen paremmin ja huonommin. Uudesta vuodesta jäi päälle tunnin kahden heräämiset ja syömiset. Nyt pari viikkoa on mennyt taas kolme tuntia, väliin tulee sitten vähän tiheämmin heräämisiä. Mikä lie, olen väsynyt ja nukahdan usein kun vauva syö tissiä vieressäni ja siirrän vasta tunnin päästä omaan sänkyyn.

Ei viihdy yksinään lattialla kuin muutaman minuutin. Mikäli on porukkaa vieressä tai itse istun lattialla, viihtyy neitikin omien lelujen parissa paremmin. Yrittää kovasta mennä eteenpäin, muttei pääse. Tuloksena menee vähän taaksepäin... Isin ja äidin sängyn päällä pyörii tosi kovin jo, eikä voi jättää yksin enää. Eilen oli pyörinyt melkein reunan yli lattialle... niin ne vaan kasvaa... Hoitopöytäkin meinaa jäädä pieneksi. Hyvä kun mahtuu enää vaippaa vaihtamaan, ettei pylly tipu ulkopuolelle. Ja vasta kun oli semmonen sintti.... Välillä tekisi mieli pysäyttää aika ja elää vaan sitä vauva ihanuutta ja valvovia öitä.... Tulee muuten itse nukuttua tosi vähän, minä kun olen normaalisti niitä 10 h tarvitsevia. Nyt en meinaa malttaa illalla käydä nukkumaan, kun on omaa aikaa, ja ajattelen että tunnin päästä neiti herää kuitenkin jo syömään.

Tissiä annan edelleen päivin öin ja päivällä vielä sose ateriat päälle, noin 4 soseruokaa päivässä. Välillä menee puoli purkillista välillä kokonainen. Monesti en voi mitata purkeissa, teen useimmiten itse perunakukkakaalisoseet ja puurot. Puuroa menee varmasti enemmän kuin purkki.

Tämmöistä meille kuuluu. Ulkona on vierähtänyt unta jo 1,5 h. Saa nähdä kauanko nukkuu. Päivällä nukkui 2 h omassa sängyssään. Meillä herätään aamulla klo 9 - 10. Tänään klo 10. Yöunille mennään klo 21 - 22. Kahdet, joskus kolmannet pienet unet nukutaan päivän aikana.

Vierailija
5/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin otti päähän tuo yhdistetyn kisa... Mutta tuumasinpas sitte, että eipä paljon kuitenkaan meidän elämään oikeesti vaikuta, ei siis lainat lisäänny tai muuta kamalaa tapahdu vaikkei mitallia tullukaan :)

Meillä on myös niin ÄITIRIIPPUVAINEN tyttö, että välillä olen sen suhteen ihan piipussa. Isän kanssa vaan huutaa kun jäävät kahdestaan, samoin vierastaa aivan sairaasti kaikkia perheen ulkopuolisia ihmisiä. ONKO MUILLA TÄLLAISTA??? Esikoisen kanssa oli paljon helpompaa, kun oli isän kanssa siinä missä minunkin, mutta tää on näköjään tapaus erikseen. Eikä varmasti johdu siitä etteikö isä osallistuisi hoitamiseen, mutta töissä hänen on toki päivät käytävä kun työpaikka on (ja ne asuntolainat..) Jospa tää joskus helpottaa. Ajattelin vaan ennen etten halua lastani opettaa sellaiseksi, ettei viihdy muiden kuin minun kanssani, mutta olenpa kantapään kautta oppinut, ettei ole opettamisesta kyse!

En ole vielä antanut mitään soseita, meillä mennään tissille puolivuotiaaksi, kun se kerran maistuu ja maitoa on. Öisin heräillään nykyisin aika paljon, joskus parhaimmillaan nukutaan 2-3 tuntia syöttöjen välissä. Mutta tietääkseni nuo ruokailutottumukset eivät paljon yöuneen vaikuta, etten viitsi pelkästään parempien yöunien toivossa niitä kiinteitä aloittaa.

Tällaista tänne, taidan mennä laittaan saunan päälle kun on jotenkin niin vilu! Hauskaa viikonloppua kaikille,

Humppi ja tytöt 2v ja 5 kk

Vierailija
6/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa eilen katsottua pikkukakkosta, kun oli pikusisko kylässä.. eikös tuo ollut nalle luppakorvasta, jotenkin noin se meni ja hiipi nyt mieleen, kun jotain otsikkoo yritin keksiä :)

Iida-ilona: Hyvä että pysyit lujana ja näin ollen on paremmat fiilikset!!!!

On hiukan hiljaisia nämä viikonloput täällä.. mekin oltiin tuossa kaupoilla ja kyläilemässä ym. Ja nyt poika nukkuu ulkona pikkupäikkärit, joten päätin skriivailla. (täytyy varmaan kohta herättää, ettei mee yöunet!)

Päiväunet jäi vähiin ja oltiin jo vähän kiukkuja.. mut kohta pääsee jo yöunille. Ja aateltiin sitten miehen kanssa ottaa lasilliset (jos toisetkin) itsetehtyä valkoviiniä, jota saatiin jouluna. Jos vaikka hieman rentoutuisi.. siis ei mitään kännejä, hih :/

Siis juuri aattelin, et kyselen muilta tosta VIERASTAMISESTA, kun Humppi siitä sitten oli jo kirjoittanutkin..

Meillä nimittäin nyt muutamana päivänä on mennyt niin suu mutrulle ja ruvettu itkeen oikeen sydäntä särkevästi " missä se äiti on.." , kun ollaan menty kylään ja muut naikkoset on ottanu poikaa syliin. Vaikka mekin ollaan kyllä mielestäni jonkun verran kyläilty ja tätä toista naistakin on kyl poika nähnyt useamminkin, niin silti tuli itku ja rauhottui meidän syliin. Mut eipä sitä kai voi siihen opettaa, ettei vierastais.. Toisaalta se tuntuu hienolta, että kuinka tärkee sitä onkin tuolle pienelle miehen alulle :) Ja eihän sitä luultavammin kauaa kestä.

Ottakaa muutkin kantaa, kuis teillä!?

Lauantain jatkot kaikille!

Emmuli ja poitsu 4 kk + vko, jonka tämä äiti menee nyt herättään

Räkänokalle vielä, ettet ollutkaan kyseinen henkilö ketä aattelin.. jotenkin tuli vaan semmonen tunne et oisit voinu olla, mut en näköjään omaakaan mitään yliluonnollisia lahjoja :)

Vierailija
7/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin PIKKUISEN yksityiskohdan.. :)

Eli siis tämä toinen nainen tarkoittaa näitä kellä ollaan kyläilty, kun nyt muutaman naisen sylissä on tullut tuota vierastamista..

Ite luin ton mitä kirjotin äsken ja se kuullosti ihan siltä, että miehellä olis toinen nainen jota meidän poika vierastaa.............

Siis ei niin, aaaarrrgggg.......

Emmuli again.. NYT meen sen pojan herättään..

Vierailija
8/11 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heippa kaikki syysmammat!

Jotenkin on ollut koko ajan niin kiire ja kaikkea tekemistä, etten ole ehtinyt täällä pinoutua. Teidän muiden viestejä olen välillä käynyt lukemassa.

Meillä Niklas täytti tänään 5 kuukautta. Aika menee kuin siivillä. Kanaa ollaan nyt muutamana päivänä maisteltu, samoin vadelma-kaurapuuroa ja näistä molemmista on heti tullut herran herkkuja. Niklas on kyllä sen verran hyvä syömään, että tähän mennessä kaikki mitä on annettu on kelvannut. 5 kk synkkäreiden kunniaksi herra muutti omaan huoneeseensa nukkumaan pinnasänkyyn, alkoi rottinkikoppa käydä pikku-ukolle pieneksi. Saas nähdä miten tämä yö sujuu uudessa sängyssä. Mies kyllä epäili, että poitsu nukkuu mainiosti, mutta äiti käy tunnin välein katsomassa onko kaikki ok. Itkuhälyttimen asensin ja vielä ainakaan ei ole herännyt. Meillä kyllä Niklas nukkuu klo 21 - 05, eli miltei jo koko yön.

Vierastamisesta olitte kirjoitelleet, meillä alkoi viikko sitten kun olimme Ruotsissa sukuloimassa & tätini 60-vuotisjuhlissa. Ensin alkoi vierastamaan isääni matkalla. Vain äiti, isi ja mummi kelpasivat syliksi. Hetken vierasti vaaria, mutta onneksi meni ohi ja vaarin sylikin sitten taas kelpasi. Laivamatkat meni tosi hyvin poitsun kanssa, vaikka menimmekin Turusta SeaWindillä ja hytit siellä ei ole suuren suuret. Mutta plussana rauhallinen laiva, ei mitään meteliä ja laivalla ei kyllä rahaa saanut kulumaan :)

Ensi lauantaina lähdemme taas Ruotsiin viikoksi hiihtolomalle laskettelemaan, silloin kyllä laivalla palanee rahaa kun mennään Hesasta Siljalla yli. Maanantaina miehelle tulee uusi auto ja pitäs sillä sitten totutella ajamaan viikon aikana, jotta matkanteko sujuu hyvin.

Tänään ollaan tytön kanssa leivottu puoli päivää, huomenna Neidillä on 13 vee synttärit ja suku tulee kyläilemään. Vielä viimoset tuulihatut paistuvat uunissa. Neiti sanoi, että kun on nyt 13 vee, niin saa ihan luvalla alkaa äksyilemään kun on teini. On se rankkaa olla murrosiässä :)

Tällä viikolla saatiin rokotus rokotetutkimuksessa ja ensi viikolla on sitten neuvola. Tuun sitten päivittämään kasvutietoja. Sen voinen jo sanoa, että kasvettu on ja lujaa. Osa 68 cm vaatteista on jo jäänyt pieneksi ja toppahaalarissa siirryttiin kertaheitolla koosta 62 kokoon 74. Vähän ottaa pattiin, kun ostin tuon 74 cm Reimatecin alesta ensi alkutalvea ajatellen ja onkin jo nyt suht sopia, vain hieman reilu. Poitsulla on todella pitkä selkä.

Vauvauinti piti aloittaa tänään, mutta minä menin sitten saamaan itselleni flunssan juuri kun Niklas parantui siitä. Niis. No ensi viikolla yritetään sitten paremmalla tuurilla päästä polskimaan.

Nyt alkaa ajatus katkeamaan ja tulee vaan niin omaa napaa, että parempi poistua takavasemmalle. Toivottavasti nuo tuulihatut onnistuu, ei enää jaksais alkaa uusia vääntämään.

Mitens muut 5 kuukautiset, oletteko alkaneet jo maistelemaan lihaa & viljatuotteita?

Ja Iida-Ilona - tsemppiä & jaksamista, toivottavasti uusi alku miehen kanssa auttaa! Me ollaan oltu naimisissa 13.5 vuotta ja varsinkin silloin kun isommat lapset olivat pieniä niin riitoja riitti. Elämäntilanne kuitenkin muuttuu aika paljon kun perheeseen tulee lapsia. Koettakaa saada myös miehesi yhteistä kahdenkeskistä aikaa, jolloin voitte tehdä jotain yhdessä ja jutella. Meillä sanoisin, että kahdenkeskinen aika silloin tällöin on ollut meidän liiton pelastus.

Mutta nyt menen katsastamaan tuulihattuni ja sitten painun untenmaille.

t. Kaisastiina & Niklas (Nikke) 5 kk ja 3 h ja 9 min

Vierailija
9/11 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuosta Iida- ilonan tilanteesta ja Kaisastiinan viestistä rupesin just ajattelemaan, että meilläkin tuntui tosi paljon rankemmalta parisuhteen kannalta ekan lapsen syntymä. Vaikka vauvanhoito ei ollut vierasta, niin silti jotenkin oli ne omat odotukset kaikesta, itse äitinä olemisesta, isän tekemisistä ja olemisesta ym. Siis odotin liikaa täydellisyyttä, mitä vauva-arki ei varmaan missään perheessä voi joka suhteessa olla, varsinkaan jos vauva on vaativampi. Pakko on jostakin joskus tinkiä, sekä äidin että isän.

En tarkoita, etteikö kummaltakin vanhemmalta tarvitsisi odottaa samalla lailla vastuuta vauvan ja kodin hoidossa, sekä tietenkin parisuhteen hoidossa. Kaikki on kuitenkin uutta, (vaikka se kuulostaakin aika kliseiseltä) ja vie eri perheissä eri ajan, ennen kuin uudet kuviot alkaa rullaamaan niin, että kaikki ovat tyytyväisiä!

Jaksamista siis Iida-ilonalle ja myös muille, melkein kaikki näiden asioitten kanssa varmaan jossain vaiheessa painii! Tärkeää ja hienoa on mielestäni se, että teillä on tosiaan juteltu asiasta.

Humppi tyttärineen

Vierailija
10/11 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin pääsen kirjottamaan asti =) Jutut kyllä luen päivittäin, mutta sit ei koskaan ehdi kirjoittaa. Nyt molemmat tytöt nukkuu, mikä on todella harvinaista!! Isommalla ne päikkärit jäi tutin myötä kokonaan pois. Välillä tietysti nukkuu, kuten nyt, mutta yleensä siis ei!

Itsellä on viime aikoina väsyttänyt todella paljon!!! Imetys on vähentynyt, kun ollaan alettu antamaan soseita ja neiti kun herää monesti yössä, niin on aika naatti olo päivisin... Enää ei taida imetyshormonit pahemmin pitää virkeänä.. :)

Mä en ymmärrä miten tuo neiti on yölläkin niin mahdottoman levoton!! Saattaa ihan herätä ja alkaa " juttelemaan" ! Sitä saattaa kestää 1-1,5 jopa kaksikin tuntia!!! Ei ole kivaa, ei... Omassa sängyssä on huono nukkumaa, eli nukkuu vieressä, enkä koskaan jaksa nostaa omaan kun on syönyt, nukahdan itse aina sitä ennen... Oliko jollain mulla huonosti nukkuva pikkuinen? Muistelisin et olisi ollut mujerita, menikö ihan väärin? :)

Kaisastiina kyseli lihoista ja viljoista. Ei vielä olla annettu, mutta varmaan kohta aloitetaan, sillä tänään tulee 5kk:tta täyteen!! On se aika mennyt todella nopeaa =))

Iida-ilonalle kovasti uutta onnea miehesi kanssa =) Kyllä täälläkin monesti on erimielisyyksiä, kun molemmat väsyneenä äyskii toisilleen :(

Nyt pitää mennä, pienempi heräs! Jaksuja kaikille!!

outs@ ja tytöt

Vierailija
11/11 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppukuulumisia kirjoittelen minäkin,

Iida Ilonalle onnea uuteen alkuun miehesi kanssa! Joku muukin kirjoitti, että ekan lapsen jälkeen oli pahempi kriisi liitossa, niin meilläkin oli ekan lapsen syntymän jälkeen. Se vuosi oli melkoisen repivää aikaa parisuhteen kannalta. Toisen lapsen jälkeen on ollut vähän tasapainoisempaa.

Ronttiko se oli kenen vauvalla on ihottumaa ja allergiaepäilyjä. voi, myötätuntoni teille! Meillähän oli sitä ongelmaa 2,5 kk lähtien. Olin maidottomalla dieetillä reilun kuukauden, sitten oltiin allergiasairaalassa tutkimuksissa. Muna-allergia vain löytyi, ei maitoa. Iho hoidettiin siellä tosi hyväksi ja on nyt kotihoidolla pysynyt hyvänä. Vauvan ihottuma oli ehkä " vain" atooppista ihottumaa eikä välttämättä ruoka-aineperäistä. Toivottavasti teillä tuo allergia-asia selviää! Mekään ei olla viljoja kyllä aloitettu, että saapa nähdä. Helpotus oli suuri kuitenkin, kun ei maitoallergiaa ollut.

Äitiriippuvainen on tämä meidänkin tyttö, isille huutaa vaan kun muutaman kerran olen ollut pari tuntia poissa.

Ja vierastaminen alkoi viikko sitten...

Ja niitä varpaita syödään jatkuvasti :)

Eilen pohdittiin tätä minun töihin paluuta. Pikkuisen olen tehnyt näitä sunnuntaitöitä äitiyslomallakin. Alun perin ajattelin, että olisin kotona 2007 syksyyn saakka tai ainakin vuodenvaihteeseen 2007. Jostain syystä mies ei ollenkaan tue minua kotiin jäämisessä. Eilen sitten otin asian puheeksi ja en ymmärrä enää mistään mitään. Olen kuulemma tosi kiukkuinen täällä kotona ollessa ja minun kotona oloni aiheuttaa hänelle enemmän kiirettä ?! En tajunnut... . ja hänen mielestään en voi viihtyä kotona kun olen tällainen haasteita kaipaava ihminen, jolle työ on tärkeä. No niinhän se onkin, työni on haasteellista ja lähdin sellaisesta asemasta, jonka eteen oli tehty töitä 9 vuotta. Mutta nyt olen viihtynyt oikeasti täällä kotona ja olisin valmis olemaan sinne syksyyn 2007. Lapset on pieniä vain kerran, uraa ehdin tehdä vielä vuosikymmenet. Mutta miehen mielestä voisin mennä töihin takas jo nyt syksyllä. En vaan itse suostu laittamaan tuota vauvaa vielä vuoden ikäisenä hoitoon. Tietysti sitä miettii niitä työjuttuja, että miten kaikki taas menee kun sinne työhön sitten palaa... etukäteen ahdistaa, kun pitäis tehdä päätökset ja lasten hoitopaikan saaminen mietityttää! Pää pyörällä... no parin viikon päästä menen tapaamaan johtoryhmää työpaikalta ja samalla sitten saan siitä asiasta selvyyttä.

Miten teillä muilla miehet suhtautuu kotiin jäämiseen / töihinpaluuseen?

T. Gerbera + tytöt